اخبار

تلفن‌های همراه هوشمند ۵G عمر باتری فوق‌العاده‌ای خواهند داشت

تلفن‌های همراه هوشمند ۵G عمر باتری فوق‌العاده‌ای خواهند داشت

آینده‌ای را تصور کنید که در آن تلفن همراه هوشمند خود را تنها یک‌بار در ماه شارژ می‌کنید. ممکن است در ابتدا این امر برای شما محال به نظر برسد اما بر اساس اظهارات لاول مک آدام به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی کمپانی ورایزن، این امر چندان بعید نیست. او در حین سخنرانی خود در یک کنفرانس فناوری اظهار داشت که ارزش افزوده شبکه‌های ۵G به اینترنت پرسرعت محدود نمی‌شود زیرا در حال حاضر سرعت عرضه شده توسط شبکه‌های ۴G LTE نیز به حد کافی زیاد هست. ارزش این شبکه‌های جدید به زمان تاخیر کم و توانایی مدیریت اتصالات شبکه بسیار شلوغ‌تری است.
او همچنین اظهار داشت که تاخیر زمانی کم یاد شده در شبکه‌های ۵G به‌عنوان عامل اصلی بهبود در عمر باتری منجر به ارائه قابلیتی در اینترنت اشیا می‌شود که می‌تواند شارژ برخی دستگاه‌های هوشمند را تا ۱۰ سال نیز نگه‌داری کند و موجب شود که تلفن‌های همراه هوشمند تنها هر چهار هفته یک‌بار نیاز به شارژ مجدد داشته باشند. استریم بدون شکاف بیت‌ها و بایت‌ها بدون هیچ‌گونه دخالتی ما را به دوره‌ای وارد می‌کند که در آن شارژ دائمی تلفن‌های همراه هوشمند به یک امر غیرضروری بدل خواهد شد زیرا امر تخلیه و نیاز به شارژ از دستگاه‌ها به شبکه‌ها انتقال پیدا می‌کند. همین امر نیز موجب ساخت دستگاه‌های بسیار ظریف‌تر از تلفن‌های همراه می‌شود که نه‌تنها باتری پرقدرت‌تری دارند بلکه می‌تواند شارژ خود را برای مدت‌زمان بسیار بیشتری نگه‌داری کنند.
کمپانی ورایزن هم‌اکنون مبلغی در حدود ۱۸ میلیارد دلار را برای به‌روزرسانی شبکه‌های خود به واقعیت افزوده، اتومبیل‌های متصل و دیگر سازه‌هایی که استاندارد بی‌سیم ۵G ممکن است در آینده به همراه داشته باشد، سرمایه گذاری کرده است. این اپراتور هم‌اکنون آزمایش‌هایی را نیز در این باره انجام داده است و اعلام داشته است که تا پایان سال به بازار شبکه‌های ۵G خواهد پیوست. همچنین بر اساس اخبار گذشته از اولین تلفن‌های همراه هوشمند پشتیبانی کننده از این فناوری می‌توان گلکسی اس ۱۰ را نام برد که با بهره‌مندی از پردازنده اسنپ دراگون ۸۵۵ می‌تواند به راحتی پشتیبانی یاد شده را برای کاربران خود به ارمغان بیاورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا