اخبار

تبدیل همراه هوشمند به سیستم امنیتی توسط نرم‌افزار ادوارد اسنودن

تبدیل همراه هوشمند به سیستم امنیتی توسط نرم‌افزار ادوارد اسنودن
نام ادوارد اسنودن همیشه با ان اس ای مرتبط بوده است اما این شخص در بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز فعالیت‌های خود را دارد. یکی از جدیدترین اقدام‌های این مرد را می‌توان مربوط به نرم‌افزاری به نام Haven دانست که می‌تواند تلفن همراه هوشمند شمارا به دستگاهی امنیتی تبدیل کرده که بر اموال شما نظارت می‌کند.
Haven نرم‌افزاری اندرویدی است که هنوز بر روی نسخه بتا کارکرده و نسخه نهایی آن عرضه نشده است و برای نصب بر روی تلفن همراه هوشمند دومی در نظر گرفته‌شده است که گم کردن آن چندان آسیب جدی‌ای را به کاربر وارد نمی‌کند.  این نرم‌افزار بر روی تلفن همراه هوشمند نصب‌شده و از حسگرهای مختلف آن از قبیل دوربین، میکروفون، ژیروسکوپ و… برای شناسایی و ضبط اقدامات انجام‌شده در جهت سرقت یا دست‌کاری اموال کاربر استفاده می‌کند.
لازم به ذکر است که این نرم‌افزار حاصل ترکیبی از پروژه گاردین و Freedom of the Press Foundation ادوارد اسنودن است. همچنین جالب است بدانید که این نرم‌افزار درواقع متن‌باز بوده و زمانی کاربرد دارد که شخصی به حریم خصوصی شما واردشده و در نبود شما قصد دست‌کاری وسایلتان را داشته باشد. شما با نصب این نرم‌افزار می‌توانید از تلفن همراه هوشمند خود برای عکس‌برداری از خرابکاری‌های ضبط ویدیوهای مربوط به فعالیت‌های محیط و ساخت دیگر هشدارها استفاده کنید.
در شرح این نرم‌افزار این‌گونه آمده است که:
تصور کنید که شما روزنامه‌نگاری هستید که در خوابگاه کشوری بیگانه کار می‌کنید و درباره ورود سرویس‌های امنیت به اتاقتان و بررسی کامپیوتر و امولتان توسط آن‌ها زمانی که دور هستید، نگرانید. Haven تغییرات محیط را با استفاده از حس‌گرهای موجود در دستگاه‌های معمولی –دوربین، میکروفون، ژیروسکوپ، یو اس بی_ شناسایی کرده و اگر کسی در صورت نبودتان به محیطتان واردشده و به دست‌کاری دستگاهتان بپردازد به شما هشدار می‌دهد.
این نرم‌افزار شپش می‌تواند هشدارهای رمزگذاری شده را از طریق سیگنال‌ها به شما ارسال کرده و شما می‌تواند از طریق سرویس Tor Onion فعالیت یادشده را از راه دور بررسی کنید. از همه مهم‌تر این‌که نرم‌افزار Haven مبتنی بر فناوری‌های ابری نیست و اطلاعات را به‌گونه‌ای انتقال نمی‌دهد که اشخاص ثالث بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا