اخبار

حافظه ذخیره سازی رایگان وان درایو از ۶ مرداد ماه به ۵ گیگابایت کاهش می یابد

مایکروسافت در سال گذشته اعلام کرد به دلیل سوء استفاده هایی که از سرویس وان درایو انجام شده است، قصد دارد میزان حافظه ذخیره سازی رایگان این سرویس را کاهش دهد. حساب های کاربری رایگانی که در ابتدای ثبت نام خود ۱۵ گیگابایت حافظه ذخیره سازی دریافت می کردند، دیگر به این میزان حافظه رایگان دسترسی نداشتند و قرار بود این فضا به ۵ گیگابایت کاهش یابد. اما واکنش شدید کاربران نسبت به این اقدام باعث شد که مایکروسافت تا حدی با کاربران وان درایو سازش کند. در ادامه خبر با ما همراه باشید.
این شرکت پس از علنی کردن تصمیم خود به کاربران اعلام کرد افرادی که تا ماه ژانویه سال جاری میلادی از وب سایت سرویس ذخیره سازی وان درایو بازدید کنند می توانند حافظه ۱۵ گیگابایتی خود را حفظ کنند. اکنون این فرصت به پایان رسیده و اگر شما نیز این فرصت طلایی را از دست داده اید، بهتر است تاریخ ۶ مرداد (۲۷ جولای ۲۰۱۶) را روی تقویم خود علامت بزنید و به خودتان یادآوری کنید که مایکروسافت بعد از این تاریخ حافظه ذخیره سازی تمامی حساب های کاربری وان درایو را به ۵ گیگابایت کاهش می دهد.
برخی از کاربران نیز اعلام کرده اند با وجود اینکه طبق گفته مایکروسافت به وب سایت این سرویس مراجعه نکرده اند اما همچنان حافظه ۱۵ گیگابایتی را در اختیار دارند. اما در اطلاعیه اخیر این شرکت مشخص شده که مایکروسافت قصد دارد این قانون جدید را از تاریخ ۲۷ جولای اجرایی کند. این یعنی کاربرانی که به حافظه ۱۵ گیگابایتی دسترسی دارند باید برای بروزرسانی حساب کاربری و نگه داشتن فایل های ذخیره شده خود روی وان درایو ثبت نام کرده و هزینه بروزرسانی را پرداخت کنند. در غیر این صورت کاربران مجبور می شوند برای استفاده از فضای ذخیره سازی بیشتر، هزینه پرداخت کنند یا ریسک پاک شدن فایل های ذخیره شده را بپذیرند.
در نظر داشته باشید که این شرایط سخت گیرانه تنها شامل حساب های کاربری قدیمی مایکروسافت که پیش از این قوانین جدید راه اندازی شده اند خواهد شد و از این پس تمامی حساب های جدید به صورت پیش فرض با ۵ گیگابایت حافظه ذخیره سازی ارایه خواهند شد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا