اخبار

تغییر رویکرد ال‌جی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند

تغییر رویکرد ال‌جی در بازار تلفن‌های همراه هوشمند

کمپانی ال‌جی در طی پند ماه گذشته در بخش مربوط به ساخت و عرضه تلفن‌های همراه هوشمند خود نه‌تنها سوددهی نداشته است بلکه با ضرر و زیان‌هایی نیز روبرو بوده است. به همین ترتیب نیز کمپانی یادشده طی راستای اقدامی که به نظر می‌رسد باهدف بازگرداندن بخش تلفن همراه هوشمند این کمپانی به سوددهی انجام‌شده است، اعلام کرده است که از استراتژی همیشگی رونمایی از تلفن‌های همراه هوشمند خود که برای سال‌ها در پی آن بوده است فاصله خواهد گرفت. این کمپانی اظهار داشته که تلفن‌های این کمپانی ازاین‌پس تنها زمانی رونمایی می‌شوند که موردنیاز بوده و تقاضا برای آن‌ها زیاد باشد.
چو سونگ جین به‌عنوان نائب رئیس کمپانی ال‌جی الکترونیک در این رابطه اظهار داشت که:« ما در صورت نیاز از تلفن‌های همراه هوشمندمان رونمایی می‌کنیم. اما عرضه آن‌ها تنها به دلیل عرضه دیگر رقبایمان نخواهد بود.»
لازم به ذکر است که چو سونگ جین این اظهارنظر را در طی کنفرانسی خبری در CES لاس‌وگاس و در حالی بیان کرد که از او درباره تاریخ عرضه پرچم‌دار جدید این کمپانی که به‌احتمال‌قوی بانام ال‌جی G7 نام‌گذاری خواهد شد، سؤال شده بود. این فرد در ادامه افزود که هدف از انجام این کار حفظ مدل‌های حال حاضر برای مدت بیشتر و نیز رونمایی از گونه‌های دیگر مرتبط با این مدل‌ها است.
البته درباره دلیل اصلی این تغییر استراتژی نیز از چو سونگ جین سؤال شد که او در جواب گفت:« ما اهمیت حفظ یک پلتفرم برای مدت‌زمان طولانی و نگرانی‌های مرتبط با تأمین مواد لیتیومی را دریافته‌ایم.» به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که چو سونگ جین با این پاسخ خود می‌خواهد تقصیرها را به گردن کره زمین انداخته و از محدودیت‌های منابع لیتیومی در جهت پنهان کردن اهداف مرتبط با سوددهی کمپانی خود استفاده کند. بااین‌حال باید دید که این کمپانی تا چه زمانی این استراتژی و تصمیم جدید خود را دنبال خواهد کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا