اخبار

تولید انبوه تراشه کایرین ۹۸۰ به زودی توسط هواوی آغاز خواهد شد

با به سرانجام رسیدن تولید تراشه های ۷ نانومتری، تولید انبوه تراشه کایرین ۹۸۰ هواوی نیز به زودی آغاز خواهد شد.
هواوی کایرین ۹۷۰ پردازنده ای فوق هوشمند بود که در گوشی هایی همچون میت ۱۰ و پی ۲۰ قرار گرفت. این شرکت چینی قصد دارد تا با تولید تراشه های ۷ نانومتری توسط TSMC ، ساخت پردازنده کایرین ۹۸۰ را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ آغاز کند.
در سال های اخیر سامسونگ و TSMC دو شرکت کره ای و تایوانی برای عرضه تراشه های ۱۰ و ۷ نانومتری در رقابت بودند. حال سامسونگ به نظر می رسد که تولید تراشه های ۷ نانومتری خود را به پایان رسانده هرچند، فناوری های جدیدتر به زمان بیشتری برای تحقیق، توسعه، سنجش و تجهیزات نیاز داشته و معمولا این فرآیندها چندان روان نیستند. فناوری مورد استفاده TSMC بر پایه تکنولوژی های موجود بوده و این کمپانی نیز سال آینده با فرآیند ساخت +۷ نانومتری به EUV روی خواهد آورد.
طی سه ماهه نخست سال، از فرآیند ساخت ۷ نانومتری TSMC برای تولید انبوه استفاده شده است. این موضوع شامل ۱۰ درصد از درآمد این کمپانی تایوانی شده و پیش از این نیز مدیران، پیشنهادهای بسیاری را برای تولید تراشه‌های اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و A13 اپل دریافت کرده‌اند. هواوی و TSMC از زمان استفاده از تراشه‌های ۲۸ نانومتری همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و به نظر می‌رسد این تعامل تا تولید تراشه کایرین ۹۸۰ با فناوری ۷ نانومتری TSMC نیز ادامه پیدا خواهد کرد.
البته مشخص نیست دقیقا چه ویژگی های روی پردازنده کایرین ۹۸۰ قرار گیرد اما به طور قطع هسته های آن از سری کرتکس A76 باشند. همچنین انتظار می‌رود پردازشگر گرافیکی به صورت مستقل توسط خود هواوی تولید شود.البته در سال ۲۰۱۹ باید منتظر معرفی میت ۲۰ با چنین پردازنده ای باشیم.
 


بیشتر بخوانید:

سامسونگ با تسریع تولید تراشه ۷ نانومتری ، زمان عرضه اسنپدراگون ۸۵۵ توسط کوالکام را جلو انداخت

قدرتمند ترین پردازنده لپتاپ معرفی شد؛ اینتل core i۹-۸۹۵۰HK چه ویژگی هایی دارد؟

مشخصات پردازنده اسنپدراگون ۸۴۱ فاش شد

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا