اخبار

به‌زودی آنلاک کردن ویندوز ۱۰ با استفاده از یک گجت پوشیدنی ممکن می‌شود

آنلاک کردن ویندوز ۱۰ نیز مانند تمام نسخه‌های قبلی سیستم مایکروسافت یعنی از طریق وارد کردن پسوردهای متنی که شامل اعداد و حروف هستند، صورت می‌گیرد. البته قابلیت استفاده از دوربین‌های اینفرارد برای تشخیص چهره هم وجود دارد، هرچند که امکانات راه‌اندازی آن در اختیار اکثر کاربران قرار ندارد.
اما به‌تازگی مایکروسافت در جریان یک رونمایی در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۶ (Computex) از قابلیتی صحبت کرده است که در آینده‌ی نزدیک می‌تواند این روش‌های نسبتا قدیمی‌تر را کنار بزند. کاربران این سیستم عامل به‌زودی قادر خواهند بود که آنلاک کردن ویندوز ۱۰ را به‌صورت کامل از طریق گجت‌های پوشیدنی خود انجام دهند؛ درواقع دیگر نیازی به نشستن پشت سیستم و وارد کردن رمز متنی نیست و شما می‌توانید با تپ کردن و یا حتی نزدیک کردن گجت پوشیدنیتان به کامپیوتر، صفحه‌ی وارد کردن رمز آن را رد کنید و مستقیما وارد محیط دسکتاپ بشوید.
جالب است بدانید که اپل نیز به‌تازگی در نسخه‌ی ۱۰.۱۲ سیستم عامل مک او اس ایکس که در آینده‌ی نزدیک عرضه می‌شود، این قابلیت را در اختیار کاربران اکوسیستم خود گذاشته است و آنها می‌توانند با نزدیک کردن ساعت هوشمند اپل واچ به لپ‌تا‌پ‌های مک و کامپیوترهای آی مک، آنها را آنلاک کنند و به‌صورت مستقیم وارد محیط کاری خود شوند.
مایکروسافت در دمویی که برای حاضرین داخل سالن این رویداد نمایش داده است، روند آنلاک کردن ویندوز ۱۰ را با استفاده از گجت پوشیدنی مایکروسافت بند (Microsoft Band) و دستبندهای هوشمند Bionym Nymi انجام داده است. قابلیت باز کردن نسل دهم سیستم عامل ویندوز با استفاده از گجت‌های هوشمند پوشیدنی، قرار است به‌عنوان بخشی از فریمورک همراه دیوایس ویندوز ۱۰ یعنی هلو (Hello) عرضه شود.
این موضوع به معنای آن است که توسعه‌دهندگان و البته کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گجت‌‌های پوشیدنی به‌زودی قادر خواهند بود که دیوایس‌های خود را با پشتیبانی از این قابلیت عرضه کنند و توسعه‌دهندگان نرم افزاری نیز می‌توانند ابزارهای خلاقانه‌تری را با استفاده از این امکان جالب، در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار دهند.
البته طبیعی است که کاربرانی که مدل‌‌های قدیمی‌تری از گجت‌های پوشیدنی را در اختیار دارند هم با استفاده از یک آپدیت نرم افزاری از سوی کمپانی سازنده‌ی آن محصول، از امکان آنلاک کردن ویندوز ۱۰ با استفاده از گجت خود برخوردار شوند. در ضمن مایکروسافت هنوز تاریخی را برای عرضه‌ی این ویژگی اعلام نکرده است اما با توجه به نزدیک شدن به سالگرد یک سالگی ویندوز ۱۰، احتمال قرار گرفتن این امکان جدید در آپدیت نرم افزاری بزرگ سالگرد این نسخه بسیار زیاد است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا