اخبار

تصمیم نهایی درباره فروش توییتر تا ۵ آبان ماه اعلام خواهد شد

رشد کم و سوددهی رو به افول توییتر سبب شد تا چند هفته پیش، منابع نزدیک به این شبکه اجتماعی خبر از احتمال خرید آن از سوی گوگل، Salesforce و دیگر کمپانی های فعال در صنعت تکنولوژی دهند. در روز انتشار این گزارش، ارزش سهام توییتر ۲۰ درصد افزایش یافت و هنوز مشخص نیست چه شرکتی، پلتفرم شبکه اجتماعی مورد بحث را خریداری خواهد کرد.
حالا رویترز گزارش کرده که توییتر می خواهد تصمیم خود در قبال فروش را تا روز ۲۷ اکتبر (۵ آبان ماه)، یعنی یک روز پیش از ارائه گزارش مالی اش از سه ماهه سوم سال جاری میلادی اعلام نماید. منابع رویترز می گویند که خریداران احتمالی، دو هفته فرصت دارند تا قیمت پیشنهادی خود را ارائه کنند. در حال حاضر، Salesforce یکی از خریداران اصلی توییتر به شمار می رود و می تواند از اطلاعات این شبکه اجتماعی برای تجارت های خود استفاده کند.
از سوی دیگر، گفته می شود دیزنی هم تمایلی به خرید توییتر پیدا کرده و می خواهد به کمک آن، درآمد دیگر فعالیت های خود را افزایش دهد. در این بین، در حالی که گوگل یکی از خریداران احتمالی مهم توییتر به شمار می رفت، منابع نزدیک به وب سایت ReCode گفته اند که اهالی مانتین ویو از خرید این شبکه اجتماعی منصرف شده اند. اپل هم ظاهراً تمایلی به توییتر ندارد.
اما نکته مهم در گزارش های اخیر آن است که سران توییتر دچار مجادله ای داخلی شده اند و تکلیف فروش کمپانی کماکان نامشخص باقی مانده است. گفته می شود که سه مدیر اصلی توییتر، هر یک نظری مخالف با یکدیگر دارند؛ جک دورسی، مدیرعامل فعلی می خواهد استقلال کمپانی را حفظ کند، اِو ویلیامیز، یکی از موسسین می خواهد توییتر را بفروشد و مدیر ارشد مالی، آنتونی نوتو لازم می داند که کنترل بیشتری روی توییتر داشته و روند مدیریتی منفعلانه دورسی را تغییر دهد.
اما منبع رویترز می گوید که این روند، ممکن است در نهایت به فروش توییتر هم منجر نشود. با توجه به این موضوع، تعیین فرصت دو هفته ای برای اعلام ارقام پیشنهادی اندکی عجولانه به نظر می رسد و می تواند به توییتر آسیب رساند. اما با این همه، کماکان امکان فروش توییتر پیش از ارائه گزارش مالی بعدی، که احتمالاً دوازدهمین گزارش مالی بدون سود این کمپانی سهام عام به شمار می رود، وجود دارد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا