اخبار

تم تیره در به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ فعال شد + آموزش فعالسازی

اکنون شما می توانید با فعال کردن تم تیره ویندوز ۱۰، علاوه بر بخشیدن ظاهری جذاب و خاص به آن، در هنگام شب راحت تر از دستگاه خود استفاده نمایید. در اینجا قصد داریم نحوه فعال سازی تیم تیره را در ویندوز ۱۰ به شما آموزش دهیم.
تیم تیره ویندوز ۱۰ یکی از قابلیت های ارائه شده در به روز رسانی سالگرد این ویندوز است که بسیاری منتظر آن بودند. برای بسیاری از کاربران دیگر قابلیت های جدید ارائه شده در این بسته به روز رسانی مثل: توانایی های جدید کورتانا، Windows Ink و یکپارچه سازی سیستم نوتیفیکشن ها بین گوشی و رایانه چندان اهمیتی ندارد و تنها چیزی که نظر آن ها را جلب می کند تم سیاه رنگ براق آن است.
اکنون به روز رسانی سالگرد ویندوز ۱۰ عرضه شده و شما می توانید ظاهر ویندوز خود را با فعال سازی تم جدید کاملا دگرگون کنید. اما چگونه باید این تم را فعال کرد و این تم چه تاثیری روی ظاهر ویندوز می گذارد؟ در این مطلب ما قصد داریم به این دو سوال پاسخ دهیم.
برای شروع کار به بخش Settings ویندوز مراجعه نمایید. ابتدا منو استارت را باز کرده و پس از کلیک روی Settings، گزینه Personalization و سپس Colors را انتخاب نمایید. پس از باز شدن صفحه جدید، کمی به پایین بروید و در زیر عبارت Choose your app mode گزینه Dark را انتخاب نمایید.
 

darktheme2-100675147-large

 
با انجام این کار برنامه هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند دارای پس زمینه ای با رنگ سیاه خواهند شد، ولی در صورتی که می خواهید یک گام به جلو تر بروید و ظاهر تم را تا حد ممکن یکپارچه و متحدالشکل کنید، باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید. برای این کار در همان صفحه گزینه های Show color on Start, taskbar, and action center و Show color on title bar را فعال کنید.
اکنون این تیم تیره رنگ علاوه بر تاثیر گذاری روی پس زمینه، محیط تسکبار، نوار عنوان، و Action Center را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
در نهایت در زیر بخش Accent color رنگی را که فکر می کنید با تم تیره بیشترین هماهنگی را دارد، انتخاب نمایید. رنگ انتخابی شما در همه مکان ها به نمایش در نمی آید، ولی در بعضی نقاط خاص، مثل آیکون های تنظیمات سریع در بخش Action Center، منو استارت و در بخش Settings به نمایش در می آید. اگر شما تمایل ندارید یک رنگ خاص برای آن انتخاب کنید، کافیست گزینه Automatically pick an accent color from my background را فعال نمایید، تا رنگ این بخش به صورت خودکار انتخاب شود.
هم اکنون شما موفق شده اید به صورت کامل تم تیره رنگ را فعال کرده و آن را سفارشی سازی کنید. همانطور که مشاهده می کنید این تم در بخش های مختلفی همچون تسکبار، Action Center و منو استارت نمایش داده می شود.
این تم تیره در اپلیکیشن ها و نرم افزار های موجود در ویندوز استور که از آن پشتیبانی می کنند نیز اعمال می شود. یعنی می توان گفت که بعضی از نرم افزار های پیش فرض ویندوز (ولی نه همه) و تعدادی از نرم افزار های جانبی از این قابلیت پشتیبانی می کند. البته تم تیره روی نرم افزار های معمولی رایانه های رومیزی تاثیری ندارد.
با فعال سازی تم تیره می توانید از کار با رایانه خود لذت برده و عملکرد خود را بهبود دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا