اخباربرنامه و بازی

برترین اپلیکیشن‌های Office برای اندروید که کاملا رایگان هستند

امروز در بسیاری از امور اداری، تجاری و تحصیلی خود به اسناد آفیس مانند ورد، پاور پوینت، اکسل و … نیازمندیم و تقریبا بدون این نوع فایل‌ها کارها ناقص هستند. بنابراین برای دسترسی آسان‌تر به این فایل‌ها، اپلیکیشن‌های آفیس مختلفی هم از سوی مایکروسافت و هم توسعه دهندگان دیگر، برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شده‌اند که در این مطلب قصد داریم چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های رایگان این زمینه که برای سیستم عامل اندروید عرضه شده‌اند را معرفی نماییم. برای دانلود می‌توانید روی لوگو هر اپلیکیشن کلیک نمایید.
Chrome Remote Desktop
ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌هایی که در این لیست معرفی می‌کنیم، آن چیزی که دقیقا مورد نظر شماست نباشد و نتواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. اگر چنین است، شما به چیزی مانند Chrome Remote Desktop نیاز دارید. این اپ به شما امکان می‌دهد که رایانه خود را از راه دور کنترل کرده و از آن استفاده کنید، مانند زمانی که به طور مستقیم و بدون واسطه قرار دادن گوشی از آن استفاده می‌کنید. به نظر این اپلیکیشن برای کسانی که از تبلت‌های اندرویدی مجهز به کیبورد استفاده می‌کنند مناسب‌تر است، زیرا امکان ویرایش فایل به وسیله این نوع تبلت‌ها ساده‌تر است، اما شما می‌توانید این اپ را در تمام دستگاه‌های اندرویدی خود استفاده کنید و به پرونده‌ها و اسناد خود در رایانه شخصی‌تان دسترسی پیدا کنید.
 
unnamed
Free Office
این اپلیکیشن دارای سه بخش TextMaker، PlanMaker و Presentations است که کاربرد آن‌ها به ترتیب مشابه همان Spreadsheet و Word و PowerPoint بوده و فقط اسم آن‌ها تغییر کرده است. بر خلاف سایر اپ‌های رایگان، این اپ امکانات بیشتری از جمله پشتیبانی از PDF،‌ فونت‌های مایکروسافت و فونت‌های TrueType و OpenType را دارد و مناسب افرادی است که به دنبال یک اپ ساده و رایگان، با امکانات مناسب هستند.
unnamed2
Google Drive
گوگل درایو در بین بسیاری از کاربران اندروید محبوبیت بالایی دارد و یک اپلیکیشن کامل است که شامل نمایش فایل‌های PDF و Google Docs ،Google Sheets و Google Slides است. درایو علاوه بر امکان دسترسی شما به فضای ابری گوگل، دسترسی به فایل‌ها و اسناد را هم در اختیارتان می‌گذارد. باز کردن هر فایلی در گوگل درایو به طور خودکار شما را به اپ مربوطه هدایت کرده و آن را برای شما باز می‌کند. این سرویس کاملا رایگان است، مگر این که بخواهید فضای ذخیره سازی خود در سرویس ابری گوگل را افزایش دهید که در آن صورت مجبور به پرداخت مبلغی هستید. تمامی اپلیکیشن‌های مرتبط با این سرویس کاملا ساده طراحی شده‌اند که کاربر را دچار سردرگمی نمی‌کنند و همین باعث محبوبیت آن‌ها شده است.
unnamed3
Quip
Quip یکی از معدود اپلیکیشن‌های رایگان در این زمینه است که ارزش امتحان کردن را دارد. این اپ امکاناتی کاملا کاربردی دارد که شامل اشتراک و همکاری با سایر افراد بر روی یک پرونده، امکان چت درون برنامه‌ای با سایرین در خصوص پروژه‌ها، همگام کردن دستگاه‌های مختلف، پشتیبانی از فضاهای ابری، امکانات کامل Spreadsheet و پشتیبانی از فایل‌های مختلف است. البته Quip سابقه کمتری نسبت به اپ‌های مشابه دارد، اما از بعضی از آن‌ها کاربردی‌تر است.
unnamed4
Smart Office 2
Smart Office 2 اپلیکیشن دیگری است که باید آن را امتحان کرد. پیش از این باید برای استفاده از آن هزینه می‌پرداختید اما مدتی است که به طور رایگان در دسترس قرار گرفته است. این اپ تمامی ویژگی‌های پایه‌ای را که شما نیاز دارد به همراه دارد، مانند پشتیبانی از ورد، صفحات گسترده، پاور پوینت و پشتیبانی از فایل‌های آفیس تا نسخه ۲۰۱۳. همچنین می‌توانید از Smart Office 2 برای مشاهده PDF، تصاویر و فایل‌های WMF و EMF استفاده کنید. رابط کاربری آن هم ساده و روان است که تجربه کاربری خوشایندی را ارایه می‌دهد.
unnamed5
WPS Office
WPS Office که پیش‌تر با عنوان Kingsoft Office شناخته می‌شد، مشهورترین اپلیکیشن رایگان آفیس است که برای اندروید عرضه شده (و البته پیشنهاد شخصی من به شماست). با استفاده از آن شما می‌توانید فایل‌های PDF را ببینید و یا بسازید، کارهای معمولی آفیس را با کیفیتی تقریبا مشابه دسکتاپ انجام دهید، به صورت وایرلس از دستگاه اندرویدی به پرینتر متصل شوید و فایل‌هایتان را چاپ کنید، همچنین WPS از فونت‌های مایکروسافت و ۴۶ زبان مختلف از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند. تنها نکته‌ منفی WPS Office تبلیغات است که نمی‌توان آن را حذف کرد، با این حال یکی از کامل‌ترین سرویس‌های رایگان آفیس در پلتفرم اندروید است.
unnamed6
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا