اخبار

بلک بری Key2 با قابلیت‌های ویژه معرفی شد

بلک بری Key2 به عنوان محصولی میان‌رده با کیبورد فیزیکی معرفی شد. این محصول از سخت افزار قابل قبولی بهره می‌برد و شاهد برخی ویژگی‌های جالب در آن هستیم. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این تلفن هوشمند به دست آوریم.
چند صباحی بود که شاهد اخبار و شایعات مختلفی در خصوص محصول جدید بلک بری با نام Key2 بودیم. امروز این تلفن هوشمند معرفی شده است. محصول مذکور نسخه جدیدی از KeyOne که سال گذشته معرفی شده به حساب می‌آید. بلک بری Key2 دستگاهی است که به نظر می‌رسد کمپانی TLC قصد دارد آن را به عنوان پرچم‌دار خود روانه بازار کند. در دستگاه مذکور شاهد سخت افزار و نرم افزار قدرتمندی هستیم و همچنین برخی قابلیت‌ها نیز برای اولین بار به آن اضافه شده‌اند. همراه ما باشید تا با BlackBerry Key2 بیشتر آشنا شویم.

مطالب مرتبط:

طراحی

بلک بری Key۲
بلک‌بری کی ۲ از نظر طراحی شباهت زیادی به نسخه سال قبل خود دارد. البته این بدان معنا نیست که بلک‌بری روش ناخوش آیندی را در این خصوص انتخاب کرده است. محصول مذکور طراحی کلاسیکی دارد که فریم‌های آن نیز از آلومینیوم سری ۷ ساخته شده‌اند. در قسمت جلویی این محصول شاهد کیبورد فیزیکی هستیم و قاب بخش پشتی آن نیز از ساختار طرح الماس بهره می‌برد.
در قسمت جلویی این تلفن هوشمند نمایشگری ۴.۵ اینچی قرار گرفته است که نسبت تصویر ۳:۲ را دارد. کیبورد فیزیکی موجود در بخش زیرین نمایشگر، گویا که اصلاحاتی داشته است. دکمه‌های این کیبورد نسبت به محصول سال قبل ۲۰ درصد بلند‌تر شده‌اند تا لمس کردن و استفاده از آن‌ها راحت‌تر باشد. یک دکمه‌ای جدید نیز در این کیبورد قرار گرفته که Speed Key نامیده می‌شود. دکمه مذکور به کاربران این امکان را می‌دهد که به ۵۲ کلید میان‌بر قابل تنظیم دسترسی داشته باشند. در واقع کاربر می‌تواند اقدامات مختلفی را روی این دکمه تنظیم کند. برای مثال می‌توان از طریق آن یک اپلیکیشن خاص را اجرا کرد یا اینکه با مخاطب خاصی تماس حاصل نمود.
بلک بری Key۲
البته باید توجه داشته باشید که دکمه‌های کیبورد اکنون مات شده‌اند و دیگر براق نیستند. این موضوع می‌تواند حس بهتری را در کاربران ایجاد کند. قابلیت پد لمسی همچنان در این محصول گنجانده شده و سنسور اثر انگشت نیز در داخل دکمه Space قرار دارد.

سخت افزار و دوربین

بلک‌بری در Key2 از یک پردازنده میان‌رده استفاده کرده است. این محصول از پردازشگر هشت هسته‌ای اسنپ دراگون ۶۶۰ بهره می‌برد که فرکانس هر هسته آن برابر با ۲.۲ گیگاهرتز است. البته بدون شک این پردازنده بهترین پردازنده موجود در بازار نیست. ۶ گیگابایت حافظه رم در این تلفن هوشمند استفاده شده که جالب به نظر می‌رسد و دستگاه فوق از نظر حافظه داخلی در دو نسخه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته کاربران باید توجه داشته باشد که امکان افزایش حافظه داخلی دستگاه از طریق کارت حافظه جانبی microSD نیز وجود دارد.
بلک بری Key۲
در بخش پشتی دستگاه برای اولین بار در بین محصولات بلک‌بری یک ماژول دوربین دوگانه قرار گرفته است که جالب به نظر می‌رسد. هر دو سنسور این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی هستند و دوربین دوم این قسمت مجهز به لنز تله‌فوتو است. این بدان معناست که در محصول فوق قابلیت عکاسی با حالت پرتره وجود دارد. اما TLC این موضوع را همچنان با عنوان اپتیکال سوپر زوم یاد می‌کند.
در واقع تلفن هوشمند مذکور برای اینکه بتواند زوم بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد، با هر بار لمس دکمه شاتر، چندین عکس ثبت می‌کند. سپس با ادغام تصاویر به یکدیگر تلاش می‌کند تا نویز تصویر نهایی را کاهش دهد. این موضوع شباهت زیادی با کانسپت گوگل +HDR دارد. اما بلک‌بری از آن برای بهبود قابلیت زوم دستگاه خود استفاده می‌کند.
بلک بری Key۲
قسمت جلویی این تلفن هوشمند میزبان یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی و فیلم برداری سلفی است. در این محصول قابلیت فلاش سلفی از طریق نمایشگر صورت می‌گیرد و در زمان عکاسی سلفی، نور نمایشگر به بالاترین سطح می‌رسد تا چهره افراد را روشن کند.
Key2 از گوگل لنز پشتیبانی می‌کند. این بدان معناست که کاربران آن می‌توانند با استفاده از دستیار صوتی گوگل، دوربین خود را روی مناظر، ابزار‌ها، بناهای تاریخی و موارد مشابه بگیرند و اطلاعات مختلفی در خصوص آن‌ها به دست آورند.
در محصول جدید بلک‌بری شاهد یک باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی هستیم و کمپانی تولید کننده اعلام کرده است که کاربران باید طول عمر باتری دو روزه را در این محصول انتظار داشته باشند. برای نظر دادن در خصوص طول عمر باتری این محصول باید آن را مورد بررسی دقیق قرار دارد. اما باید توجه داشته باشیم که در تست‌های سال گذشته متوجه شدیم KeyOne طول عمر باتری قابل توجهی داشت.

نرم افزار

بلک‌بری کی ۲ به صورت پیش‌فرض از نسخه ۸.۱ از اندروید Oreo بهره می‌برد. اما موضوع فقط به اینجا ختم نمی‌شود و اخبارخوبی را نیز در این خصوص شاهد هستیم. تلفن هوشمند مذکور توسط برنامه توصیه شده گوگل با نام Android Enterprise مورد تایید قرار گرفته است و این بدان معناست که دستگاه مذکور به صورت ماهیانه پچ امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد. همچنین ضمانت شده است که دستگاه فوق یک نسخه کاملا جدید از اندروید را نیز دریافت کند. با این اوصاف کاربران کی ۲ باید منتظر اندروید ۹ یا همان اندروید P نیز برای دستگاه خود باشند.
بلک بری Key۲
کی ۲ هم یکی از محصولات بلک‌بری است و از قافله تلفن‌های هوشمند این کمپانی جدا نیست. در این محصول نیز شاهد BlackBerry Hub هستیم که پکیج نرم افزاری متمرکز روی کسب و کار را شامل می‌شود و همچنین از بستر امن پیام‌رسان BBM نیز بهره‌مند است.
Locker به صورت پیش‌فرض روی این تلفن هوشمند نصب شده است. این همان قابلیتی است که در KeyOne از طریق یک پچ جدید عرضه شد. در حقیقت این یک پوشه امن است که از طریق پسورد یا اثر انگشت باز می‌شود. پوشه مذکور با فضای ابری همگام‌سازی نمی‌شود و در حقیقت هر فایلی که داخل آن بگذارد، فقط آنجا می‌ماند. اپلیکیشن دوربین نیز با Locker همگام‌سازی شده و کاربران در حین عکاسی اگر به جای دکمه شاتر، سنسور اثر انگشت دستگاه را لمس کنند، تصویر ثبت شده مستقیما به پوشه امن می‌رود و در گالری دستگاه قرار نمی‌گیرد.
بلک بری Key۲
سرویس امنیتی DTEK هم در این دستگاه قرار دارد. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد که از دسترسی‌های مختلف اپلیکیشن‌ها با خبر شوند و از فعالیت‌های مشکوک روی تلفن هوشمند نیز مطلع گردند. قابلیت جدید Proactive Health Check اپلیکیشن‌های دستگاه را عمیقا مورد بررسی قرار می‌دهد تا ضعف‌های بالقوه آن‌ها را تشخیص دهد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند از امنیت اپلیکیشن‌ها اطمینان یابند.

قیمت و زمان عرضه

TLC محموله‌های Key2 را اواخر ماه جاری میلادی به سرتاسر جهان ارسال خواهد کرد. قیمت ۶۴۹ دلاری این محصول تاحدودی شوک برانگیز است. باید توجه داشت که با یک تلفن هوشمند میان‌رده طرف هستیم. نظر شما در خصوص این تلفن هوشمند چیست؟‌ نظرات خود را با ما و کاربران موبایلستان از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا