بررسی‌ تخصصیراهنمای خرید

بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ | راهنمای خرید

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ آشنا کنیم که قابلیت­‌های شگفت انگیز و عملکرد عالی آن­ها شما را شگفت زده خواهد کرد. شما همین الان می توانید یکی از این تلویزیون­های هوشمند را خریداری کنید و تجربه تماشای فیلم و بازی با یکی از بهترین­‌ها را به خود هدیه دهید.

پس از اینکه بهترین تلویزیون‌­ها از جهات متفاوت بررسی شدند یک لیست از بهترین­‌ها تشکیل شد که ما اکنون می‌خواهیم در این مقاله به آن‌ها بپردازیم و با ذکر قابلیت و ویژگی‌­های مهم آن­ها را معرفی کنیم تا پروسه انتخاب برای خرید را برای شما آسا‌ن­‌تر کنیم.

در این مقاله ما بهترین تلویزیون­‌ها از برترین برندهای دنیا چون LG، Sony، Samsung و TCL قرار دادیم. علاوه بر ذکر قابلیت­‌ها ما می­‌خواهیم به دلایل خرید و دلایل برای خودداری از خرید این محصولات را نیز اشاره کنیم.

لازم به ذکر است که شما نیاز نیست حتما آخرین مدل و یا جدیدترین تلویزیون­‌های موجود در بازار را خریداری کنید تا یک تجربه فوق العاده در استفاده از یک تلویزیون هوشمند خوب را داشته باشید در واقع شما می­توانید تلویزیون­‌های خوبی که سال گذشته یا چند سال پیش منتشر شده‌اند را خریداری کنید. چرا که که حال با گذشت زمان و فرا رسیدن مدل­‌های جدید قیمت آن­ها نیز تا حد زیادی کاهش یافته است.

در نتیجه در صورتی که مقرون به صرفه بودن قیمت تلویزیون یکی از معیارهای خرید شما است توجه داشته باشید که می‌توانید یکی از مدل‌­های خوب و برتر سال گذشته را با یک قیمت خیلی خوب خریداری کنید.

 

حال می­رسیم به لیست بهترین تلویزیون­های موجود در بازار در سال ۲۰۲۳

 

LG C2 OLED TV

بهترین تلویزیون‌ها در سال 2023 - LG C2 OLED TV
بهترین تلویزیون‌ها در سال ۲۰۲۳ – LG C2 OLED TV

(بهترین تلویزیون موجود با قیمت معقول و قابلیت­ها و کیفیت تصویر فوق العاده)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۴۲ اینچ، ۴۸ اینچ، ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۷ اینچ، ۸۳ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: OLED

تلویزیون هوشمند: webOS

HDR: HDR، HLG، Dolby Vision

 

نقاط قوت

تصویر زیبای ۴K HDR

۴ درگاه HDMI 2.1

webOS فوق العاده

 

نقاط ضعف

کمبود مدیریت کابل

نبود پشتیبانی HDR10+

 

بدن شک تلویزیون LG C2 OLED TV باید در لیست بهترین تلویزیون­‌های ۲۰۲۳ قرار می­‌گرفت. از نظر بسیاری از منتقدان این تلویزیون بهترین تلویزیونی است که در حال حاضر شما می‌­توانید خریداری کنید.

همانطور که انتظار می­رفت LG تعدادی تغییرات در این تلوزیون خود انجام داده و آن را نسبت به تلویزیون LG C1 OLED ارتقا داده است.

از برخی از این تغییرات می‌توان به پردازنده جدید Alpha a9 Gen 5 و قابلیت Virtual surround Sound اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که هرچند عملکرد Virtual surround Sound دقیقا آنطور که انتظارش را داشتیم نبود اما می‌توان گفت که به نسبت یک تلویزیون صفحه تخت عملکرد صدای خوبی دارد.

همچنین حالات صدای متقاوتی که در این تلویزیون وجود دارند به شما این امکان را می­‌دهند که هر کدام را که بیشتر مناسب شما و نیازتان است را انتخاب کنید.

علاوه بر تمام این ارتقاها، این تلویزیون ۴ درگاه جدا HDMI 2.1 دارد که این دستگاه را مناسب PS5، Xbox Series X و Xbox Series S می‌کند.

البته باید به این مسئله توجه داشته باشید که این دستگاه نیز بی­نقص نیست و ایرداتی دارد. برای مثال LG از IMAX بهبود یافته و یا فرمت HDR10+ پشتیبانی نمی­‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر شما می­‌توانید تلویزیون­های صفحه تخت چون Samsung QN900B پیدا کنید که رزولوشن بالاتر یعنی ۸K دارد و یا LG G2 OLED جدید ارتقا یافته که حداکثر روشنایی کمی بالاتر دارد. اما اگر قیمت را معیار قرار دهیم نسبت به قابلیت و ویژگی‌­هایی که این دستگاه ارائه می­‌دهد این تلویزیون بهترین تلویزیونی است که در حال حاضر می­‌توانید آن را خریداری کنید.

 

Hisense U8H

بهترین تلویزیون‌ها در سال 2023 - Hisense U8H
بهترین تلویزیون‌ها در سال ۲۰۲۳ – Hisense U8H

(بهترین تلویزیون ۴K مقرون به صرفه با روشنایی عالی و قابلیت­های گیمینگ)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: QLED

تلویزیون هوشمند: Google TV

HDR: HDR10، HLG، Dolby Vision، HDR10+

 

نقاط قوت

نور پس زمینه Mini-LED

سیاهی عمیق و روشنایی قوی

۱۲۰ HZ، VRR و ALLM برای گیمینگ

 

نقاط ضعف

گاهی نور زیاد پس زمینه در تماشا مشکل ایجاد می کند

عملکرد صدای متوسط

 

یکی از قابلیت های مهم و معروف این تلویزیون نور پس­زمینه موجود در آن است. ما اولین بار این قابلیت را در تلویزیون­های LCD دیدیم که به سرعت سامسونگ، ال جی و سونی نیز در تلویزیون­های خود شروع به استفاده از آن کردند. یکی از خوبی‌­های این ویژگی روشنایی بالاست که در این تلویزیون به شدت آن را می­‌توان دید.

البته که روشنایی بالا تنها نکته جذاب این دستگاه نیست. این تلویزیون از یک فیلتر Quantum Dot استفاده می‌­کند که در بهبود رنگ­ها موثر است.

تلویزیون Hisense U8H علاوه بر اینکه از HLG، Dolby Vision، HDR10+ پشتیبانی می­کند، از هر فرمت HDR که شما استریم می­کنید نیز پشتیبانی می‌کند.

این دستگاه همچنین از یک حالت Filmmaker نیز پشتیبانی می‌­کند که رنگ­‌هایی با دقت بیشتر برای شما مهیا می‌­کند. همچنین برخی قابلیت‌­های خاص دیگر نیز در این دستگاه وجود دارند که آن را تبدیل به یک تلویزیون خوب و کاربردی برای گیمرها می‌­کند.

 

Sony A95K

بهترین تلویزیون‌ها در سال 2023 - Sony A95K
بهترین تلویزیون‌ها در سال ۲۰۲۳ – Sony A95K

(بهترین تلویزیون ۴K در صورتی که قیمت آن برایتان مهم نباشد)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: OLED

تلویزیون هوشمند: Google

HDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

 

نقاط قوت

کیفیت تصویر تحسین برانگیز

طراحی و کیفیت ساخت استثنایی

کیفیت صدای خوب

 

نقاط ضعف

نه به آن درخشانی که انتظارش را داشتیم

نبود پشتیبانی HDR10+

 

تلویزیون Sony Bravia A95K QD-OLED یک تلویزیون پرچمدار ۴K خیلی خوب است. یک تلویزیون با طراحی زیبا و جذاب و روشنایی بالای HDR و عمق زیاد رنگ ها است. در واقع این تلویزیون به بهترین شکل ممکن از پنل جدید QD-OLED استفاده می‌­کند.

تلویزیون Sony A95K نسبت به یک OLED درخشان است. این دستگاه می­‌تواند رنگ­ها را عمیق‌­تر و زنده‌­تر از همیشه چون سبز و قرمزهای زنده و درخشان را به شما نشان دهد. درخشندگی در این دستگاه یکی دیگر از آن نکاتی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. در حالی که معمولا OLED مناسب تماشا در یک اتاق روشن نیست این تلویزیون حتی در چنین مکان­‌هایی نیز عالی عمل می­‌کند.

از خیلی جهات QD-OLED A95K سونی جلوتر از رقیبان خود قرار دارد. برای مثال در کیفیت تصویر عملکرد حیرت انگیزی دارد به طوری که هنگام بررسی آن انتظار چنین عملکرد و کیفیت بالایی را از آن نداشتیم. یکی از ایرادات این دستگاه قیمت بالای آن است که آن را از دسترس اکثر افراد خارج کرده است. در واقع این تلویزیون برای افرادی که به قیمت یک تلویزیون اهمیت نمی‌­دهند و تنها به دنبال یک تلویزیون خیلی خوب هستند می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

 

Samsung QN900B

بهترین تلویزیون­‌ها در سال 2023 - Samsung QN900B
بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ – Samsung QN900B

(تلویزیون پریمیوم ۸K با جزئیات تحسین برانگیز و عملکرد HDR)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ، ۸۵ اینچ

رزولوشن: ۸K

نوع پنل: Neo QLED / Mini LED

تلویزیون هوشمند: Tizen

HDR: HDR10، HLG، HDR10+

 

نقاط قوت

رنگ­های فوق العاده

Dolby Atmos داخلی

نور پس­زمینه دقیق­تر

 

نقاط ضعف

کمبود پشتیبانی Dolby Vision

محتوای ۸K محدود

 

تلویزیون Samsung QN900B Neo QLED 8K TV یکی از آن تلویزیون­‌هایی است که عملکرد تحسین برانگیزی دارد. از قابلیت­‌های این تلویزیون خوب می‌­توان به کیفیت تصویر بالا، روشنایی و دقت رنگ عالی، مشکی‌­های چشمگیر و صدای فوق العاده آن اشاره کرد.

همچنین Mini LED یکی دیگر از ویژگی­‌های این تلویزیون است که باید به آن بپردازیم. در واقع LEDهای کوچک این دستگاه باعث شده که در عین حال که دقت بیشتری داشته باشد محو شدن و کمتر شدن دید افراد به دلیل نور زیاد برخی نورهای پس زمینه رد آن کمتر بشود.

در واقع می­‌توان گفت که یکی شدن بخش­های روشن و تاریک تصویر به صورت غیر طبیعی، تا حد زیادی در آن کاهش یافته است. همچنین به طور واضح این دستگاه کیفیت تصویر خیلی خوبی دارد.

البته که این دستگاه نیز نقاط منفی و ضعیف خود را دارد که حین روبرو شدن با آن­ها به این فکر کردیم که این نکات می­‌توانست بهتر باشد. برای مثال در دسترسی به منوی خانه و تنظیمات آن تغییراتی اعمال شده است.

برای مثال دیگر نمی­‌‌توانید همانند قبل به راحتی تنظیمات را تغییر دهید و حالات را ببینید شما اکنون باید برای رفتن به صفحه خانه چیزی که تماشا و یا بازی می­‌کنید را به طور کامل ترک کنید و وارد صفحه خانه شوید. در حالی که پیش از این می‌توانستید در حین تماشا یا بازی تنها با چند دکمه به راحتی این کار را انجام دهید.

کمی این تغییر آزار دهنده است و اگر بخواهیم صادق باشیم این تغییر جزو تغییراتی است که امیدوار بودیم انجام نمی­‌شد و همانند قبل باقی می‌ماند.

شاید این مسئله برای برخی از افراد یک نکته مهم نباشد. در نتیجه می‌­توان گفت که این به شما مانده است، می‌توانید آن را نادیده بگیرید یا اینکه آن را به عنوان یک نکته منفی برای نخریدن این مدل در نظر بگیرید.

 

LG G2 OLED TV

بهترین تلویزیون­‌ها در سال 2023 - LG G2 OLED TV
بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ – LG G2 OLED TV

(یکی از بهترین تلویزیون­های OLED با کیفیت تصویر خوب)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۷ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: OLED evo

تلویزیون هوشمند: webOS

HDR: HDR10، HLG، Dolby Vision

 

نقاط قوت

به طرز زیبایی درخشان

تصاویر زنده

طراحی پریمیوم زیبا

 

نقاط ضعف

نبود استند

نبود پشتیبانی از HDR10+

 

در صورتی که پرداخت هزینه‌­های بالا برای شما مشکل ساز نیست و تنها به دنبال یکی از بهترین تلویزون­‌های موجود در بازار هستید ما به شما توصیه می‌کنیم این تلویزیون جذاب را در بالای لیست خود قرار دهید.

درخشان بودن صفحه در کنار طراحی زیبا و جذاب آن که چشم هر بیننده­‌ای را به خود جذب می­‌کند یکی از چندین جذابیت این تلویزیون شیک است.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه G2 OLED همانند مدل­‌های پیشین خود یعنی GX و G1 طراحی یکسان Gallery دارد در واقع آن کاملا متفاوت به نظر می­‌رسد. کیفیت اتصال G2 OLED یکی دیگر از آن نکاتی است که دوست داریم به آن اشاره کنیم. در واقع کیفیت اتصال این تلویزیون خیلی خوب است.

تمام ۴ درگاه HDMI توانایی این را دارند که از پس ۴۸Gbps داده پشتیبانی شده با استاندارد HDMI 2.1 بربیایند که این خود بسیار تحسین برانگیز است و به این معنی است که شما می‌­توانید به طور همزمان یک Xbox Series X و PS5 و .. را به آن وصل کنید. همچنین درخشانی صفحه رنگ­‌ها و تصاویر را زنده‌­تر و چشم‌گیرتر از همیشه نشان می­‌دهد.

در واقع این تلویزیون به تنهایی می­‌توانست به عنوان بهترین تلویزیون موجود در بازار معرفی شود اما تنها چیزی که آن را از این مسئله باز می­‌دارد قیمت بالای آن است که باعث محدود شدن خریداران می‌­شود. در نتیجه نمی­توان گفت که این تلویزیون به راحتی می‌­تواند در دسترس هر کسی قرار گیرد.

در صورتی که قیمت آن برایتان مسئله­‌ای نباشد بدون شک باید سراغ این تلویزوین بروید. ارزش پولی که برای آن خرج می‌­کنید را خواهد داشت.

 

Sony X90K

بهترین تلویزیون­‌ها در سال 2023 - Sony X90K
بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ – Sony X90K

(یک تلویزون Full Array LED که برای PS5 خیلی خوب است)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ، ۸۵ اینچ

رزولوشن: ۳۸۴۰ x 2160

تکنولوژی پنل: Full Array LED Backlight LCD

تلویزیون هوشمند: Google TV

HDR: HDR10، HLG، Dolby Vision، HDR10+

 

نقاط قوت

مشکی عمیق

درخشانی خوب

قیمت خوب

 

نقاط ضعف

نور خروجی آن با تلویزیون­های Mini-LED جور نیست

محو شدن تصویر برای افرادی که دورتر و در کناره‌های تلویزین نشسته‌اند

 

تلویزیون Sony X90K یکی از آن تلویزیون­‌هایی است به نسبت قیمتی که دارند که عملکرد و قابلیت‌­های خیلی خوبی ارائه می‌­دهند. در این تلویزیون ما می­‌توانیم مشکی­‌های قوی­‌تری ببینیم که به جذابیت آن اضافه می­‌کند. یکی از ویژگی­‌های این تلویزیون خوب نور پس­زمینه Full Array LED آن است که که از دلایل این مشکی­‌های عمیق و جذاب است.‌

همچنین پنل LCD که دارای فناوری کوانتوم دات است باعث می­‌شود رنگ­‌ها و درخشش رد این دستگاه ارتقا یابد. در صورتی که به دنبال یک تلویزیون خیلی روشن و درخشان هستید احتمالا این تلویزیون گزینه خوبی برای شما نخواهد بود. Mini-LED سونی بسیار بیشتر از LEDهای اینجا درخشان هستند.

البته که این تلویزیون ویژگی­‌های خوب دیگری دارد که آن را تبدیل به یک گزینه خوب برای خرید می‌­کند. از این قابلیت‌­ها می‌توان به تونر ATSC 3.0 و قابلیت­‌های گیمینگ فوق العاده چون ۴K 120Hz و رابط اصلی Google TV اشاره کرد.

به صورت کلی این تلویزیون، یک تلویزیون خوب و کاربردی است که با یک قیمت معقول می‌­توانید صاحب آن بشوید.

این دستگاه تنها کمی گران­تر از سری مدل های X85K شرکت است در حالی که قابلیت­‌های جذاب و خیلی خوب بیشتر و به صورت کلی عملکرد بهتری به نسبت آن­ها دارد.

لازم به ذکر است که نور پس زمینه آن می­‌توانست بهتر باشد ولی به طور کلی برای تماشای فیلم و ورزش بسیار مناسب است و یک گزینه خیلی خوب برای PlayStation 5 است.

 

Samsung QN90A QLED

بهترین تلویزیون­‌ها در سال 2023 - Samsung QN90A QLED
بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ – Samsung QN90A QLED

(باریک­تر، درخشان­تر)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۴۹ اینچ، ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ، ۸۵ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: QLED

تلویزیون هوشمند: Tizen

HDR: HDR10، HLG، HDR10+

 

نقاط قوت

نور پس زمینه Full Array

پردازنده تصویر ۴K کوانتوم

درخشانی بالا

 

نقاط ضعف

نبود Dolby Vision

زیباترین QLED نیست

 

تلویزیون Samsung QN90A یکی از اولین صفحه­‌های ۴K بود که در سال ۲۰۲۱ از پنل­های Neo QLED استفاده کرد. نتیجه این اقدام تلویزیون­‌هایی درخشان­تر با رنگ­های زنده تر بود.

یکی از نکاتی که در مورد این تلویزیون دوست نداشتیم کیفیت صدای آن بود که از یکی دستگاه باچنین قابلیت­هایی انتظار بیشتری داشتیم.

همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف این تلویزیون پشتیبانی نکردن این دستگاه از Dolby Vision است. این به این معنا است که شما می­‌توانید تنها از HDR10 در نتفلیکس و از HDR10+ در بقیه جاها استفاده کنید.

علاوه بر این به عنوان یک تلویزوین QLED می‌­توانست زیباتر باشد این نکته نیز یکی دیگر از چیزهایی بود که ما را ناامید کرد.

 

Vizio M-Series QX

بهترین تلویزیون­‌ها در سال 2023 - Vizio M-Series QX
بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ – Vizio M-Series QX

(تلویزوین میانرده Vizio خیلی خوب)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۵۰ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: Quantum LED

تلویزیون هوشمند: Vizio اختصاصی

HDR: HDR10، HDR10+، Dolby Vision

 

نقاط قوت

مشکی عمیق

درخشندگی خوب

رنگ­های زنده

قابلیت­های مناسب گیمینگ

 

نقاط ضعف

درخشندگی پایین­تر از تلویزیون­های برتر QLED

رابط اصلی نه چندان خوب

سری M تلویوزن های QX ویزیو پیشرفته ترین مجموعه­‌ای است که امسال کمپانی منتشر کرده است. یکی از تمرکزهای اصلی این سری بر روی گیمینگ بوده است و طوری طراحی شده است که نیاز گیمرها برای یک تلویزیون خوب گیمینگ را تا حد زیادی برطرف می‌­کند.

علاوه بر این­ها این سری از تلویزیون‌­ها دارای پنل LCD با فناوری کوانتوم دات هستند که رنگ‌­ها را ارتقا داده است و یک نور پس زمینه Full array LED نیز به آن اضافه شده است.

لازم به ذکر است که نمی‌­توان گفت که این تلویزیون­‌ها درخشان­ترین تلویزون­‌های ویزیو هستند. برای داشتن درخشان‌­ترین مدل تلویزیون­‌های ویزیو ما به شما توصیه می­‌کنیم که سری P که گران قیمت­تر هستند را خریداری کنید که علاوه بر این که درخشان‌­تر هستند، عملکرد فوق­العاده‌­ای نسبت به قیمتشان دارند.

 

TCL 6-Series با Mini-LED

بهترین تلویزیون­‌ها در سال 2023 - TCL 6-Series با Mini-LED
بهترین تلویزیون­‌ها در سال ۲۰۲۳ – TCL 6-Series با Mini-LED

(تلویوزن قیمت مناسب ۴K با رنگ های زنده و قابلیت­های تلویزیون هوشمند فوق العاده)

 

مشخصات

اندازه صفحه: ۵۵ اینچ، ۶۵ اینچ، ۷۵ اینچ

رزولوشن: ۴K

نوع پنل: QLED

تلویزیون هوشمند: Roku TV

HDR: HDR10، HDR10+، Dolby Vision

 

نقاط قوت

نور پس زمینه Mini-LED

رنگ­های کوانتوم دات

 

نقاط ضعف

درخشندگی متوسط

 

زمانی که برای اولین بار شنیدیم که تلویزیون­های TCL 6-Series 2020 QLED قرار است داری نور پس­زمینه Mini LED شوند این خبر بسیار ما را شوکه کرد چرا که تنها یک سال قبل این قابلیت را تنها به مدل­‌های بالاتر داده می­‌شد و قابلیت هزینه بری بود.حال سری ۶ تلویزیون­‌ها درخشان­تر و رنگی­تر از قبل وارد عرصه شده­‌اند.

همچنین طراحی جدید آن به گونه ای است که که دیگر سیم و کابل‌­های شما در جلوی چشم نخواهند بود و آن تصویر آزار دهنده را ایجاد نخواهند کرد. علاوه بر این اولین تلویزیونی است که با THX Certified Game Mode برای گیمینگ ۱۴۴۰p/ 120Hz می‌آید.

در واقع این تلویزیون صفحه تخت را به عنوان بهترین تلویزیون برای گیمیرها به شما معرفی نمی­‌کنیم بلکه برای خریدارانی که می­‌خواهند از تماشای نتفلیکس واستریم و… لذت ببرند به عنوان بهترین تلویزیون TCL معرفی می‌­کنیم.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا