آموزش و ترفنداخبار

تمام راه‌کارها برای گرفتن تصاویری بهتر با موبایل

عکاسی با موبایل یکی از لذت‌بخش‌ترین و راحت‌ترین کارهایی است که هر شخصی می‌تواند در هر زمانی آن را انجام دهد؛ اما اگر شما قصد دارد تا یک تجربه حرفه‌ای را از این نوع عکاسی به دست آورید نیازمند رعایت اصول و قواعدی هستید تا بتوانید تصاویری زیباتر و باکیفیت‌تر تولید کنید.
امروزه دیگر استفاده از موبایل‌ها تنها به برقراری ارتباط بین شما و دوستانتان ختم نمی‌شود. تکنولوژی به سمت و سویی رفته است که سامسونگ با عرضه گلکسی اس ۷ (Galaxy S7) خودش می‌تواند در زمینه کیفیت با دوربین‌های DSLR رقابت کند و یا خبر می‌رسد که چندین اپیزود از سریال محبوب خانواده مدرن (Modern Family) به‌وسیله آیفون ضبط شده است؛ بنابراین تنها چیزی که شما برای عکاسی با موبایل و خلق تصاویری جذاب نیازمندید خلاقیت، یک گوشی هوشمند با دوربینی مناسب و همچنین نکاتی بسیار ساده است.

  1. از عکاسی خود لذت ببرید

عکاسی با موبایل
این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در عکاسی با موبایل است. چراکه شما باید تمامی جوانب را برای تولید یک تصویر خوب بسنجید و البته لذت بردن از آن را فراموش نکنید. ذهن خودتان را آرام کنید و تنها در ارتباط با سوژه عکاسی خود بیندیشید. نگران هیچ چیزی نباشید و از جابه‌جا شدن برای یک موقعیت بهتر نترسید. این نخستین نکته مهمی است که می‌تواند به هر چه بهتر شدن قدرت عکاسی با موبایل شما بیفزاید.

  1. دست خود را تکان ندهید

عکاسی با موبایل
حتی اگر دوربین گوشی هوشمند شما از سیستم تثبیت کننده اپتیکال عکس (OIS) بهره‌مند باشد، در صورت تکان دادن دستتان بهترین نتیجه حاصل نخواهد شد و باز هم بر روی عکس شما تاری مشاهده می‌شود؛ بنابراین اگر عکس‌های خود را با یک دست تهیه می‌کنید، بهتر است عکاسی با دو دست را نیز امتحان کنید تا تمامی زوایای تصویر شما صاف و بدون مشکل باشد. این قضیه می‌تواند به شما تسلط بیشتری ببخشد تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین تصویر را بگیرید.

  1. از نور‌های طبیعی استفاده کنید

عکاسی با موبایل
این یکی از مهم‌ترین امکانات بدون هیچ گونه هزینه در عکاسی است و من باور نمی‌کنم که چرا اکثر مردم از آن استفاده نمی‌کنند. هنوز هم مشاهده می‌شود در شرایط نوری عالی هنوز مردم از فلش یاری می‌گیرند. بهترین راه استفاده از نور طبیعی خورشید و استفاده از حالت عکاسی HDR است تا شما بتوانید بدون هیچ‌گونه مشکلی از سوژه‌های خود عکس بگیرید.

  1. عکاسی در سریع‌ترین حالت ممکن

عکاسی با موبایل
اگر می‌خواهید تا حالت سوژه‌های متحرک را از دست ندهید، بایستی با نهایت سرعت عکستان را بگیرید. به همین دلیل بهتر است شما حالت عکاسی پشت سرهم را انتخاب کنید تا با در اختیار داشتن چندین عکس از یک سوژه متحرک، بهترین و صاف‌ترین آن را پیدا کنید.

  1. عکاسی از تمامی زوایا

عکاسی با موبایل
یکی دیگر از درس‌های مهم در عکاسی با موبایل و یا هر دوربینی، گرفتن تصاویر در تمامی زوایا است. خیلی از مواقع شما فکر می‌کنید که تصویر گرفته شده دارای بهترین حالت است؛ اما پس از آن که از زاویه دیگری همان عکس را می‌گیرید متوجه می‌شوید که زاویه جدید‌تر نتیجه بهتری را حاصل کرده است. به‌عنوان مثال برای عکاسی از یک پارک شما می‌توانید از پشت بوته‌ها و یا فنس‌ها حالتی زیبایی از آن پارک را به تصویر بکشید.

  1. قانون سوم عکاسی، استفاده از Grid

 
شما ممکن است نام Grid را در گذشته شنیده باشید. دوربین گوشی‌های هوشمند حاوی گزینه‌ای به نام Grid است که با فعال‌سازی آن مربع‌هایی ۳ در ۳ بر روی دوربین قابل مشاهده هستند که البته بر روی تصویر نهایی نمایش داده نمی‌شوند. این خطوط به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در زاویه بندی عکاسی با موبایل نهایت دقت را خرج کرده و تصویری صاف را تولید کنید. همواره عکاسان حرفه‌ای به‌وسیله دوربین‌های DSLR نیز از Grid استفاده می‌کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا