بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی اچ تی سی U12 پلاس

اچ تی سی U12 پلاس نام محصولی است که چندی پیش توسط کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی معرفی شد. محصول مذکور پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید و در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا به بررسی تخصصی آن بپردازیم و با نقات قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
کمپانی اچ‌تی‌سی (HTC) چندی پیش پرچم‌دار جدیدی را با نام U12+ معرفی کرد. این تلفن هوشمند مشخصاتی در حد تلفن‌های هوشمند بالارده بازار دارد و یکی از اسمارت فون‌های قدر در بازار به حساب می‌آید. این محصول دارای نمایشگری ۶ اینچی است که در زمینه زمینه طراحی چندان چنگی به دل نمی‌زند. البته دلیل این موضوع را نیز شاید بتوان نزدیک شدن گوگل به تیم طراحی این کمپانی دانست. گوگل چندی پیش سرمایه ۱.۱ میلیارد دلاری برای بخش طراحی اچ‌تی‌سی در نظر گرفت و حال به نظر می‌رسد که طراحی محصول جدید این کمپانی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

مطالب مرتبط:


این تلفن هوشمند ۷۹۹ دلاری که توسط کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی تولید شده است، در طول چند هفته گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته و حال در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا نتیجه بررسی تخصصی این پرچم‌دار جدید را با شما به اشتراک بگذاریم. مشخصات کلی این محصول بدین شرح است:

  • نمایشگر: ۶.۰ اینچ Super LCD6 با وضوح ۲۲۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸:۹
  • پردازنده: کوالکام اسنپ دراگون ۸۴۵
  • حافظه رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ یا ۱۲۸گیگابایت (بر اساس نسخه)
  • باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت
  • شبکه‌ها: پشتیبانی از LED
  • سیمکارت: پشتیبانی از دو سیمکارت نانو (nano-SIM)
  • دوربین: دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • فیلم برداری: امکان فیلم برداری حرکت آهسته تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل: نسخه ۸.۱ اندروید Oreo
  • اتصالات: پورت USB Type-C

طراحی


اچ تی سی U12 پلاس از یک نمایشگر بزرگ ۶ اینچی بهره می‌برد و در پشت این نمایشگر نیز سخت افزار بسیار قدرتمندی آن را یاری می‌کند. بخش جلویی و پشتی دستگاه توسط شیشه پوشیده شده‌اند و اگر بخواهیم منطقی باشیم، این محصول در نگاه نخست چندان زیبا و خوش آیند نیست. به همین دلیل اچ‌تی‌سی سعی کرده تا با دو اقدام، طراحی پرچم‌دار جدیدش را جذاب‌تر کند. یکی از این اقدامات، استفاده از قاب نیمه شفاف در نسخه آبی رنگ دستگاه است که باعث می‌شود اجزای داخلی گوشی دیده شوند. اقدام دوم نیز ارائه نسخه‌ای از دستگاه به رنگی نزدیک به قرمز و بنفش است.

در بخش پشتی این محصول دوربین دوگانه قدرتمندی قرار دارد و نمایشگر آن نیز در کناره‌های راست و چپ بدون حاشیه است. حاشیه بالا و پایین این صفحه نمایش نیز چندان زیاد نیست. محصول فوق از نمایشگر قدرتمندی بهره می‌برد که تصاویر را به خوبی نمایش می‌دهد و هیچ زایده‌ای را در آن شاهد نیستیم تا نمایش محتوا را مختل کند. اچ تی سی یو ۱۲ پلاس محصولی است که می‌تواند یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار و انتخاب مناسب برای خرید کاربران باشد. اما چنین مشخصاتی باعث شده که دستگاه فوق قیمت نسبتا بالایی نیز داشته باشد و این موضوع در کنار طراحی ناخوش آیند دستگاه موجب شک و تردید کاربران در انتخاب این تلفن هوشمند می‌شود.

حال قصد داریم تا به یکی از قابلیت‌های جدید در این محصول بپردازیم که البته چندان خوش آیند نیست. اچ‌تی‌سی در طراحی این محصول سعی کرده که از دکمه‌های فیزیکی قدیمی خلاص شود و به جای آن‌ها، در کناره‌های دستگاه دکمه‌هایی را قرار داده که حرکت نمی‌کنند (فشاری نیستند) و عملکرد لمسی دارند. اچ‌تی‌سی اعلام کرده که دکمه‌های فیزیکی، اغلب اولین قسمت در تلفن‌های هوشمند هستند که خراب می‌شوند. به همین دلیل این کمپانی سعی کرده تا مشکل مذکور را به طریقی رفع کند. البته احتمالا اچ‌تی‌سی موضوع شکستن نمایشگر را در نظر نگرفته است. زیرا اغلب کاربران بیش از خراب شدن دکمه‌های فیزیکی گوشی خود، از شکنندگی نمایشگر تلفن‌های هوشمندشان شکایت دارند. این دکمه‌ها در واقع به فشار حساس هستند. اچ‌تی‌سی در خصوص این دکمه‌ها و ساخت آن‌ها سعی کرده تا مشکل قبلی را رفع کند و اینکه از دکمه‌های این چنینی خوشتان می‌آید یا خیر موضوعی کاملا شخصی است.

اما باید توجه داشت که یک مشکل ساده در این بخش وجود دارد. دکمه‌های لمسی کناره U12 پلاس عملکرد سریعی در زمان فشار دادنشان از خود نشان نمی‌دهند. یکی از دستورات حرکتی جذاب و کاربردی در اغلب تلفن‌های هوشمند اندرویدی این است که کاربران با دو بار فشار دادن دکمه پاور می‌توانند اپلیکیشن دوربین را اجرا کنند. انجام چنین کاری در پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی چندان ممکن نیست. زیرا برای روشن یا خاموش کردن نمایشگر دستگاه باید فشار زیادی روی دکمه پاور وارد کنید تا گوشی به دستور شما پاسخ دهد. از آنجایی که این دکمه‌ها حساس به فشار هستند،‌ احتمال فشار‌های غیرعمدی روی آن‌ها نیز وجود دارد و در نتیجه دستگاه عملکرد دیگری را از خود نشان می‌دهد. برای مثال در برخی اوقات که سعی داشتیم صدای دستگاه را کاهش دهیم، دکمه پاور هم برای چندین بار لمس می‌شد و شاهد اجرا اپلیکیشن دوربین بودیم. بدون شک چنین اتفاقی در تلفن‌های هوشمندی که دارای دکمه‌های فیزیکی عادی هستند، کمتر می‌افتد.

دکمه‌های یک تلفن هوشمند همانند دستگیره در‌های خانه ضروری هستند، اما موضوع جذابی برای گفتگو به حساب نمی‌آیند. اما دکمه‌های بد همانند دستگیره‌های نامناسب در هر روز توجه‌تان را به خود جذب می‌کنند. این همان دلیلی است که تا این حد به دکمه‌های پرچم‌دار جدید اچ‌تی‌سی پرداختیم. دکمه‌های مصنوعی اچ تی سی U12 پلاس چندان خوش آیند و کاربردی نیستند و مشکلی به حساب می‌آیند که کاربران این دستگاه تا پایان عمر تلفن هوشمندشان نمی‌توانند آن را حل کنند.
اچ تی سی U12 پلاس
اگر بخواهیم رو راست باشیم،‌ تغییر ساختار دکمه‌ها در U12 پلاس نوعی خرابکاری است که خود اچ‌تی‌سی باعث آن بوده و موجب ناراحتی می‌شود. زیرا این محصول دارای قابلیت‌های مختلفی است که می‌توانست آن را تبدیل به دستگاهی محبوب در بین کاربران کند. از نظر ابعاد نیز این محصول چندان خوش آیند نیست. اچ‌تی‌سی U11 از نظر سایز و ابعاد بسیار دوست داشتنی بود. البته در این محصول حاشیه‌های کناری نمایشگر کاهش یافته است و باعث می‌شود که ارگونومی دستگاه افزایش یافته و در نتیجه استفاده از آن در یک دست ساده‌تر باشد. در کل طراحی این محصول باعث شده که نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند ۶ اینچی در دست گرفتن آن ساده‌تر باشد.

گوگل پیکسل ۲ ایکس ال در حال حاضر از جمله تنها پرچم‌دارانی در بازار است که بدنه‌ای آلومینیومی دارد و نسبت به بدنه شیشه‌ای پرچم‌دار اچ‌تی‌سی، در دست گرفتن آن بسیار ساده‌تر است. دکمه‌های محصول گوگل نیز بدون شک بهتر از دکمه U12 پلاس هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در زمان‌هایی که پرچم‌دار اچ‌تی‌سی را در دستمان می‌گیریم احساس می‌کنیم که روغن به دستمان مالیده است. در واقع کاربران با در دست گرفتن این محصول، چندان احساس امنیت نسبت به افتادنش نمی‌کنند. زیرا بسیار لغزنده است. همچنین اثر انگشت و لکه نیز بسیار ساده روی آن می‌ماند.
پس تا اینجای کار اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی انجام دهیم، اچ‌تی‌سی U12 پلاس دارای دکمه‌هایی افتضاح، جنس بدنه‌ای سوال برانگیز و قیمتی بالاست. اگر بخواهیم در خصوص نکات مثبت و جالب این محصول حرف بزنیم، همچنان حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. این تلفن هوشمند دارای دوربین بسیار قدرتمندی است و هدفون‌های موجود در جعبه آن نیز عالی هستند. در این محصول شاهد پورت USB Type-C هستیم. اچ‌تی‌سی در این تلفن هوشمند نیز پورت هدفون را حذف کرده و البته هیچ آداپتوری برای رفع این مشکل هم در جعبه دستگاه قرار نگرفته است. اگرچه آداپتور موجود در جعبه اچ‌تی‌سی U11 و U11 پلاس نیز افتضاح بود، اما در کل حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا باعث می‌شود که کاربران نتوانند هدفون‌های سیمی خود را به سادگی به دستگاه متصل کنند. این موضوع باعث می‌شود که حس کنیم با محصولی مربوط به سال ۲۰۰۶ رو به رو هستیم.

نمایشگر


اچ‌تی‌سی در محصول جدید خود از یک نمایشگر ۶ اینچی با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل استفاده کرده است که پنل آن از نوع Super LCD 6 است. این نمایشگر در مکان‌های مختلف به خوبی قابل مشاهده است. همچنین این نمایشگر هیچ کدام از مشکلاتی را که در نمایشگر U11 Plus شاهد بودیم ندارد. با وجود اینکه بسیاری از تلفن‌های هوشمند بازار که در محدوده قیمتی اچ تی سی U12 پلاس هستند، اغلب به سراغ نمایشگر‌های OLED رفته‌اند، اما در زمان استفاده از این محصول هیچ مشکلی در خصوص نمایشگر IPS LCD آن احساس نخواهید کرد. اچ‌تی‌سی در این محصول قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) را نیز ارائه کرده است که استفاده از آن در نمایشگر IPS LCD باعث افزایش مصرف باتری خواهد شد. اما چنین قابلیتی در نمایشگر‌های OLED به اندازه U12+ باعث افزایش مصرف باتری نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

دوربین


یکی از قدرتمند‌ترین بخش‌ها در اچ‌تی‌سی U12 پلاس، دوربین آن است. در قسمت پشتی این محصول شاهد حضور دوربین دوگانه‌ای هستیم که سنسور اصلی آن دارای پیکسل‌هایی به بزرگی ۱.۴ میکرومتر است و حداکثر رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل را ارائه می‌کند. این لنز دیافراگم عریض و خوبی دارد که f/1.75 را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. اچ‌تی‌سی به این محصول لرزشگیر اپتیکال تصویر را نیز اضافه کرده است که البته در کنار لرزشگیر الکترونیکی تصویر کار می‌کند. دوربین این دستگاه می‌تواند ویدیو‌هایی با وضوح ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین ۱۰۸۰p با ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. خروجی ویدیو‌های ضبط شده توسط اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس نیز مورد قبول و خوش آیند هستند. به نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی هیچ تلاشی برای ضبط ویدیو‌هایی با ۹۶۰ فریم بر ثانیه در این محصول نکرده است. انجام این کار باعث می‌شد که این تلفن هوشمند بتواند ویدیو‌های سوپر اسلوموشن ضبط کند. اما متاسفانه چنین قابلیتی را در آن شاهد نیستیم.

تصاویری که اچ تی سی یو ۱۲ پلاس ثبت می‌کند، گاهی از تصاویر ثبت شده توسط گوگل پیکسل ۲ و هواوی P20 Pro نیز بهتر هستند. پرچم‌دار گوگل در مکان‌های پر نور عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد اما این در حالی است که دوربین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی بعد از گذشت چندین سال، همچنان در مکان‌های پر نور نمی‌تواند خوب عمل کند و در نتیجه تصاویری مبهم ثبت می‌کند. پرچم‌دار هواوی با نام P20 Pro نیز در در مکان‌های کم نور تصاویر بسیار خوبی را ثبت می‌کند و اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس در این خصوص نمی‌تواند رقیب قدری برای پرچم‌دار هواوی باشد. هر سه محصول دارای دوربین بسیار خوبی هستند. اگر پیکسل ۲ و P20 Pro را در نظر نگیریم، بدون شک اچ تی سی U12 پلاس در زمینه دوربین بهترین محصولی است که در بازار وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوربین این تلفن هوشمند عملکردی بهتر از دوربین آیفون ایکس و گلکسی S9 از خود نشان می‌دهد.
اما اگر بخواهیم یک تلفن هوشمند را در بین سه محصولی که ذکر شد، به عنوان محصول برتر در زمینه دوربین اعلام کنیم، کار چندان ساده‌ای در پیش رو نخواهیم داشت. زیرا در برخی مواقع،‌ این پرچم‌دار اچ‌تی‌سی است که تصاویری با رنگ‌های عالی ثبت می‌کند و از سوی دیگر در برخی مواقع پرچم‌دار گوگل نوردهی بسیار خوبی را در تصاویر اعمال می‌کند. به همین دلیل تشخیص برترین دوربین از بین این تلفن‌های هوشمند کار نسبتا سختی است.

مطالب مرتبط:

سیستم دوربین اچ‌تی سی، همانند پیکسل گوگل سعی می‌کند تا تصاویری همانند تصویر دوربین‌های عکاسی ثبت کند. اگرچه خطاهایی را نیز در دوربین این محصولات شاهد هستیم، اما از دیدگاه ما، دوربین پرچم‌دار گوگل و اچ‌تی‌سی هر دو تصاویر بسیار واقعی را ثبت می‌کنند. در واقع اگر عکاس هم باشید، دوربین اچ تی سی U12 پلاس می‌تواند بسیاری از نیاز‌های روزمره شما را مرتفع کند.

نرم افزار


در بخش نرم افزار، اچ‌تی‌سی از نسخه سریع و قدرتمند اندروید استفاده کرده است. این کمپانی در محصول مذکور فروشگاه تم خود را بازگردانده و همچنین در این تلفن هوشمند شاهد برخی قابلیت‌های مربوط به واقعیت افزوده نیز هستیم. اما اینکه این قابلیت کاربردی است یا خیر موضوع کاملا متفاوتی است. اگر بخواهیم صادق باشیم، قابلیت‌های مربوط به واقعیت افزوده در این محصول چندان باکیفیت نیستند و عملکرد هیجان انگیزی را از خود نشان نمی‌دهند. بلکه به نوعی باعث هدر دادن وقت می‌شوند. اچ‌تی‌سی در این محصول به صورت پیش فرض دستیار صوتی گوگل و الکسای آمازون را قرار داده است. در نسخه چینی از این دستگاه نیز دستیار صوتی Baidu جایگزین شده است. این اقدام اچ‌تی‌سی باعث می‌شود که کاربران محدود به یک دستیار صوتی خاص نشوند. بلکه می‌توانند بر اساس سلیقه خود،‌ دستیار صوتی مورد نظرشان را انتخاب کنند.
همان‌طور که گفته شد، اچ‌تی‌سی در U12 پلاس کاربران را محدود به استفاده از یک دستیار صوتی خاص نکرده است اما در بخشی دیگر، این محدودیت و اجبار به خوبی حس می‌شود. زیرا در این تلفن هوشمند نیز شاهد حضور HTC News Republic هستیم که البته بیشتر از قبل دست و پا گیر شده است. سرویس خبری مذکور یک اپلیکیشن ضعیف و ناکارآمد است. همچنین در این محصول اپلیکیشن خبری فوق اقدام به ارسال نوتیفکیشن می‌کند و شاهد این نوتیفیکیشن‌ها در صفحه قفل گوشی و نوار نوتیفیکیشن دستگاه هستیم. این نوتیفیکیشن‌ها ناخواسته و آزاردهنده هستند. اگرچه امکان غیرفعال کردن این موضوع وجود دارد، اما به نظر می‌رسد که در یک تلفن هوشمد ۷۹۹ دلاری، نباید موردی وجود داشته باشد که باعث اذیت کاربران شود.

یکی دیگر از بخش‌هایی که در نرم افزار اچ تی سی U12 پلاس باعث رنجش کاربران می‌شود، کیبورد پیش‌فرض Touchpal است. در خصوص سرعت و عملکرد این تلفن هوشمند مشکلی دیده نمی‌شود. به لطف بهره‌مندی از پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵، این محصول می‌تواند تمام دستورات کاربر را در کسری از ثانیه انجام دهد. البته در این بخش نیز شاهد برخی باگ‌ها هستیم. برای مثال زمانی که اپلیکیشن گوگل Photos در پس‌زمینه اجرا می‌شد، عمل همگام سازی را انجام نمی‌داد و باید اپلیکیشن را اجرا می‌کردیم تا تهیه فایل پشتیبان از تصاویر صورت می‌گرفت. همچنین در اپلیکیشن توئیتر، تصاویر دارای مشکل سو سو زدن بودند که البته به نظر می‌رسد یک مشکل زودگذر باشد. اما باید ذکر کنیم که چنین مشکلی را پیش‌تر در هیچ دستگاهی مشاهده نکرده بودیم. اچ‌تی‌سی در این محصول قابلیت مدیریت باتری را نیز قرار داده که با نام حالت Battery Saver در این دستگاه قرار گرفته است. اگرچه این حالت می‌تواند مصرف باتری را کاهش دهد، اما برخی مشکلات را نیز در آن شاهد هستیم. در طول بررسی این محصول زمانی که ۸۰ درصد باتری داشتیم، قابلیت مذکور فعال شد و نمایشگر دستگاه کم نور و ضعیف شد. با در نظر گرفتن اینکه ۸۰ درصد از باتری دستگاه پر بود، فعال شدن حالت Battery Saver چندان منطقی نیست.
یکی از قابلیت‌های جالبی که در اچ تی سی U12 پلاس شاهد آن هستیم، امکان قفل کردن چرخش هوشمند صفحه است. در واقع گوشی از طریق دکمه‌های کناره دستگاه که حساس به فشار هستند، تشخیص می‌دهد کاربر چگونه گوشی را در دست خود گرفته و در نتیجه به شکل هوشمندانه‌ای صفحه را می‌چرخاند. برای مثال اگر در حال خواب بخواهید که در گوشی مطالعه کنید، نمایشگر در حالت پرتره می‌ماند ولی اگر قصد تماشای فیلم را داشته باشید، صفحه نمایش می‌چرخد. البته این تئوری کلی ماجرا است و بدان معنا نیستد که گوشی نیز دقیقا به همین شکل عمل می‌کند. در بررسی‌هایی که ما انجام دادیم، متوجه شدیم که قابلیت مذکور چندان قابل اطمینان نیست و کاربران بهتر است که به صورت دستی چرخش نمایشگر را فعال و غیرفعال کنند. در نگاه کلی می‌توان گفت که اچ تی سی U12 پلاس محصولی قدرتمند و عالی است که از برخی مشکلات ریز و درشت رنج می‌برد.

اچ‌تی‌سی در این محصول از یک باتری قدرتمند استفاده کرده است که باعث می‌شود این دستگاه طول عمر باتری خوبی داشته باشد. اگرچه ممکن است طول عمر باتری این تلفن هوشمند رقیب باتری پیکسل ۲ ایکس ال نشود، اما این محصول دارای باتری بهتری نسبت به آیفون ایکس است. باتری این محصول در یک استفاده عادی و حتی بیشتر می‌تواند به راحتی تا یک روز دوام بیاورد. اسپیکر‌های این محصول نیز خوب و قابل قبول هستند اما نمی‌توان این تلفن هوشمند را در زمینه اسپیکر یکی از بهترین‌های بازار دانست. از دیدگاه ما در حال حاضر این هواوی P20 Pro است که می‌تواند لقب بهترین اسپیکر بازار را به خود اختصاص دهد. اما در کل یو ۱۲ پلاس اسپیکر‌های خوبی دارد و خروجی صدای مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گفتنی است که در حالت تئاتر (Theater Mode) صدای خروجی از این محصول گرمای بیشتری دارد.
یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از این تلفن هوشمند با آن مواجه شدیم، قطع شدن اتصال بلوتوث بود. برای مثال زمانی که با هدف عکاسی به بیرون رفته‌اید و هدفون بلوتوثی‌تان را به دستگاه متصل کردید، ممکن است چندین بار با مشکل قطع شدن ارتباط بین گوشی و تلفن هوشمند مواجه شوید.

اچ‌تی‌سی U12 Plus محصولی است که از سخت افزار و دوربین قدرتمندی بهره می‌برد. دستورات کاربران را بسیار سریع اجرا می‌کند و دوربین آن یکی از بهترین‌های بازار به حساب می‌آید. اسپیکر‌های این تلفن هوشمند نیز صدا را به خوبی پخش می‌کنند. با وجود اینکه اچ‌تی‌سی در این محصول سعی کرده ارگونیمی دستگاه را افزایش دهد (و موفق نیز بوده) اما طراحی کلی محصول چندان خوش آیند نیست. بدنه صاف آن نیز باعث می‌شود که گوشی در دست لیز بخورد. برخی مشکلات نرم افزاری هم در این محصول وجود دارند که کاربران در زمان خرید آن باید به آن‌ها توجه داشته باشند. دکمه‌های حساس به فشار در کنار‌های دستگاه نیز با وجود اینکه ایده جدیدی دارند اما چندان کاربردی نیستند. در کل این محصول دستگاهی قدرتمند با برخی مشکلات کوچک و بزرگ است.

نقاط قوت اچ تی سی یو ۱۲ بدین شرح هستند:

  • ثبت تصاویر واضح و بدون نویز
  • طراحی باریک که موجب ارگونومی بالا می‌شود
  • رنگ‌بندی‌های جذاب و متمایز

نقاط ضعف اچ‌تی‌سی U12 پلاس بدین شرح هستند:

  • دکمه‌های فیزیکی دستگاه افتضاح هستند
  • جک هدفون وجود ندارد و همچنین آداپتور نیز برای آن در نظر گرفته نشده است
  • به دلیل استفاده از شیشه در بخش پشت و جلوی دستگاه، گوشی در دست لغزنده است
  • نرم افزار دستگاه دارای مشکلات بزرگ و کوچک زیادی است


همان‌طور که در این مقاله از موبایلستان مطالعه کردید، با اچ تی سی U12 پلاس آشنا شدیم و به بررسی تخصصی نقات قوت و ضعف آن پرداختیم. نظر شما در خصوص این تلفن هوشمند چیست؟‌ نظرات خود را در خصوص این محصول با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. مشخصه که تبلیغ هواوی دارید میکنید من طرفدار سونیم ولی انصافا htcبهترین کیفیت ساخت و نهایت دقت تو تمام برند ها داره تنها شرکتی که فقط زووم رو گوشی ساختن درضمن رو دست اسپیکرهای بوم ساند htcهنوز نیومده الکی هوواوی تبلیغ نکنید گمراه کنید مردم رو متاسفم.. یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا