اخبار تکنولوژی

برخی ویژگی های چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد

کوالکام تایید کرده که قصد دارد نسل بعدی پرچمدار سیستم روی یک تراشه (SoC) خود یعنی چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را در اجلاس اسنپدراگون در اکتبر امسال معرفی کند.

دان مک گوایر، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام (CMO)، این خبر را در طول کنگره جهانی موبایل از طریق پست X/Twitter فاش کرد و اشاره نمود که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ دارای هسته سفارشی Oryon این شرکت خواهد بود. او همچنین اشاره کرد که تراشه بهبود عملکرد NPU را “به عنوان تکامل داستان NPU خود” خواهد دید.

 یک افشای اطلاعاتی پیشتر عملکرد یک نمونه مهندسی از تراشه ادعایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را فاش کرده بود. ظاهراً این تراشه به‌طور روان بازی Genshin Impact را به مدت ۴۵ دقیقه با وضوح ۱۰۸۰p اجرا کرد و نرخ فریم ۶۰ فریم در ثانیه را حفظ نمود. از آنجایی که تراشه در آزمایش هنوز در حال توسعه است، نسخه نهایی حتی ممکن بوده عملکرد بهتری داشته باشد، احتمالاً Genshin Impact را با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح بالاتر اجرا کند.

علاوه بر این، گزارش دیگری حاکی از آن بوده که پردازنده گرافیکی Adreno 830 اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بیش از ۱۰ درصد بیشتر از تراشه M2 اپل در تست استرس شدید ۳DMark Wild Life امتیاز کسب کرده است. این قابل توجه بوده، به خصوص با توجه به اینکه M2 برای دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند مک طراحی شده است.

چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۴ قوی تر از همیشه

پیش‌بینی می‌شود که پیش از معرفی پاییزی اسنپدراگون ۸ نسل ۴، کوالکام یک تراشه اضافی سری اسنپدراگون ۸ نسل را عرضه کند. شایعه شده که این تراشه موقت با کد SM8635 دارای هسته قدرتمند Cortex-X4 و پردازنده گرافیکی Adreno 735 است. انتظار رفته این تراشه از نظر عملکرد بین اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل ۳ قرار گیرد. ممکن است با نام اسنپدراگون ۸s نسل ۲ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۳ لایت عرضه شود.

کوالکام همیشه سعی داشته چیپ‌های بهتری نسبت به رقبا ارائه دهد. تاکنون نیز توانسته به موفقیت خود دست یابد و محصولی ارائه دهد که در نوع خود برجسته است. اطلاعات چندانی از چیپ آینده در دست نیست و پیش بینی شده بزودی اخبار بیشتری دردسترس قرار گیرد. این شرکت سعی دارد مدل‌های مختلفی را تدارک بیند که در نوع خود برجسته است.

این کمپانی اواخر سال جاری چیپ پرچمدار را با ویژگی‌های بزرگ ارائه می‌دهد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا