اخبار

جزئیات و مشخصات دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس منتشر شد

با توجه به اینکه سامسونگ حدود یک ماه قبل از گلکسی نوت ۷ (Samsung Galaxy Note 7) رونمایی به عمل آورد و در این مدت شاهد گزارشات انفجار و هنگ از این محصول بودیم، رویداد پرده برداری سالانه اپل از آیفون‌های امسالش بسیار باشکوه‌تر برگزار شد و حالا کره‌ای ها اصلا حال و روز خوشی ندارند. دو گوشی آیفون ۷ (Apple iPhone 7) و آیفون ۷ پلاس (Apple iPhone 7 Plus) در بخش‌های مختلفی به نسبت سری ۶ و ۶ اس دستخوش تغییرات شدند. یکی از این جنبه‌ها، دوربین آیفون ۷ و نسخه پلاس آن است.
اهالی کوپرتینو همانطور که انتظار می‌رفت انقلاب بزرگی در زمینه طراحی آیفون‌های خود به وجود نیاورد، اما با این حال تغییرات بزرگ و هیجان انگیز این پرچمداران در داخل بدنه آنها اتفاق افتاده است؛ جایی که شاهد بهبود بخش‌های مختلف و همچنین اضافه شدن قابلیت‌های جدید هستیم. بدون شک یکی از این موارد مربوط به دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس می‌شود: دوربین آیفون‌های امسال کماکان با سنسور ۱۲ مگاپیکسلی همراه شده است، اما با این حال شاهد اضافه شدن قابلیت تثبیت اپتیکال تصاویر (OIS) در آیفون ۴٫۷ اینچی و یک دوربین ثانوی در گوشی آیفون ۷ پلاس هستیم.
طبق معمول، اهالی کوپرتینو از انتشار جزئیات کامل مربوط به مشخصات آیفون‌های سال ۲۰۱۶ خود در رویداد سان فرانسیسکو خودداری کردند و تاکنون به جز موارد بالا و چند نمونه تصویر ثبت شده با دوربین‌های این دو گوشی هیچ اطلاعات دیگری در دست نبود.
شاید مهمترین قطعه مفقود پازل ما در زمینه دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مربوط به اندازه سنسور این بخش باشد. برخلاف دوربین‌های قدیمی مخصوص فیلم برداری فیلم‌های مختلف، دوربین‌های مدرن و تلفن‌های هوشمند از سنسوری استفاده می‌کنند که نور را از طریق لنز جذب می‌کند و هرچه این سنسور بزرگتر باشد، شاهد جذب نور بیشتری خواهیم بود و تصویربرداری در محیط‌های پر نور بسیار لذت بخش خواهد بود. با این حال عدد و رقم‌هایی که جهت مشخص کردن ابعاد سنسور استفاده می‌شوند مربوط به زمان قدیم هستند و در واحد اینچ به کار می‌روند؛ به عنوان مثال ۱/۲٫۳ اینچ، ۱/۲٫۶ اینچ، ۱/۳ اینچ و … این اعداد با بزرگی سنسور رابطه عکس دارند و بنابراین در میان آنها، سنسور ۱/۲٫۳ اینچی از همه بزرگتر است؛ در حقیقت این بزرگترین سایز مربوط به دوربین تلفن‌های هوشمند مدرن به حساب می‌آید.
اما دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در این زمینه شامل چه مشخصاتی هستند و بزرگی سنسور به کار رفته در آنها چند اینچ است؟ جدیدترین تصاویر منتشر شده از آیفون ۷ پلاس بالاخره این موضوع را فاش کردند که البته اطلاعات غافلگیر کننده‌ای نبودند: دوربین آیفون ۷ از سنسوری به بزرگی ۱/۳ اینچ بهره می‌برد که تفاوتی با گوشی آیفون ۶ اس اپل ندارد. یکی از سران اپل پیش از این اعلام کرده بود که دو دوربین اصلی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مشابه هم هستند و بنابراین در نسخه پلاس نیز از سنسور ۱/۳ اینچی بهره گرفته شده است، اما دوربین ثانوی در این محصول چه ابعادی دارد؟ تصاویر منتشر شده از این محصول مشخص کردند که لنز ثانوی این گوشی در سایز کوچکتر ۱/۳٫۶ اینچ طراحی شده است.
 
دوربین آیفون 7
دوربین آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به نسبت برخی از پرچمداران بزرگ ابعاد کوچک‌تری دارند: سنسور دوربین گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ ۱/۲٫۵ اینچی است، در حالی که ال جی از سنسور ۱/۲٫۶ اینچی در جی ۵ بهره گرفته است.
هنوز هم اطلاعاتی نظیر مدل سنسور و نحوه ساخت در آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس مشخص نیستند که باید در آینده منتظر منتشر شدن آنها باشیم.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا