ریپورتاژ آگهی

تکنیک هایی که از تبلت شما محافظت می‌کند

به گزارش نمایندگی تبلت لنوو دستگاه‌های دیجیتالی به ویژه ابزارهای هوشمند مانند گوشی موبایل و تبلت همانطور که باعث سریع‌تر شدن خدمات و فعالیت‌های شما می‌شوند و به نوعی بسیاری از مشکلات و دردسرهای کارهای سنتی را از بین می­برند؛ اما به همان اندازه هم می‌توانند باعث دردسر شوند، البته اگر به شرطی که از آن‌ها به خوبی محافظت نشود.
دزدیده شدن تبلت، شکسته شدن قاب، ویروسی شدن، هک شدن اطلاعات داخل آن، سوختن مادربرد یا خراب شدن باتری و صدها مسئله دیگر از مشکلات و دردسرهایی هستند که گریبان افراد را می‌گیرد. البته تمامی این مشکلات فقط به خاطر آشنایی نداشتن یا رعایت نکردن افراد در خصوص مسائل ایمنی و حفاظتی است.
در واقع دستگاه‌های دیجیتال به همان اندازه که در انجام فعالیت‌ها دقت دارند، به همان مقدار هم در برابر آسیب‌ها حساس هستند و از این رو بیشتر از اینکه به فکر انجام کارهای خود باشید، باید از آن‌ها مراقب کنید.
با توجه به این که در یک سال گذشته، قیمت این دستگاه‌ها به ویژه تبلت و گوشی‌های هوشمند به شدت افزایش پیدا کرده است، برای همین باید در نگهداری از آن‌ها بیشتر از گذشته توجه داشته باشید.
در ادامه قصد داریم تا چند تکنیک برای محافظت از تبلت چه سخت افزاری و نرم افزاری را بیان کنیم. این نکته را در نظر داشته باشید که ارزش هر کدام یکسان است و از این رو شما به هر کدام از تکنیک‌هایی که در ادامه بیان خواهد شد، ارزش یکسانی قائل شوید.

تکنیک‌های محافظت از تبلت

  1. یک رمز عبور در نظر بگیرید

یک سوم افراد در کل دنیا، هیچ رمز عبوری برای ابزارهای هوشمند خود در نظر نمی‌گیرند. این افراد یک دلیل بیشتر ندارند: ما اطلاعات با ارزشی نداریم! سؤالی که باید از این افراد پرسید، این است که آیا خود تبلت شما با ارزش نیست؟ این یک دیدگاه غلط است که ما در تبلت هیچگونه اطلاعات با ارزشی نداریم، پس هیچ گونه رمز عبوری هم قرار ندهیم.
تکنیک هایی که از تبلت شما محافظت می‌کند
دیدگاه دیگری وجود دارد و اینکه نرم افزارهای قوی وجود دارند که به راحتی می‌توانند رمز عبور تبلت را تشخیص دهند و عملاً تعیین این رمز هیچگونه باعث افزایش امنیت نخواهد شد. این دیدگاه هم غلط است. اول از همه بسیاری از نرم افزارها قابلیت تشخیص درست رمز عبورهای سخت را ندارند و دوم اینکه همه افراد به این نرم افزارها دسترسی ندارند.
تعیین رمز عبور، اول از همه یک نوع تکنیک محافظت از دستگاه در برابر ورود افراد غیرمجاز است و همچنین به آن‌ها می‌فهماند که شما برای اطلاعات درون آن ارزش قائل شوید، پس اجازه بگیرید.

  1. نسخه اندرویدی خود را به روز کنید

بیشتر تبلت­ها از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و هر چند وقت یک بار گوگل به روزرسانی­های امنیتی را ارائه می‌دهد. در این به روزرسانی در واقع تمامی باگ‌های قبلی برطرف شده است و از این رو لازم است تا شما برای جلوگیری از نفوذ هکر یا ویروس به ویژه در هنگام اتصال به اینترنت، حتماً نرم افزار دستگاه خود را به روزرسانی کنید.

تکنیک هایی که از تبلت شما محافظت می‌کند

  1. هر اپلیکیشی را نصب نکنید

هر گردی که گردو نیست. هر اپلیکیشنی هم برنامه مطمئن نیست. بسیاری از هکرها با استفاده از طراحی برنامه موبایل به ظاهر مطمئن و ارائه آن­ها در مارکت­های آپ، اطلاعات افراد را پس از نصب و اتصال دستگاه به اینترنت به دست آورده و حتی برنامه‌های مخربی را به دستگاه او ارسال می‌کنند. در بعضی مواقع مشاهده شده است که این اپلیکیشن­ها، فعالیت دستگاه را قفل کرده و برای ارائه پسورد درخواست پول می‌کنند که به این شیوه نوین کلاهبرداری هکری می‌گویند.

  1. از هر وای فای استفاده نکنید

وای فای رایگان که در مکان‌های عمومی قرار داده شده است، همانقدر که می‌تواند باعث خوشحالی شما شود، به همان اندازه هم امنیت تبلت شما را زیر سؤال خواهد برد. بسیاری از هکرها از همین روش به ظاهر تبلیغاتی فروشگاه‌ها سوءاستفاده کرده و با ارسال برنامه‌های مخرب یا ویروس به دستگاه‌های متصل شده به وای فای، امنیت آن را زیر سؤال می‌برند. برای همین بهتر است که یا به وای فای رایگان و عمومی متصل نشده یا اینکه موارد امنیتی را در دستگاه خود افزایش دهید.

  1. در مکان‌های گرم قرار ندهید

تمامی ابزارهای هوشمند به ویژه تبلت ها نسبت به مکان‌های گرم حساس بوده و همچنین آسیب‌پذیرتر هستند. قرار دادن آن‌ها در کنار ماکروویو، شومینه، اجاق گاز یا حتی جاهای سرد مانند روی یخچال بیشتر از هر چیزی به ساختار فیزیکی درونی تبلت آسیب می‌رساند. آسیب‌هایی که بعضی مواقع برطرف کردن آن‌ها هزینه و زمان‌بر است.

  1. در هنگام شارژ استفاده نکنید

چه تبلت و چه گوشی هوشمند خود را در هنگام شارژ استفاده نکنید. این مسئله به باتری دستگاه شما آسیب جدی وارد می‌کند. در هنگامی که مقدار درصد باتری تبلت به کمتر از ۲۰ برسید، آن را به برق بزنید تا شارژ شود و به هیچ وجه در این مدت از آن استفاده نکنید. همچنین هنگامی که اندازه درصد شارژ تکمیل شد، آن را از برق بکشید.

  1. آنتی ویرویس اورجینال نصب کنید

آنتی ویرویس از دستگاه شما در برابر هر گونه حمله ویروس‌ها و همچنین نصب و اجرای برنامه‌های مخرب جلوگیری می‌کند و این در واقع می‌تواند بهترین راه برای شما برای حفاظت نرم افزاری خواهد بود. البته توصیه می‌کنیم که حتماً از آنتی ویرویس های اورجینال و به روز استفاده کنید. آنتی ویروس‌های رایگانی که وجود دارند، فقط اسم آن را به یدک می‌کشند و بیشتر هکرها با کدهای آن‌ها آشنا بوده و به راحتی و بدون اینکه آنتی ویرویس متوجه شود، به دستگاه شما ویروس وارد می‌کنند.

  1. دستگاه را در مکان مناسب قرار دهید

به هیچ وجه تبلت را روی زمین یا مکانی که احتمال آسیب و برخورد آن با دیگر وسایل وجود دارد، قرار ندهید. بیشتر مشکلاتی مانند شکسته شدن قاب یا آسیب به صفحه تبلت به خاطر همین رعایت نکردن این اصول نگهداری است. برای همین بهتر است که در هنگامی که نیازی به تبلت ندارید، آن را در قاب مخصوص خودش نگهداری کنید.

چگونه تعمیر کنیم؟

به هر حال باز هم ممکن است که دستگاه شما با رعایت تمامی موارد بالا به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی بربخورد. لنووتهران ( نمایندگی تبلت لنوو ) با داشتن کادری مجرب و آموزش دیده درزمینهٔ تعمیر تبلت لنوو فعالیت می‌کند. رفع مشکلات سخت افزاری از جمله خراب شدن باتری، شکسته شدن قاب و صفحه اسکرین، داغ شدن دستگاه و همچنین مشکلات نرم افزاری مانند ویروسی یا قفل شدن دستگاه از نمونه خدماتی است که توسط نمایندگی تبلت لنوو تهران انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا