اخبار

تیم امنیتی Iedb مسئولیت حمله به سایت مرکز آمار عربستان را بر عهده گرفت

تیم امنیتی Iedb مسئولیت حمله به سایت مرکز آمار عربستان را بر عهده گرفت. آنها این اقدام را در پاسخ به حملات دیروز به سایت مرکز آمار ایران عنوان کردند.
روز گذشته خبر هک شدن وب سایت مرکز آمار کشور همه را به شوک فرو برد. ابتدا تصور می‌شد که این هک توسط گروه تروریستی داعش صورت گرفته است؛ اما مشخص شد که یک تشابه اسمی منجر به این سوتفاهم شده است. گروهی که مسئولیت هک وب سایت مرکز آمار ایران را برعهده‌گرفته است، Da3s (به‌اشتباه داعش خوانده‌شده) نام دارد. درواقع گروه Da3s یک گروه هکری عربستانی است و ظاهرا هیچ ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارد.
پس از گذشت چند ساعت از انتشار اخبار این هک، سایت مرکز آمار عربستان نیز برای دقایقی از دسترس کاربران خارج شد. حملات صورت گرفته به این وب سایت از نوع DDoS بود که با اشغال کردن منابع این وب‌سایت، از سرویس دادن آن به کاربران خود جلوگیری به عمل آورد. از همان ابتدا قابل حدس بود که یک گروه هکری ایرانی پشت این حمله‌ی سایبری است. ساعاتی پیش تیم امنیتی Iedb مسئولیت حمله به سایت مرکز آمار عربستان را بر عهده گرفت. آنها اذعان کردند که به دلیل کمبود امکانات، تنها به مدت ۱۰ دقیق وب سایت مرکز آمار عربستان را از دسترس خارج کرده‌اند. آنها در خصوص این خبر لینک زیر را به اشتراک گذاشتند.
 
تیم امنیتی Iedb مسئولیت حمله به سایت مرکز آمار عربستان را بر عهده گرفت!
این گروه هکری در ادامه و با انتشار پیامی اعلام کردند که سری دوم حملات آنها بیش از یک ساعت است که شروع‌شده و تا شب نیز ادامه خواهد داشت.
اگر در همین لحظه شما به سایت مرکز آمار عربستان به آدرس stats.gov.sa مراجعه کنید، با خطای زیر مواجه می‌شوید. در این عکس به‌خوبی می‌بینید که به دلیل حملات DDoS وب سایت مرکز آمار عربستان از دسترس خارج‌شده است.
تیم امنیتی Iedb مسئولیت حمله به سایت مرکز آمار عربستان را بر عهده گرفت!
هک شدن سایت مرکز آمار ایران برای گروه‌های امنیتی و گروه‌های هکری به‌عنوان یک اعلان‌جنگ تلقی شده و همان‌طور که در خبرها خواندید اولین پاسخ این حملات توسط گروه امنیتی Iedb داده شد. به نظر می‌رسد که باید منتظر اخبار بیشتری در این زمینه بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا