اخبار

با Vivo پنجمین شرکت بزرگ تولیدکننده ی گوشی های هوشمند بیشتر آشنا شوید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به وسایل موجود در فیلم ها اهمیت می دهید، حتما به این نکته پی برده اید که تمام گوشی های موبایل و تبلت هایی که در فیلم جدید کاپیتان آمریکا وجود دارند، متعلق به برندی به نام Vivo هستند.
Vivo از برند های تخیلی که توسط نویسندگان مارول به وجود آمده اند، نیست. این برند یکی  از بزرگترین تولید کنندگان گوشی های هوشمند است که در کشور چین قرار دارد و فعالیت خود را از سال ۲۰۰۹ شروع کرده است. بنا به گزارشی که مرکز تحقیقات IDC منتشر کرده، این شرکت بعد از شرکت هموطن خود، شیائومی، در رتبه ی پنجم بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند قرار دارد.
درحالی که این برند در خارج چین زیاد شناخته شده نیست، Vivo از ۷ سال قبل که فعالیت خود را شروع کرده است، در بازار گوشی های هوشمند چین، نقشی اساسی را ایفا می کند. این برند در مقابل شرکت های هواوی و شیائومی که گوشی های میان رده و پایین رده تولید می کنند، همیشه گوشی های بالا رده تولید می کند.

 گوشی های این شرکت، همیشه به آخرین نسل فناوری مجهز هستند. گوشی Xplay 5 Elite که آخرین مدل معرفی شده از سوی این شرکت است، دارای صفحه نمایش خمیده، ۶ گیگابایت رم و صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی QHD به همراه پردازنده ی اسنپدراگون ۸۲۰ است.

اولین گوشی پرچمدارذ این شرکت، گوشی X1، اولین تلاش Vivo برای دور نمودن توجه مصرف کنندگان از گوشی های آیفون اپل و گلکسی سامسونگ بود و قیمتی در حدود ۴۰۰ دلار داشت. این در حالی بود که در آن زمان، شرکت های شیائومی و هواوی، بازار زیر ۳۰۰ دلار را هدف گزاری نموده بودند. گوشی X1 در زمان عرضه ی خودش، لقب باریک ترین گوشی جهان را یدک می کشید، چون تنها ۶٫۶۵ میلیمتر قطر داشت و امروزه نیز هنوز از آیفون ۶S باریک تر است.

جدا از کار های خوبی که این شرکتدر بازار گوشی های رده بالا انجام داد، اشتباهاتی نیز داشته است. این شرکت تنها بر روی گوشی های خاص متمرکز شده بود و از دیگر مدل ها و دیگر بازار ها غافل مانده بود. این شرکت همچنین به بازار سنتی خرید و فروش چسبیده بود و از انفجار فروش الکترونیکی هیچ بهره ای نبرد.

به همین خاطر، این شرکت، جایگاه خودش را به شیائومی و هواوی، که انواع مختلفی از گوشی ها را معرفی می کردند، واگذار نمود. شیائومی با استفاده از فروش آنلاین، گوشی های خود را بیشتر از دیگران به فروش می رساند.

با رشد سریعی که داشت، این شرکت گمنام چینی، به یکی از بزرگترین شرکت های دنیا تبدیل شد.
یکی از تحلیل گران IDC به نام کرانجیت کائور می گوید: “این شرکت قصد دارد تا در بازاری فراتر از چین فعالیت نماید”. او همچنین افزود که این کاری است که همه ی سازندگان موبایل در چین دارند انجام می دهند.
اما این شرکت به هیچ وجه بازار خود در چین را از دست نداده و به تولید گوشی های بالا رده ادامه خواهد داد. این شرکت خیلی خوش شانس است. چون ثروت قشر متوسط این کشور، در حال افزایش است. بنا به گزارشاتی که IDC منتشر کرده، میانگین قیمت گوشی های فروخته شده در سال ۲۰۱۳ برابر ۲۰۷ دلار بوده که این مقدار در سال ۲۰۱۵ به ۲۵۷ دلار رسیده است.
در حالی که سامسونگ و اپل، دو جایگاه برتر را همیشه در اختیار خود دارند، برند های چینی نظیر هواوی، شیائومی، لنوو و اپو، جایگاه های بعدی را اشغال کرده اند. ویوو نیز خود را به عنوان یکی از برند های برتر معرفی می کند. برندی که شما در آینده محصولات بیشتری را از آن خواهید دید.
 
منبع : Cnet
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا