اخبار

تلگرام تا آخر فروردین ماه مهمان گوشی های ما خواهد بود

اخیرا رییس کمیسیون امنیت ملی در مورد تلگرام اظهار نظر جالبی کرده است. او گفت این پیام رسان تا آخر فروردین ماه کنار رفته و جای خود را به سامانه مشابه ملی خواهد داد.
علاالدین بروجردی در گفت و گو با رادیو بروجرد اعلام کرد که به زودی تلگرام کنار می رود و این مساله در بالاترین سطح امنیتی مطح شده و این امر به زودی محقق می شود.
علاالدین بروجردی تاکید خود را بر روی موضوع امنیت ملی نهاد و اعلام کرد که این پیام رسان در مسائل سیاسی کشور تاثیر مخربی داشته از طرفی دیگر ایران امروز به این توانایی در عرصه مجازی رسیده که یک سامانه ملی تعریف کند. به عنوان نمونه می‌توان به پیام رسان سروش و یا سایر ظرفیت‌های موجود اشاره کرد.
او گفت اگر چه پیام رسان سروش ۳ میلیون کاربر دارد اما تعداد اعضای آن سرریز خواهد شد، چرا که بعد از رده خارج شده تلگرام، مردم به یک سامانه ملی روی می‌آورند.
به گفته رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رسانه‌های بیگانه به ناایمن بودن پیام رسان‌های ایرانی اشاره می‌کنند، اما از لحاظ بسترسازی و ایمنی محیط سامانه، در حال انجام کارهای گسترده‌ای هستیم. وی در نهایت به زمان اجرایی شدن این طرح اشاره کرد و گفت تصمیم از رده خارج کردن تلگرام و جایگزین شدن آن با یک سامانه ملی، تا حداکثر پایان ماه فروردین رخ خواهد داد.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا