اخبار

معرفی بهترین گوشی های گیمینگ تا پایان سال ۲۰۲۲

داستان بازی با گوشی ها، از گوشی نوکیا ۳۳۱۰ اس شروع شد، وقتی که بازی کرم به دنیای گوشی های همراه ورود پیدا کرد. اما امروزه گوشی های هوشمند به طور فزاینده به دستگاه های بازی همراه تبدیل شده اند، طوری که امکان نصب انواع بازهای آنلاین و آفلاین اعم از کال آف دیوتی و آسفالت در این گوشی ها فراهم شده است. انتخاب یک گوشی به عنوان بهترین گوشی برای بازی نیازمند مشخصات ویژه ای از جمله یک پردازنده قوی و حافظه کافی است. حال سوال اینجاست که بهترین گوشی های گیمینگ در سال ۲۰۲۲ کدام هستند؟ و چه ویژگی هایی دارند؟

ویژگی یک گوشی خوب برای گیمینگ

بهترین گوشی گیمینگ به گوشی گفته می شود که پیش نیازهای لازم برای نصب و اجرای بازی های سنگین را داشته باشد. این ویژگی ها، رم زیاد، CPU قوی، نرخ تازه سازی بالا (refresh rate) و حافظه کافی را شامل می شود. اما قبل از خرید گوشی برای بازی باید به این نکته توجه داشت که هدف شما از بازی، چه دست بازی هاست؟ آیا صرفاً دوست دارید که بازی های سبک مثل پازل را انجام دهید؟ که در این حالت تمام گوشی های هوشمند معمول می توانند بهترین گوشی برای بازی شما باشند، در غیر اینصورت، باید به سراغ گوشی های مخصوص گیمینگ که در ادامه به چند مدل ۲۰۲۲ موجود می پردازیم، بروید.

Asus ROG Phone 5

بدون شک عنوان بهترین گوشی گیمینگ ۲۰۲۱ تنها مختص گوشی ایسوس آر او جی ۵ است. این گوشی بیشتر با هدف بازی طراحی شده و دارای صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی است که امکان بازی در یک نمایشگر باکیفیت و پویا را برای شما فراهم می کند جدا از این، دو باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و مهم تر از همه رم بالای ۱۶ گیگابایت را نیز می توان در این گوشی نیز یافت.

در حالت کلی، یک مجموعه از هر آنچه که برای نصب و اجرای هر بازی نیاز است، در دل گوشی ایسوس ROG Phone 5 وجود دارد. تنها مشکل این گوشی شاید ضخامت ۱۰.۳ میلی متری، داغ شدن و وزن ۲۳۸ گرمی آن باشد که چیزی از ارزش های بازی با این گوشی کم نمی کند.

 

ZTE Axon 30 Ultra

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 - ZTE Axon 30 Ultra

در نگاه اول شاید گوشی زد تی ای اکسون ۳۰ یک گوشی عالی برای گیمینگ به نظر نیاد اما هم اکنون در لیست ما به عنوان بهترین گوشی گیمینگ قرار دارد که دلیل این انتخاب، داشتن پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، رم ۸ تا ۱۲ گیگابایتی، تعبیه حداکثر حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و صفحه نمایش AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز است.

جدا از آن، این گوشی، قابلیت شارژ سریع ۶۵ واتی، دوربین های جداگانه ۶۴ مگاپیکسلی، وزن سبک و مهم تر از همه قیمت مناسبی نیز دارد. پس یک گوشی عالی برای بازی و یک گوشی محبوب برای عکاسی است.

 

iPhone 13 Pro Max

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 - iPhone 13 Pro Max

بهترین گوشی گیمینگ تنها در گوشی های اندروید خلاصه نمی شود. آیفون نیز در این راستا موفق بوده و پیشنهاد ما به شما گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس است. دلیل این انتخاب صفحه نمایش ارتقا یافته ۱۲۰ هرتزی ProMotion است که پیش نیازی برای گیمرها محسوب می شود. هر چند که نمی توان تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic را که یکی از قوی ترین چیپست های موجود است، نادیده گرفت.

با این توصیفات، گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس انتخاب مناسبی برای بازی برای دوستدارن گوشی های آیفون است. تنها مشکل این گوشی، باتری ضعیف آن می باشد هر چند که اپل تلاش کرده تا حددوی ظرفیت باتری گوشی های خود را بهتر کند اما به نظر می رسد که کافی نیست.

 

Google Pixel 6 Pro

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 - Google Pixel 6 Pro

شاید اصلاً فکرش را نمی کردید که روزی گوگل بتواند نماینده ای در لیست بهترین گوشی گیمینگ داشته باشد اما امسال آن را ارائه کرد. گوشی گوگل پیکسل ۶ پرو به لطف پردازنده قوی، نمایشگر عالی و در کل عملکرد قابل قبول خود توانست خودش را به یک کاندیدای خوب برای انتخاب بهترین گوشی برای بازی معرفی کند. اما این همه قضیه نیست.

به طور کلی، گوگل پیکسل ۶ نه تنها یک گوشی فوق العاده برای بازی بلکه یک انتخاب محشر برای عکاسی، فیلمبرداری و کارهای روزانه است. با این حال، تنها عیب این گوشی ضعیف بودن باتری آن می باشد که بنابر دلایل مختلف در آزمایشات انجام شده عملکرد خوبی از آن دیده نمی شود.

 

Samsung Galaxy S21 Ultra

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 - Samsung Galaxy S21 Ultra

حتماً اسم گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا را شنیده اید. این گوشی، پرچمدار گوشی های ساخت سامسونگ و یکی از زیباترین و خوش دست ترین گوشی های موجود و البته یکی از گرانترین گوشی های موجود در بازار ۲۰۲۱ است. داشتن صفحه نمایش ۶.۸ اینچی با وضوح WQHD+، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی و قابلیت HDR10+ در کنار پردازنده قدرتمند Exynos 2100 و عملکرد عالی، این گوشی را به یک انتخاب درست در بخش بهترین گوشی گیمینگ مبدل کرده است.

نکته جالب گلکسی اس ۲۱ اولترا، داشتن دوربین فوق العاده باکیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ آمپر ساعتی است که این گوشی را برخلاف گوشی های مخصوص گیمینگ، به یک دستگاه همه کاره تبدیل می کند.

 

Poco X3 Pro

بهترین گوشی های گیمینگ 2022 - Poco X3 Pro

اگر به دنبال بهترین گوشی گیمینگ که مقرون به صرفه نیز باشد هستید، گوشی پوکو ایکس تری پرو می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این گوشی یکی از محبوب ترین گوشی های ساخت شیائومی است که همواره بخاطر عملکر سریع و خوبی که دارد همواره در لیست توجه ها بوده و همچنان در لیست پرفروش ترین ها قرار دارد.

در نگاه اجمالی به مشخصات گوشی پوکو ایکس تری پرو، پردازنده اسنپدراگون ۸۶۰، رم ۶ یا ۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و یک ال سی دی ۶.۶۷ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی را می توان مشاهده کرد. ناگفته نماند که داشتن باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی ارزش گیمینگ این گوشی را بیشتر کرده است. در کل، پوکو ایکس تر پرو شاید به خوبی گوشی های رده بالا برای گیمینگ نباشد اما نمی توان آن را نادیده گرفت.

 

کلام آخر

در این بخش با بهترین گوشی های گیمینگ آشنا شدیم . گوشی هایی که توان و قدرت کافی برای اجرای انواع بازی های موجود را دارند تا بتوانند تجربه یک بازی شگفت انگیز را در ذهن شما ایجاد کنند. همانطور که گفته شد، این گوشی ها مجهز به چیپست های قدرتمند، رم کافی و نمایشگرهای باکیفیت هستند و به گونه ای طراحی شده اند تا محیط مناسبی را برای بازی جدا از کنسول های بازی موجود، برای کاربران گوشی های همراه فراهم کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا