اخبار

تلفن هوشمند جدید سونی با صفحه نمایش ۵K

شرکت سونی هر سال نسل جدیدی از گوشی های هوشمند پرچمدار و میان رده خود را معرفی می کند. در این بین برای نیمه دوم سال ۲۰۱۹ به دنبال رونمایی مدل های جدیدی است که هر یک در نوع خود برجسته هستند.

در MWC 2019 چندین مدل میان رده و پرچمدار معرفی شده که به عنوان سری اکسپریا شناخته می شوند. حال به تازگی جزئیاتی پیرامون نسل بعدی اسمارتفون سونی به بیرون درز کرده و پیداست با مدل قابل توجهی رو به رو هستیم. مدلی که ممکن است Xperia 1R نام داشته و یک نسخه بروزرسانی شده در مقایسه با مدل قبل خواهد بود.

باتوجه به گزارش جدید، سونی احتمالا روی تلفن هوشمندی مشغول کار است که به صفحه نمایش ۵K مجهز است. این دیوایس با شماره مدل J8220 که احتمالا نام نهایی آن Xperia 2 یا Xperia R است، بزودی از راه می رسد. گفته شده این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی است و اگرچه بزرگ نیست وضوحی کم نظیر دارد.

براساس اطلاعات افشا شده، این محصول سونی رزولوشن تصویر ۵۰۴۰*۲۱۶۰ پیکسلی دارد و تاکنون هیچ گوشی هوشمندی با چنین نمایشگر عرضه نشد. نسبت ابعاد آن نیز همچون مدل پیشین ۲۱:۹ است و اگر بخواهیم آن را با صفحه نمایش ۶.۵ اینچی اکسپریا ۱ که رزولوشن ۳۸۴۰*۱۶۴۴ پیکسلی داشته مقایسه کنیم، وضوح تصویر اکسپریا ۲ بیشتر خواهد بود.

سونی به دنبال رونمایی تلفن هوشمند VR

گفته می شود تراکم پیکسلی این صفحه نمایش ۸۹۹ppi است که که نسبت به تراکم ۶۴۳ppi مدل قبل می تواند کیفیت تصویر بالایی از خود نشان دهد. شایان ذکر است که نمایشگر اکسپریا ۲ بیش از ۷۰ درصد پیکسل بیشتری نسبت به اکسپریا ۱ دارد. اگر بخواهیم تراکم مورد اشاره را با هدست HTC Vive Pro VR مقایسه کنیم، محصول اچ تی سی تراکمی ۶۱۵ppi دارد و چنین تراکمی در کمتر صفحه نمایش کوچکی پیداست.

به کارگیری صفحه نمایش ۵K بسیار عجیب است زیرا به سختی می توان اختلاف وضوح ۴K از ۵K را تشخیص داد. به نوعی سونی می خواهد با اعداد تبلیغاتی به راه انداخته و نظر مشتریان را به محصول جدید جلب کند. باید گویی این تلفن هوشمند را اکسپریا VR دانست تا تلفن هوشمند معمولی. بنابراین باید باور داشت که سونی در آینده نزدیک سه گوشی هوشمند با شماره مدل J8010, J8210 و J8270 در دست ساخت دارد.

جزئیات کاملی در دست نیست و مشخصات کلیدی اکسپریا ۱ نسل قبلی نیز به صورت زیر است:

  • صفحه نمایش ۶.۵ اینچی ۱۶۴۴×۳۸۴۰ پیکسلی اولد
  • پردازنده هشت هسته ای هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۵۵ با تراشه گرافیکی آدرنو ۶۴۰
  • حافظه رم ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی
  • باتری ۳۳۳۰ میلی آمپری و فناوری شارژ سریع
  • دوربین عقب سه گانه ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی
  • سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای
  • اسلات کارت میکرو اس دی جهت ارتقا تا ۱ ترابایت
  • پورت USB-C، وای فای، پشتیبانی شبکه ۴G LTE و بلوتوث ۵

با تمام این تفاسیر باید تا نمایشگاه ایفا ۲۰۱۹ منتظر ماند و مشخص شود سونی چه محصولاتی برای معرفی در برنامه خود گنجانده است. پیش بینی می شود با دیوایس های قدرتمند و متفاوتی نسبت به نسل قبلی رو به رو باشیم، اگرچه در بحث طراحی تفاوت چندانی نخواهد داشت.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا