اخبار

ثبت روزی یک میلیون مطلب در تلگرام !

در حال حاضر ۱۰۰ هزار کانال در شبکه تلگرام وجود دارد، متاسفانه بخش عمده‌ای از استفاده مردم از این فضا برای سرگرمی است.به گزارش کلیک، عبدالحسن فیروزآبادی ضمن بیان این موضوع گفت: اکنون روزانه در کانال‌های تلگرام یک میلیون و ۲۰۰ هزار مطلب گذاشته می‌شود و متوسط بازدید آنها نیز حدود ۱۴۰۰ بار است که اگر این یک میلیون و ۲۰۰ را در میزان بازدیدهای آن ضرب کنیم رقم بالایی به دست می‌آید.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به این‌که اکنون نیاز به شبکه‌های اجتماعی روز به روز در حال افزایش است، بیان کرد: این شبکه‌ها و دسترسی به آنها نیازی ضروری به شمار می‌رود و رسانه‌های مورد توجه آنهایی هستند که می‌توانند ما را هرچه سریع‌تر به تصمیم برسانند و مزایایی در حوزه‌های آموزش، سرگرمی، خدمات و آموزش و غیره نیز داشته باشند.
فیروزآبادی با تاکید بر این‌که در ایران شاهد رشد سریع دسترسی به شبکه‌های اجتماعی هستیم، این مسیر را غیرقابل بازگشت دانست و افزود: اکنون در شبکه‌ای مانند اینستاگرام صفحاتی داریم که در برخی موارد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار لایک دریافت می‌کنند. این مطلب گویای آن است که این فضا به شدت پویاست.
وی اظهار داشت: با فرض ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور این فضا دارای ۴۰ میلیون بازیگر است که به‌طور روزافزون در حال افزایش بوده و در فعالیت‌هایی از لایک کردن تا کامنت گذاشتن و عضو شدن در شبکه‌های مختلف تا دنبال کردن مطالب حضور دارند و رشد این جمعیت نیز به‌طور ماهانه عددی دو رقمی را در بر می‌گیرد.
این مقام مسئول عنوان کرد: با این وجود بخش عمده‌ای از استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی به موضوعات سرگرمی مربوط می‌شود که این مطلب امری نگران‌کننده است، چرا که حدود ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات الکترونیکی تامین شده و حدود ۱۰ میلیارد دلار ارزش گوشی‌های تلفن همراهی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. حال آیا منطقی است که این حجم از سرمایه تنها برای سرگرمی مورد استفاده قرار گیرد.
فیروزآبادی متذکر شد: یکی از خصایص شبکه‌های اجتماعی مردمی‌شدن آنهاست و این آن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم و از سوی دیگر امنیت هم موضوعی مهم و ضروری به‌شمار می‌رود.
 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا