اخبار

ترفندهای جدید آپدیت اسکایپ برای اندروید را از دست ندهید

اسکایپ (Skype) پیامرسانی است قدرتمند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا روی پروتکل اینترنت تماس صوتی و ویدیویی با کیفیت بالا برقرار کنند. تماس تلفنی و ویدیویی بین کاربران اسکایپ کاملاً رایگان بوده و تنها برای تماس با تلفن ثابت و تلفن موبایل نیاز به خرید اعتبار است. پیامرسانی فوری، انتقال فایل، ویدیو کنفرانس و پست صوتی از دیگر امکاناتی است که توسط اسکایپ در اختیار کاربران قرار داده ‌می‌شود.  همانطور که بارها به آن اشاره کرده‌ایم، متاسفانه کاربران ایرانی چنان به تلگرام وابسته شده‌اند که رفته رفته در حال کنار گذاشتن دیگر وسایل ارتباطی محبوب به صورت جهانی همچون اسکایپ هستند. باید دید آیا آپدیت جدید اسکایپ اندروید می‌تواند دسته‌ای از آن‌ها را تلگرام جدا کرده و به این سمت سوق دهد یا خیر.

چه تغییراتی در آپدیت جدید اسکایپ اندروید اعمال شده است؟

برای پی بردن به میزان محبوبیت اسکایپ کافی است بدانید که این نرم افزار، که تحت پلتفرم‌های مختلف همچون ویندوز و اندروید و iOS می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، تا انتهای سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان داشته است. گفتنی است سهام این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط یکی از بزرگترین وب‌گاه‌های مزایده اینترنتی یعنی شرکت ای‌بی (ebay) خریداری شد، اما مالکیت آن را در سال ۲۰۱۱، غول نرم افزاری دنیا، مایکروسافت، به قیمت ۸٫۵ میلیارد دلار به چنگ آورد.
 
آپدیت جدید اسکایپ اندروید
 
مایکروسافت اخیرا آپدیت جدید اسکایپ اندروید را ارائه کرده که کاربران می‌توانند آن را از طریق فروشگاه گوگل پلی دریافت کنند. البته، در آپدیت جدید اسکایپ اندروید شاهد کوله باری از امکانات و قابلیت‌های جدید و یا هر تغییر دیگری شبیه به آن نیستیم، اما ترفندهای رابط کاربری جدیدی در آن گنجانده شده است.
در آپدیت جدید اسکایپ اندروید، رابط کاربری تب تماس‌ها به روزرسانی شده تا به این وسیله علاوه بر قابلیت برقراری تماس سریع، به دکمه‌های جدیدی نیز در صفحه تماس مجهز شود. همچنین رابط کاربری تماس گروهی از این پس گوینده فعال را در هر زمانی مشخص کرده تا از تداخل در صحبت‌های کاربران جلوگیری کند. در آخر، برخی از مشکلات ارسال و دریافت پیام صوتی در آپدیت جدید اسکایپ اندروید برطرف شده است.
البته، این‌ها همه‌ی تغییرات اعمال شده نیستند، بلکه در آپدیت جدید اسکایپ اندروید شاهد ریزه کاری‌های بیشتری هستیم که بعد از نصب و کار کردن متوجه آن‌ها خواهید شد. آن چه پرواضح است، عدم توانایی اسکایپ و یا امثال آن‌ها برای کمک به کاربران ایرانی به دل کندن از تلگرام است. باید دید در آپدیت‌های بعدی این پیامرسان‌ها آیا می‌توانیم شاهد تغییراتی انقلابی و جذاب باشیم یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا