اخبار

بیش از ۹۰ درصد از سود بازار موبایل در سال ۲۰۱۵ در تصاحب اپل است !

به تازگی گزارشی از مرکز تحلیلی Fortune منتشر شده که بر اساس آن اپل توانسته سهم زیادی از سود بازار موبایل در سال ۲۰۱۵ را تصاحب کند. طبق این گزارش، کمپانی سازنده‌ی آیفون توانسته ۹۱ درصد از سود حاصله‌ی بازار موبایل در سال ۲۰۱۵ را در اختیار داشته باشد که در نوع خود یک پیروزی محسوب می‌شود. در ادامه با گجت نیوز همراه شوید.
درست است که سهم زیادی از بازار موبایل در اختیار سامسونگ قرار دارد اما بر اساس Canaccord Genuity که منبع این اطلاعات است، سال گذشته‌ی میلادی سامسونگ توانسته ۲۳.۹ درصد از بازار جهانی را در اختیار داشته باشد و اپل نیز با در اختیار گرفتن ۱۷.۲ درصد از آن، در جایگاه دوم قرار گیرد.
اما آنچه که گفته شد، میزان فروش موبایل‌هاست و در مورد سودآوری فروش‌ آن‌ها باید بگویم که از هر یک دلار که بابت خرید موبایل‌ها پرداخت شود، ۹۱ سنت آن به جیب اپل می‌رود. سامسونگ نیز ۱۵ درصد از سود بازار موبایل را در اختیار دارد.
به احتمال زیاد سوالی که اکنون برای شما بوجود آمده این است که چطور امکان دارد مجموع سود دو کمپانی ۱۰۵ درصد شود؟ در جواب شما باید بگویم که دلیل این امر بخاطر ضرر دیگر کمپانی‌ها در کسب سود است. البته باید بدانید که خیلی از کمپانی‌های چینی مانند هواوی، شیائومی و یا ZTE هیچگونه گزارشی در مورد سود خود اعلام نکرده‌اند.
جالب است بدانید که احتمالا سودآوری اپل از بازار موبایل در سال ۲۰۱۶ افزایش نیز خواهد یافت. تحلیلگر UBS، آقای استیو میلونویچ نیز در مورد فروش گوشی ۴ اینچی آیفون ۵se که قرار است در بیست و هشتم اسفند عرضه شود تخمین زده که در ۱۲ ماه اول عرضه‌ی این گوشی، اپل به سود یک و نیم میلیارد دلاری خواهد رسید.
 

میزان سهم هر کمپانی از بازار موبایلمیزان کسب سود هر کمپانی در بازار موبایل

منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا