آموزش عکاسیآموزش و ترفند

برنامه Lensa، سلفی شما را به عکس هنری تبدیل می‌کند+ آموزش

اگر به تازگی به صفحات مجازی خود مراجعه کرده باشید، خواهید دید که برخی از دوستان و اشخاص معروف در حال تبدیل کردن سلفی‌های خود به قطعات هنری جذاب هستند. Lensa برنامه‌ای است که با استفاده از هوش مصنوعی پیچیده خود، تصاویر شما را به آواتار‌های دیجیتالی تبدیل می‌کند. ما در این مقاله کوتاه به بررسی این هوش مصنوعی و البته آموزش استفاده از آن پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

در حال حاضر، برنامه Lensa AI جزو برترین اپلیکیشن‌های اندروید و آیفون محسوب می‌شود که البته برای استفاده از قابلیت تغییر عکس آن باید مبلغ ناچیزی را پرداخت کنید.

برنامه Lensa در سال ۲۰۱۸ به عنوان یک نرم افزار ویرایش عکس منتشر شد و به مرور قابلیت‌های هیجان انگیزی را دریافت کرد. یکی از همین قابلیت‌ها که ماه گذشته توسط شرکت سازنده منتشر گردید، “Magic Avatars” نام دارد و به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید در کسری از ثانیه، تصاویر و سلفی‌های خود را به قطعه‌های هنری دیجیتالی شبیه به دنیای انیمه‌ها تبدیل نمایید.

اشتراک سالیانه نرم افزار Lensa که می‌تواند برای عکاسان و گرافیست‌ها بسیار کاربردی و مفید باشد، مبلغی بین $۱۴.۹۹ تا $۴۹.۹۹ خواهد بود که البته برای استفاده از قابلیت Magic Avatars باید ۳.۹۹ دلار را برای ۵۰ عکس پرداخت کنید.

طریقه استفاده از برنامه Lensa

Lensa از هوش مصنوعی به نام Stable Diffusion استفاده می‌کند که اپن سورس بوده و می‌توان تغییراتی را در آن اعمال کرد.

  • ابتدا برنامه را از فروشگاه‌های رسمی برای آیفون یا اندروید خودتان دانلود نمایید و آن را باز کنید
  • به تب Photos وارد شوید
  • در پایین صفحه، روی دکمه زرد رنگ Magic Avatars کلیک کنید
  • در این مرحله، برنامه به شما اخطار می‌دهد که امکان دارد مواردی عجیب را در برخی از تصاویر مشاهده کنید و بایستی با قوانین این برنامه موافقت نمایید. به عنوان مثال، امکان دارد در برخی از تصاویر که از زاویه خوبی برخوردار نیستند، دو سر یا دو دهان یا حتی دو رنگ چشم مشاهده کنید که البته امکان رخ دادن این مسائل بسیار کم است و بستگی به کیفیت تصویری دارد که آپلود می‌کنید
  • سپس در مرحله‌ی بعد باید ۱۰ تصویر سلفی آپلود کنید که البته برنامه به شما اخطار می‌دهد که به هیچ وجه نباید از تصاویر کودکان، دارای محتوای آزار‌دهنده و… استفاده نمایید
  • بعد از کلیک کردن روی Continue، متنی روی صفحه نمایش داده خواهد شد که می‌گوید “تمام تصاویر بعد از ارسال شدن به شما، از روی سرور پاک خواهند شد”
  • بعد از انتخاب کردن ۱۰ تا ۲۰ سلفی، باید جنسیت خود را مشخص نمایید
  • در این مرحله باید عملیات پرداخت را انجام دهید. اگر ۵۰ سلفی بخواهید، هزینه آن ۳.۹۹ دلار، ۱۰۰ سلفی ۵.۹۹ دلار و ۲۰۰ سلفی ۷.۹۹ دلار خواهد بود
  • بعد از حدود ۲۰ دقیقه، تمام سلفی‌هایی که به برنامه داده‌اید را دریافت خواهید کرد که در استایل‌های مختلف تولید شده‌اند

اینکه برنامه واقعا امن است یا خیر، هنوز قطعی نشده!

در انتها باید به این مسئله اشاره کنیم که برنامه Lensa تعهد می‌دهد که تصاویر شما را بعد از تحویل دادن پاک خواهد کرد. اما این مسئله به طور قطعی مشخص نیست و امکان دارد که برخلاف گفته‌های خود، تصاویر را در سرور نگه دارد. تشخیص این مسئله که نگه داشته شدن تصاویرتان توسط شرکت Prisma Labs مهم است یا خیر را به پای خودتان می‌گذاریم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا