برنامه و بازی

بهترین لوازم جانبی کنسول PlayStation 5

کنسول PlayStation 5 که در پاییز ۲۰۲۰ منتشر شد، در حال حاضر یکی از قدرتمندترین سخت افزارهای مخصوص بازی در جهان محسوب می‌شود. این کنسول علاوه بر قدرت پردازش گرافیکی بالا در اجرای بازی‌های مختلف، دسته‌های بازی DualSense را به شما ارائه می‌کند که راحتی و دسترسی پذیری بالای کنترلرهای DualShock را داشته و از طرف دیگر از جدیدترین تکنولوژی‌ها برای نزدیک کردن هرچه بیشتر کاربران به محیط بازی نظیر haptic feedback و adaptive triggers استفاده می‌کنند. با گذشت سه سال از انتشار PlayStation 5 در بازار، فرصت کافی برای تولید محصولات مختلفی بوده که استفاده از این کنسول قدرتمند نسل نهمی را از این هم جذاب‌تر کنند. از دسته‌های بازی با قابلیت‌های بیشتر، تا پایه‌های شارژر جهت شارژ کردن کنترلرهای‌تان، که به صورت رسمی توسط کمپانی سونی و یا شرکت‌های دیگر تولید می‌شوند. در این مقاله بهترین لوازم جانبی کنسول PlayStation 5 را به شما معرفی خواهیم کرد.

dualsense-edge-controller-in-hand

 

دسته بازی DualSense Edge

تقریباً تمام کنسول‌های خانگی در بسته بندی اولیه‌شان تنها یک دسته بازی دارند. کنسول PlayStation 5 هم از این قاعده پیروی می‌کند. در نتیجه اکثر افرادی که این کنسول را می‌خرند، از همان ابتدا به فکر تهیه یک کنترلر اضافه برای بازی‌های چند نفره هستند. در بین لوازم جانبی PlayStation 5، یکی از مهم‌ترین محصولاتی که شرکت سونی تولید کرده، کنترلر‌های حرفه‌ای DualSense Edge هستند.

شما می‌توانید یک کنترلر DualSense دیگر را از هر فروشگاهی تهیه کنید. اما اگر به فکر تهیه یک دسته بازی هستید که از این هم بهتر باشد، DualSense Edge دقیقاً برای شما ساخته شده است. این کنترلر دارای paddleهایی‌ست که به شما امکان شخصی سازی هرچه بیشتر کنترل بازی‌ها را می‌دهند. هم‌چنین قطعات این دسته بازی، قابلیت جدا شدن و تعویض دارند که تعمیر و شخصی‌سازی آن‌ها را راحت‌تر می‌کند. کنترلرهای DualSense Edge نسبت به کنترلرهای اصلی کنسول PlayStation 5 از قیمت بیشتری برخوردارند. اما به محض اینکه استفاده از این کنترلرها را شروع کنید، آن‌ها را جایگزین کنترلرهای قبلی خواهید کرد.

مزایا: دکمه‌های بیشتر، کیفیت ساخت بسیار بالا، قطعات قابل تعویض

معایب: قیمت بسیار بالا

PowerA Twin Charging Station for Dualsense Wireless Controllers

پایه شارژر دوقلوی PowerA

با هر کنسولی که بخواهید بازی کنید، طول عمر باتری دسته بازی برای شما یک معضل خواهد بود. یکی از ایرادات مهم دسته‌های DualSense هم عمر پایین باتری آن‌ها است. شما می‌توانید هنگامی که بازی نمی‌کنید، کنترلرهای‌تان را به کابل شارژ متصل کنید. اما اگر شارژ کردن دسته بازی‌تان را فراموش کنید، باز هم باید تا شارژ شدن کامل دسته صبر کنید. البته می‌توانید تا زمانی که دسته کاملاً شارژ شود با استفاده از کابل بازی کنید که با این کار دیگر امکان فاصله گرفتن از کنسول را ندارید.

شرکت PowerA که تجربه طولانی‌ای در تولید لوازم جانبی کنسول PlayStation 5 و دیگر کنسول‌های خانگی دارد، راه حل مناسبی برای شارژ کنترلرهای DualSense ارائه کرده است. پایه شارژر PowerA علاوه بر اینکه یک پایه نگهدارنده زیبا برای قرار دادن یک یا دو کنترلر PlayStation 5 است، می‌تواند خیال‌تان را ا بابت پر بودن باتری دسته‌ها نیز راحت کند.

مزایا: قیمت مناسب، قابلیت شارژ همزمان دو دسته بازی، قابل استفاده به عنوان پایه نگهدارنده دسته بازی

معایب: دسته‌های بازی کمی سخت در پایه جا می‌گیرند

Pulse 3D

هدست بی سیم Pulse 3D

در بین لوازم جانبی PlayStation 5 هدست‌های بی سیم مختلفی هستند که در این مقاله به دو مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم. مورد اول هدست بی سیم رسمی شرکت سونی برای کنسول‌های PlayStation 5 است. هدست بی سیم Pulse 3D که جایگزین Sony Gold در نسل قبلی شده، همان‌طور که از نامش پیداست، برای ارائه صداهای سه بعدی بهینه‌سازی شده است. به طوری که تجربه‌ای ملموس و واقع گرایانه تر را در هنگام بازی کردن به شما بدهد.

محل قرارگیری گوش‌ها در هدست Pulse 3D حالتی اسفنجی دارد که حس بسیار راحتی را به گوش‌هایتان می‌دهد. همچنین نوار داخلی آن باعث می‌شود که هدست روی سرتان ثابت بماند.

برای بازی‌های آنلاین، این هدست بی سیم دارای میکروفون دوقلوی داخلی برای ضبط صداهای شفاف است. در نتیجه بدون یک میکروفون که ازگوشه هدست شما بیرون زده باشد، می‌توانید در مکالمات صوتی از این هدست استفاده کنید.

در نهایت هدست Pulse 3D در ازای قیمت ۱۰۰ دلاری آن، تجربه‌ای جالب توجه و با کیفیت را به شما ارائه می‌کند.

مزایا: راحتی، قابل استفاده بودن در دیگر دستگاه‌ها، میکروفون داخلی

معایب: امکانات کم جهت شخصی‌سازی

media-remote

کنترل از راه دور برای PS5

کنسول PlayStation 5 در وهله اول یک دستگاه قدرتمند برای بازی کردن است. اما اجرای بازی‌ها تنها قابلیت این کنسول نیست. در واقع PlayStation 5 یک دستگاه پخش چندرسانه‌ای با قابلیت‌های مختلف است. شما می‌توانید با اسفاده از این کنسول برنامه‌های تلویزیونی و ویدیو‌های YouTube را تماشا کنید یا به موسیقی گوش دهید. به همین دلیل است که به ریموت کنترل‌های مخصوص PS5 نیاز پیدا خواهید کرد. ریموت کنترل PS5 تقریباً تمام دکمه‌هایی که روی دیگر کنترل‌های از راه دور مخصوص دستگاه‌های پخش رسانه پیدا می‌کنید را دارد. از جمله دکمه تنظیم صدا و پخش و توقف برنامه‌ها و حتی دکمه‌هایی مخصوص باز کردن برنامه‌های مهم پخش رسانه از جمله Spotify و YouTube نیز روی این کنترل از راه دور تعبیه شده اند.

ریموت کنترل PlayStation 5 هم‌چنین یک فرستنده مادون قرمز دارد که قابلیت کنترل سایر تلویزیون‌ها را نیز با استفاده از آن به شما می‌دهد. اشاره به طراحی زیبای آن که مشابه کنسول PlayStation 5 است نیز خالی از لطف نیست.

مزایا: گشت و گذار در برنامه‌های پخش رسانه بسیار راحت تر می‌شود، طراحی ظریف، دکمه میانبر برای برنامه‌های معروف

معایب: دکمه‌های بیش از حد تخت که گاهی پاسخ دهی مناسب ندارند

hd-camera-ps5

دوربین HD مخصوص PlayStation 5

پخش زنده بازی‌های ویدیویی بصورت استریمینگ با گذشت هر سال از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود. شرکت سونی نیز برای راحت‌تر کردن کار استریمرهای بازی، لوازم جانبی مختلفی را برای کنسول PlayStation 5 ارائه کرده که دوربین HD یکی از مهم ترین این تجهیزات است. دوربین HD کنسول PS5 تصویری با کیفیت ۱۰۸۰p را توسط یک لنز با زاویه پهن ارائه می‌کند تا بینندگان، از دیدن چهره زیبای شما بی‌نصیب نمانند.

این دوربین هم‌چنین یک پایه بصورت built-in دارد که تنظیم زاویه آن را برای شما بسیار راحت تر می‌کند. امکان حذف تصویر پس زمینه نیز در این دوربین وجود دارد. در نتیجه اگر از پرده و دیوار سبز استفاده می‌کنید، این دوربین کار شما را راحت‌تر خواهد کرد.

بعنوان یک محصول ۶۰ دلاری، PlayStation 5 HD Camera بسیار کارآمدتر از وبکم‌های معمولی بوده و نسبت به دوربین‌های مخصوص استریم به صرفه‌تر است.

مزایا: مناسب برای استریمرها، کیفیت بالا، بدون نیاز به نصب

معایب: تنها دوربین قابل استفاده در کنسول PlayStation 5 و عدم وجود دستگاهی بعنوان رقیب

steelseries-arctis-nova-pro-wireless

اوج تجربه صوتی با SteelSeries Arctis Nova Pro

اگر هدست بی سیم Pulse 3D برای شما کافی نیست و به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر برای شنیدن صداها هستید و حاضرید هر مبلغی را برای دستیابی به این تجربه بپردازید، این مورد مناسب شما است. هدست SteelSeries Arctis Nova Pro توانایی پخش صدایی فوق‌العاده را دارد. گوش‌گیرهای این هدست طوری طراحی شدند که فضای تنفس به گوش‌های شما بدهند تا بتوانید ساعت‌ها بدون عرق کردن گوش‌های‌تان از آن استفاده کنید.

میکروفون این هدست قابلیت جدا شدن داشته و طول عمر باتری آن ۲۴ ساعت می‌باشد. در نتیجه تا چند روز می‌توانید از این هدست استفاده کنید بدون اینکه نگران تمام شدن باتری آن باشید. با همه این اوصاف، هدست SteelSeries Arctis Nova Pro بهترین گزینه موجود در بازار برای بازیکنان hardcore کنسول PlayStation 5 است.

Corsair MP600 Pro LPX

حافظه Corsair MP600 Pro LPX

حافظه داخلی کنسول PlayStation 5 می‌تواند به سرعت پر شود. خصوصا اگر از نسخه تمام دیجیتال آن استفاده کنید. خوشبختانه شرکت سونی ارتقای حافظه این کنسول را بسیار ساده کرده به طوری که می‌توانید تقریبا از هر حافظه SSD موجود در بازار استفاده کنید. ما Corsair MP600 Pro LPX را به عنوان یک گزینه به صرفه پیشنهاد می‌کنیم. این حافظه، یک ترابایت فضای اضافه را در اختیار شما می‌گذارد تا حافظه در دسترس شما برای ذخیره بازی‌ها دو برابر شود. علاوه‌ براین، سرعت این حافظه حدود هفت هزار و صد مگابایت بر ثانیه است که برای بارگزاری بازی‌ها حتی یک ثانیه را فدا نخواهد کرد.

مزایا: قیمت قابل قبول، سرعت بالا، خنک کننده داخلی

معایب: نیاز به تعبیه در داخل دستگاه

قظعا با گذشت زمان، لوازم جانبی بیشتری برای کنسول PlayStation 5 معرفی خواهند شد تا تجربه شما را از بازی‌های ویدیویی و کاربری این کنسول از این هم لذت‌بخش‌تر و آسان‌تر کنند. نکته اصلی پیدا کردن کارآمدترین و در عین حال به صرفه‌ترین محصولات موجود برای کنسول‌تان است. در نهایت پیشنهاد ما این است که برای ایجاد یک تجربه عمیق‌تر، کنسول خودتان را از این تجهیزات و سایر لوازم جانبی مناسب کنسول‌تان بی بهره نگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا