اخبار تکنولوژی

تبلت اپل آیپد ۲۰۲۲ معرفی شد

پس از چندین سال، سرانجام شاهد بازطراحی نسخه پایه آیپد اپل هستیم. آیپد ۲۰۲۲ که آن را با نام آیپد نسل ۱۰ نیز خواهیم شناخت، حالا طراحی شبیه به آیپد مینی و آیپد ایر دارد. حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر باعث شده تا اندازه آن از ۱۰.۲ به ۱۰.۹ اینچ برسد. همچنین برای اولین بار، دوربین سلفی آی‌پد تغییر مکان داده و در حاشیه بزرگ‌تر قرار گرفته است.

علاوه بر این، اپل سرانجام درگاه قدیمی لایتنینگ را نیز حذف کرده و آن را با USB-C جایگزین کرده است. به این ترتیب تمامی آیپدهای اپل حالا با درگاه USB-C عرضه می‌شوند. خبر بد اما این‌که دیگر خبری از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری یا دکمه پاور نیست. اپل البته حسگر تاچ آی‌دی را حفظ کرده و آن را با دکمه پاور ترکیب کرده است. آیپد ۲۰۲۲ اپل همچنین از وای‌فای ۶ و ۵G (در نسخه سلولار) پشتیبانی خواهد کرد.

اپل آیپد نسل ۱۰ را با تراشه A14 روانه بازار خواهد کرد. این تراشه با این‌که قدرت M2 در آی‌پد پرو جدید یا A16 در آیفون‌های جدید را ندارد، اما ارتقای نسبتاً خوبی دربرابر A13 نسل پیش محسوب می‌شود. این تراشه پیش از این ۲ سال پیش در سری آیفون ۱۳ اپل نیز استفاده شده بود.

اپل آیپد ۲۰۲۲ اقتصادی

آی‌پد ۲۰۲۲ از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی افقی در جلو استفاده می‌کند. به این ترتیب امکان استفاده از قابلیت سنتر استیج اپل نیز در مکالمات ویدئویی وجود دارد. اپل همچنین پشتیبانی از مجیک کیبورد فولیو و نسل اول Apple Pencil را نیز اضافه کرده است.

آیپد جدید اپل با قیمت بالاتر ۴۵۰ دلار برای نسخه پایه ۶۴ گیگابایتی وای‌فای، از ۴ آبان ماه به بازار عرضه خواهد شد. آیپد جدید اپل امسال در رنگ‌های نقره‌ای، آبی، صورتی و زرد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است اپل کماکان آیپد نسل ۹ را نیز با قیمت پایه ۳۳۰ دلاری عرضه خواهد کرد. پس اگر به سخت‌افزار قوی‌تر نیازی ندارید و با طراحی قدیمی هم کنار می‌آیید، می‌توانید ۱۲۰ دلار در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا