اخبار

تحقیقات نشان می‌دهند که Xbox Live از PSN قابل‌اعتماد‌تر و سریع‌تر است

کنسول‌های نسل هشتمیِ ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ از هر لحاظی با هم در رقابت‌اند و این رقابت به شبکه‌هایی که این دو برای بازی‌های آنلاین و دیگر موارد استفاده می‌کنند نیز کشیده شده است. در جدیدترین تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که شبکه ایکس‌باکس لایو / Xbox Live در حالت کلی قابل‌اعتماد‌تر از شبکه پلی‌استیشن / PSN است.
 
مایکروسافت روز گذشته این جزییات را بر روی وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس قرار داد؛ اما این کمپانی از صحت این موضوع شک داشت؛ چراکه تحقیقاتِ ذکر شده، بدون کمک مایکروسافت و توسط گروهی مستقل انجام شده‌اند.
 
این تحقیقات توسط گروه IHS Markit انجام شد و به نظر می‌رسد که آن‌ها برای نتیجه‌گیری درمورد قابل‌اعتماد بودن این دو شبکه، ایکس‌باکس لایو و شبکه پلی‌استیشن را در دو ماه ژوئن و جولای سال جاری میلادی مورد آزمایش‌های مختلف قرار داده‌اند و سپس در گزارشی نتیجه نهایی را اعلام کردند. گزارش نهاییِ منتشر شده (که فایل pdf آن را می‌توانید از طریق این لینک دریافت کنید) گزارشی بسیار طولانی است؛ اما با نگاهی کلی به آن می‌توان فهمید که IHS Markit دو شبکه Xbox Live و PSN را به سه طریق مهم آزمایش کرده است. این سه دسته شامل قابل‌اعتماد‌بودن، سرعت و کیفیت کلی هستند.
 
در زمینه قابل‌اعتماد‌بودن، گروه IHS Markit اعلام کرده است که ایکس‌باکس لایو در زمینه اجازه دادن به مردم برای لاگین کردن و همچنین دسترسی به سرورهای بازی‌ها بسیار قابل‌اعتمادتر است؛ لازم است بدانید که نتایج به دست آمده برای سرعت نیز تقریبا با سربلندی ایکس‌باکس لایو به پایان رسیده‌اند.
 
پس از انتشار این گزارش، مایکروسافت در پستی در وب‌سایت رسمی ایکس‌باکس گفت:

با استناد به کسب لقب پر سرعت‌ترین و قابل‌اعتمادترین شبکه آنلاین برای ایکس‌باکس لایو توسط تحقیقات انجام شده، باید بدانید که شبکه ایکس‌باکس لایو سریع‌ترین و قابل‌اعتمادترین تجربه ممکن را برای بازی کردن به صورت آنلاین برای گیمرها فراهم می‌کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا