اخبار

بدترین عملکرد تاریخ سامسونگ با گلکسی نوت ۷

بدترین عملکرد تاریخ سامسونگ با گلکسی نوت ۷

گلکسی نوت ۷

به نظر می‌رسد که بحران رخ‌داده در زمینه تلفن همراه گلکسی نوت ۷ برای سامسونگ بسیار گران تمام شده است و گزارش‌های بنگاه‌های تحلیلی خبر از بدترین عملکرد این شرکت در تاریخ کاری آن را می‌دهند.

آمار عرضه تلفن‌های همراه شرکت سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی بسیار دوگانه و عجیب هستند. از یک‌سو آمار نشان‌دهنده این هستند که این شرکت بیش از هر شرکت دیگری موفق به فروختن تلفن‌های همراه خود شده است و از سوی دیگر نیز همین آمار خبر از افت ۱۴ درصدی فروش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵ دارند.

مرکز تحلیل گارتنر به‌تازگی این آمار را مورد تحلیل قرار داده است و دریافته است که این بزرگ‌ترین افت سالانه در تاریخ عملکرد سامسونگ به‌حساب می‌آید. دلیل اصلی این افت نیز بسیار ساده و واضح است: تلفن همراه گلکسی نوت ۷.

این تلفن همراه که با آتش گرفتن خود نه‌تنها به تیتر یک رسانه‌های مربوط به فناوری اطلاعات، بلکه به یک ‌سوژه داغ در تمامی محافل خبری جهان بدل شده بود، به‌نوعی آبروی سامسونگ را برد. به همین دلیل نیز میزان اعتماد عمومی به محصولات سامسونگ به‌شدت کاهش یافت و نتیجه مستقیم این امر نیز کاهش فروش تلفن‌های همراه این برند کره‌ای است.

بر اساس تحلیل صورت گرفته، یکی از عوامل تشدید این بی‌اعتمادی، رویکرد سامسونگ در این مقوله بوده است. این شرکت ابتدا تلفن‌های یاد شده را جمع‌آوری کرده و اعلام کرد که پس از رفع ایراد آن را به مشتریان عرضه خواهد کرد بااین‌وجود این فرایند عرضه و جمع‌آوری چند بار تکرار شد ولی مشکل اصلی گلکسی نوت ۷ حل‌نشده باقی ماند.

شایان‌ذکر است که افت همزمان اپل موجب شده است تا برتری و رتبه نخست سامسونگ در بازار تلفن‌های همراه هوشمند در جهان چندان با خطر روبرو نشود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا