اخبار

ثبت اختراعی جدید توسط بلک بری

ثبت اختراعی جدید توسط بلک بری

مرکز ثبت اختراع جدیدی را در رابطه به طراحی جدید دوربین  از سازمان جهانی ثبت اختراعات (WIPO) دریافت کرده است. درخواست این ثبت اختراع در ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی ثبت شد و سه سال پیش به این کمپانی اعطا شد. عنوان این ثبت اختراع ” دستگاه الکترونیکی و روش کنترل آن برای ثبت تصاویر دیجیتالی” است و درواقع با سیستم دوربینی سروکار دارد که سازه‌ای کشویی نظیر صفحه‌کلید QWERTY در تلفن‌های همراه هوشمند بلک بری عمل می کند.
به‌احتمال بسیار قوی لنز دوربین یادشده در بدنه پشتی دستگاه قرار داشته و به نسبت بدنه اندکی برآمدگی داشته باشد. بدنه پشتی QWERTY کشویی نیز از لنز دیگری بهره‌مند خواهد شد که در ارتباط با دوربین اصلی کار خواهد کرد. این لنز دوم بانام لنز ترکیبی شناخته می‌شود. زمانی که کیبورد QWERTY در حالت باز قرار دارد، دوربین اصلی نیز به‌صورت معمول در اختیار کاربر قرار دارد و زمانی که QWERTY بسته باشد دوربین اصلی و لنز ترکیبی در همکاری باهم قابلیت‌های فراوانی را برای ثبت تصاویر به ارمغان می‌آورند.
به‌علاوه کمپانی مادر تلفن‌های همراه هوشمند بلک بری یعنی TCL نیز نام تجاری Uni را در مرکز USPTO به‌صورت تجاری به ثبت رسانده است. سال گذشته، این کمپانی نام KEYone را دقیقاً قبل از کنگره موبایل جهانی آن سال ثبت تجاری کرد و آن دستگاه نیز تنها به فاصله چند روز در آن کنگره معرفی شد. اما TCL دستگاه واقعیت مجازی‌ای را بانام Uni360 دارد و نگاه به همین مسئله موجب می‌شود تا دریابیم که نام تجاری Uni درواقع برای دستگاه واقعیت مجازی است.
بلک بری در این رابطه اظهار داشته است که دو دستگاه بری جدید در سال جاری میلادی عرضه خواهند شد که هردوی آن‌ها نیز از کیبورد فیزیکی QWERTY بهره‌مند خواهند شد و این کیبورد دریکی از آن‌ها به‌صورت کشویی خواهد بود. باید دید که طراحی محبوب بلک بری این بار نیز خود را در این دستگاه‌های هوشمند نشان خواهد داد یا خیر.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا