اخبار

تولد اپراتور های مجازی تلفن همراه در ایران

سازمان تنظیم مقررات ارتباطی ایران (رگولاتوری) در حال انعقاد یک توافق ۱۶ بندی با متقاضیان اپراتوری مجازی شبکه تلفن همراه است.
به گفته عباس شاهکوه، معاون سازمان رگولاتوری بعضی از این شرکت ها فعالیت خود را از اواخر سال جاری آغاز می کنند.
این شرکت ها در حال تلاشند برای استفاده از امکانات ارتباطی سخت افزاری اپراتور های فعلی با آن ها توافق کنند. شرکت های یاد شده مهلتی ۶ ماهه از سمت رگولاتوری دریافت کرده اند تا قرار داد های خود را با اپراتور ها نهایی نمایند. پس از این مرحله، شرکت های متقاضی به عنوان اپراتور های مجازی پروانه بهره برداری ارائه خدمات ارتباطی تلفن همراه را دریافت خواهند نمود. به گفته معاون سازمان رگولاتوری، توافقات اولیه با بعضی از این شرکت ها در اسفند سال ۱۳۹۳ انجام شده بود.
این شرکت ها باید قرارداد خود را با یکی از سه اپراتور تلفن همراه موجود در ایران نهایی کرده و رگولاتوری را از آن با خبر کنند. سایر متقاضیان نیز همچنان فرصت دارند تا درخواست های خود را به این سازمان ارسال نمایند. عباسی گفت: در حال حاضر ۸ متقاضی برای دریافت مجوز فعالیت در حال تکمیل مدارک و قرار های ضمانت خود هستند.
معاون سازمان رگولاتوری افزود: اگر مجوز فعالیت این اپراتور های مجازی در نیمه دوم سال جاری صادر شود، آن ها می توانند خدمات خود را از اواخر سال به مردم ارائه کنند.
به عقیده عباسی این اپراتور های مجازی تنها در صورتی می توانند به موفقیت دست یابند که خدمات جدید و متفاوتی از اپراتور های فعلی ارائه دهند. برخی از خدماتی که این اپراتور ها برای ارائه در نظر دارند، سرویس های مراقبت بهداشتی و سرویس های مرتبط با فیلم است.
هزینه سرویس هایی همچون مکالمه صوتی و اینترنت این اپراتور های مجازی مانند اپراتور های فعلی خواهد بود و درآمد اپراتور های مجازی از راه ارائه خدمات جدید و متمایز حاصل خواهد شد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا