اخبار

بیماری روانی خطرناک به واسطه دوری از تلفن همراه

بیماری روانی

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که تلفن همراه هوشمند خود را در خانه جا گذاشته باشید و در نبود آن احساس اضطراب اندکی به شما دست بدهد. در این زمان شما ممکن است به این فکر کنید که افراد بسیار زیادی در حال ارسال پیام، برقراری تماس، ارسال ایمیل و… به شما هستند. بر اساس نظر پزشکان این اضطراب در واقع همان اضطراب جدایی از تلفن همراه هوشمند است که البته با نام نوموفوبیا نیز شناخته می شود.

به گفته دانشمندان این اختلال یا بیماری روانی مشکلی است که روزبه‌روز در حال افزایش است و البته علت و راه حل درمان آن هنوز مشخص نشده است. یکی از دلایل ممکن برای شیوع چنین اختلالی را شاید بتوان اتکا رو به رشد بر شبکه های اجتماعی برای آگاه شدن از حال و احوالات دوستان، خانواده، همکاران، اخبار و… دانست. به این ترتیب نداشتن جا گذاشتن تلفن همراه هوشمند به این معنی خواهد بود که شما از اتفاقات اطرافتان بی‌خبر می‌مانید و همچنین نمی‌توانید فعالیت‌های حال حاضرتان را برای دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید.

بر اساس نظرات دکتر کی جون کیم از دانشگاه هنگ‌کنگ، از آنجایی که تلفن‌های همراه هوشمند خاطرات شخصی زیادی را به اشتراک می‌گذارند، کاربران بیشتر شخصیت خود را از طریق آنها توسعه می‌دهد. زمانی که کاربران تلفن‌های همراه هوشمند خود را به عنوان نسخه توسعه یافته خود می‌بینند احتمال این‌که به آن وابسته‌تر شوند بیشتر است که درنتیجه این وابستگی به بیماری روانی نوموفوبیا منجر می شود.

دکتر کیم همچنین درباره همه‌گیرتر شدن این بیماری در آینده هشدار داد زیرا قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای وابسته کردن افراد به خود روزبه‌روز در حال افزایش هستند. به این ترتیب بهتر است خودتان نیز قضاوت کنید و ببینید که آیا این بیماری را در خود دارید یا خیر و اگر وجود چنین نوعی از بیماری روانی را در خود حس می‌کنید بهتر است به‌سرعت به سراغ مشاوره با متخصص بوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا