اخبار

تاریخ عرضه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت یک زمان است

همانطور که بارها تا به امروز از سمت شرکت های مختلف اعلام شده است، کم کم به انتهای چرخه نسل هشتم از کنسول های بازی نزدیک می شویم. از بازیکنان گرفته تا سازندگان بازی های ویدیویی به شدت مشتاق معرفی نسل نهم کنسول های بازی هستند، اما هنوز هیچ خبری از معرفی نسل جدید کنسول ها از سمت شرکت های مایکروسافت و سونی نیست. اگر چه تا به این لحظه می دانیم که کنسول های جدید از  هارد دیسک SSD بهره بروده و توانایی ارائه رزولوشن تصویر ۸K را نیز دارند. با این حال اطلاعات زیادی از بخش فنی آن ها در اختیار رسانه ها نبوده و مهم تر از همه تاریخ معرفی آن ها نیز برهمگان پوشیده است.

البته باید بدانید که مایکروسافت در جریان برگزاری رویداد سالیانه E3 2019 رسما اعلام کرد که در تعطیلات سال ۲۰۲۰ کنسول ایکس باکس اسکارلت را به کاربران عرضه کرده است. اما سونی رویه ای خلاف مایکروسافت را پیش گرفته و تا به این لحظه هیچ تاریخ کلی را برای معرفی کردن پلی استیشن ۵ درنظر نگرفته است. اما با توجه به سابقه تاریخی این دو شرکت می توان پیش بینی کرد که سونی نیز همزمان با مایکروسافت از نسل جدید کنسول بازی خود که به پلی استیشن ۵ شناخته می شود، پرده برداری خواهد کرد. رویه فعلی نیز به نظر می رسد که به دلیل دور کردن کانون توجهات از این پروژه انتخاب شده باشد.

به عبارت دیگر اگر به تاریخچه معرفی این کنسول های بازی نگاهی بیاندازیم، به سادگی متوجه می شویم که همواره نسل های مختلف از کنسول های ایکس باکس و پلی استیشن تقریبا همزمان معرفی شده اند. البته در این بین شرکت های سونی و مایکروسافت در جریان معرفی ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ کمی متفاوت تر از همیشه عمل کردند، با این حال در اغلب موارد و به دلایل استراتژیک و به خصوص حفظ بازار و درامد، این شرکت ها مجبور هستند که کنسول های خود را تقریبا همزمان روانه بازار کنند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا