اخبار

تلفن همراه در ایران ۲۲ ساله شد

روز سه شنبه ۱۹مرداد ماه ۱۳۹۵، سیم‌کارت در کشور ۲۲ساله می شود. سال ۱۳۷۳ روز ۱۹ مرداد چهار سیم‌کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری واگذار شد و بدین شکل عرضه سیم‌کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.
 
اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور در شهر تهران با ۲۴ سایت BTS و با ظرفیت ۹۲۰۰ شماره در سال ۱۳۷۳ آغاز شد. از آنجایی که تلفن همراه مورد استقبال باورندکردنی مردم قرار گرفت، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد. بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این پدیده، فعالیت‌‌هایی متناسب با جهت‌گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.
 
در ادامه این برنامه هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه ۲۰۰۰میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیارایران واگذار شد.
 
با جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال ۱۳۸۶ دارای نام (همراه اول)، نشان (دو حلقه)، رنگ (فیروزه‌ای و نارنجی) و شعار (هیچکس تنها نیست) تجاری وی‍ژه خود شد.
 
همچنین در سال ۱۳۸۹ پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ پنج درصد سهام (معادل ۱۰۳ میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد.
 
روز ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.
 
همراه اول مجوز ارتقای پروانه ارائه خدمات تلفن همراه به نسل ۳ و نسل های بالاتر را در تاریخ ۴ شهریورماه۱۳۹۳ دریافت کرد و اکنون با گذشت کمتر از دو سال، تعداد ۱۰۵۶ شهر و دهستان تحت پوشش اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ (نوترینو) این اپراتور قرار دارد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا