اخبار

به زودی با سقوط قیمت بیت کوین روبرو خواهیم شد

تحقیقاتی که جدیدا صورت گرفته نشان می دهد که به زودی با سقوط قیمت بیت کوین روبرو خواهیم شد.
یکی از شرکت های تحقیقاتی آمریکا به این مساله اشاره کرده اند که به زودی با سقوط قیمت بیت کوین به صورت چشمگیری روبرو خواهیم شد به گونه ای که سرمایه گذاران و سرمایه داران این زمینه با ضرر و زیان زیادی روبرو می شوند.
کمپانی می سی سی پی، کمپانی دریای جنوب در قرن ۱۸ میلادی، طلا، بازار سهام آمریکا در سال ۱۹۲۹ و لاله های هلندی در سال ۱۶۳۷ با سقوط قیمت بیت کوین مقایسه شده اند.

مطالب مرتبط:

آموزش تبدیل بیت کوین به ارز

نمودار ارائه شده نشان می دهد که حباب بیت کوین با فاصله زیاد از موارد دیگر بیشترین میزان رشد قیمت را داشته است و ارزش آن طی سه سال بیش از ۶۰ برابر شده در حالی که در جریان جنون گل لاله این میزان ۴۰ برابر بوده است.
البته بیت کوین که به قیمت ۲۰ هزار دلار نیز رسیده بود، تا ماه های آذر و دی به زیر ۱۰ هزار دلار و مجددا الان به ۱۳ هزار دلار رسیده است.
اولین بار که بیت کوین با سقوط قیمت مواجه شد، در سال ۲۰۱۱ بهای هر واحد از  این ارز مجازی با از دست دادن حدود ۵۰ درصد از ارزش خود به ۷٫۵ دلار رسید. در سال ۲۰۱۳ نیز ارزش هر واحد بیت کوین در ۱۲ ساعت از ۲۳۳ دلار به ۶۷ دلار رسید و ۷ ماه طول کشید تا به قیمت قبلی بازگردد.
بر اساس نمودار موسسه Merrill Lynch پس از کاهش قیمت شدید حباب های اقتصادی بزرگ در تاریخ، بهای آنها دیگر چندان افزایش پیدا نکرده. محققان این موسسه مدعی شده اند که ترکیدن حباب بیت کوین زیان مالی گسترده تری را به همراه خواهد شد چرا که میزان سرمایه انباشته در آن به مراتب بیش از سال های گذشته است.
 


بیشتر بخوانید:

بیت کوین از ۶۰۰۰ دلار نیز بالاتر رفت

اولین و بزرگترین همایش بیت کوین در ایران

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا