آموزش و ترفند

چطوری بدون اپلیکیشن کارت به کارت کنیم؟

وقتی از کارت به کارت بدون اپلیکیشن حرف می‌زنیم، منظور ما چه راهکارهای دیگری برای انتقال وجه است؟ یکی از ثمرات رشد و توسعه فناوری، انجام اموری مانند انتقال وجه بدون نیاز به حضور در شعب بانکی است. در این راستا، روش‌های مختلفی در اختیار شما قرار گرفته که فرایندهای این‌چنینی را تسهیل می‌کند.

امروز، به لطف تکنولوژی و گسترش فناوری دیجیتال، کارت به کارت بدون اپلیکیشن هم ممکن است، چون راهکارهای دیگری هم در دسترس انسان قرار دارد تا این امور روزمره که همه ما کمابیش با آن سروکار داریم، به‌راحتی از راه دور کنترل شود. اگر مشتاقید که به دنیای تکنولوژی بیشتر نفوذ کنید، تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روش‌های کارت به کارت در گذشته

یکی از ابتدایی‌ترین و پرکاربردترین موارد استفاده در حساب‌ها، انتقال وجه است که در زندگی روزمره هر آدمی انجام می‌شود. درحال‌حاضر، تکنولوژی به‌قدری در زندگی ما نفوذ دارد که دنیای  بدون آن را امری غیرقابل‌تصور می‌دانیم. به همین دلیل، احتمالا سوال خیلی از شما این است که چطوری بدون اپلیکیشن کارت به کارت کنیم؟

اگر به خاطر داشته باشید، در گذشته این امور بانکی از طریق مراجعه به شعب بانکی انجام می‌شد تا متصدی این کار را برایتان انجام دهد. زمانی که دستگاه‌های خودپرداز روی کار آمد، شما در شهر و خیابان، تعدادی از آن‌ها را پیدا می‌کردید تا بتوانید بدون مراجعه به بانک، وجه موردنظرتان را انتقال دهید.

البته این روش‌ها همچنان کاربرد دارد؛ به‌خصوص برای کسانی که با دنیای اینترنت سروکار زیادی ندارند و نمی‌توانند به اپلیکیشن‌های موبایلی اعتماد کنند؛ اما به‌ نظر شما استفاده از روش‌های قدیمی کمی سخت نیست؟

دردسرهای انتقال وجه به روش‌های قدیمی

یکی از مهم‌ترین کارهای روزمره که به طرق و دلایل مختلف صورت می‌گیرد، انتقال وجه است. شما برای واریز حقوق و دستمزد به حساب افراد دیگر، پرداخت قبوض و خرید کالا و خدمات آنلاین، با اموری مانند کارت به کارت سروکار دارید.

دردسرهای انتقال وجه به روش‌های قدیمی

در گذشته‌هایی نه‌چندان دور که تکنولوژی چندان پیشرفتی نداشت و  افراد از راحتی و رفاه زندگی امروز برخوردار نبودند، ناچار بودند از بقیه امور روزمره خود بگذرند و ساعت‌های زیادی را در صف انتظار بانک و عابربانک‌ها هدر دهند. اما به‌ نظر شما، امروز با وجود شلوغی دنیای اطراف و دغدغه‌هایی که ما را در خود بلعیده‌اند، هنوز هم می‌توان از این روش‌ها استفاده کرد؟

کارت به کارت در دنیای امروز چگونه انجام می‌شود؟

درحال‌حاضر، افراد برای جلوگیری از حوادث ناگواری مانند سرقت، از حمل پول نقد خودداری می‌کنند و در این‌ بین، انتخاب روشی که بتوان از طریق آن وجه مورد نیاز را انتقال داد، بسیار مهم است. افزایش معنادار استفاده از تلفن همراه و سایر تکنولوژی‌ها، برای افراد رفاه و راحتی بیشتری فراهم آورد.

در حال‌ حاضر، کارت به کارت به‌واسطه تلفن همراه، علاوه ‌بر این ‌که افراد را از مراجعه حضوری به شعب بانکی و اتلاف وقت بی‌نیاز می‌کند، امنیت و سرعت بالایی هم دارد. حالا بگویید آیا از کدام روش برای انتقال وجه بهره می‌برید؟

روش‌های جدید کارت به کارت بدون اپلیکیشن

با پیشرفت علم و فناوری و دانش برنامه‌نویسی، کارت به کارت بدون استفاده از اپلیکیشن، امری محال نیست و همه شما می‌توانید پرداخت‌های خود را بدون نصب نرم‌افزار نیز انجام دهید. اگر شما صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و مشتریان غیرحضوری دارید یا یک فرد معمولی هستید که خریدهای اینترنتی زیاد انجام می‌دهید، مسلما به‌دنبال روش‌های متنوعی برای انتقال وجه می‌گردید.

اگر بخواهید به ‌جای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایلی، به عابربانک‌ها و شعب بانکی روی بیاورید، مجددا به روش‌های تا حدی منسوخ‌شده قدیمی بازگشته‌اید، اما اگر بخواهید از طریق تلفن همراه، روش‌های متنوع‌تری را در نظر بگیرید، به مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم، توجه کنید.

  • انتقال وجه در شبکه شتاب: امن‌ترین، سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌ انتقال وجه، عضویت در شبکه شتاب و تراکنش تا سقف ۱۰ میلیون تومان است. شما برای طی‌کردن این امور، به شماره کارت، CVV، تاریخ انقضا و رمز دوم نیاز دارید.
  • کارت به کارت بدون اپلیکیشن با ساتنا: انتقال وجه در سامانه ساتنا، فقط با داشتن شماره شبا حساب مبدا و مقصد امکان‌پذیر است. شما فقط در بازه زمانی ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ قادر به انتقال وجه در این سیستم هستید.
  • انتقال وجه از طریق پایا: کارت به کارت در این سامانه نیز، از طریق شماره شبا صورت می‌گیرد. این سیستم شرایط ویژه‌ای دارد و صرفا برای نقل‌وانتقال مبادله‌های خرد بانکی، استفاده می‌شود.
  • انتقال درون‌بانکی با شماره حساب: درصورتی‌که گیرنده و فرستنده پول، دارای حساب مشترکی در یک بانک باشند، می‌توانند مبلغی بیش از ۵ یا ۱۰ میلیون تومان را از طریق شماره حساب درون‌بانکی به‌صورت آنی انتقال دهند.
  • انتقال وجه از طریق کد USSD: اگر گوشی هوشمندی در اختیار ندارید تا با ورود به وب‌سایت‌های متعدد یا نصب اپلیکیشن، انتقال وجه را انجام دهید، می‌توانید با دریافت کدهای دستوری از بانکی که در آن حساب افتتاح کرده‌اید، مبلغ مدنظرتان را به حساب فرد دیگر انتقال دهید.

سرعت و امنیت کارت به کارت بدون اپلیکیشن چگونه است؟

برای کارت به کارت با موبایل، زمانی که اینترنتی خرید کرده‌اید و می‌خواهید پرداخت را به‌ طور آنلاین انجام دهید، یکی از دغدغه‌های مهم شما اطمینان از امنیت و سرعت سیستم پرداخت الکترونیکی است تا حساب بانکی‌تان در معرض کلاهبرداران اینترنتی و هکرها قرار نگیرد.

معمولا افرادی که استفاده زیادی از نرم‌افزارهای بانکی یا به اصطلاح همراه بانک‌ها دارند، می‌پرسند آیا سایر روش‌های کارت به کارت به‌ جز اپلیکیشن اعتبار کافی دارند؟ باید بگوییم بله. گسترش تکنولوژی امروز، به‌قدری زیاد است که ضمن برکناری مراجعه‌های فیزیکی به بانک‌ها، روش‌های متعددی را روی کار آورد که همه آن‌ها به ‌نحوی کارساز هستند.

اگرچه اپلیکیشن‌های موبایلی، ۲۴ ساعته در دسترس کاربران قرار دارند و گستره وسیعی از خدمات بانکی و غیربانکی را در سرویس‌دهی‌های خود ارائه می‌دهند؛ ولی می‌توان از راهکارهای دیگری هم در راستای برخی امور ساده مانند همین انتقال وجه بهره‌ برد.

پرداخت اینترنتی بهترین روش انتقال وجه

آیا کارت به کارت بدون اپلیکیشن امکان‌پذیر است؟ این سوالی بود که در این مقاله تلاش کردیم پاسخ صریحی برای آن بیابیم. شما می‌توانید برگردید به روزهای گذشته و این امور را با مراجعه حضوری به شعب بانکی پیگیری کنید؛ که البته به‌ نظر می‌رسد این راهکارها دیگر از وقت محدود و حوصله‌تان خارج باشند.

همچنین می‌توانید به‌واسطه تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارید و به‌واسطه معرفی‌هایی که در این مقاله داشتیم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پرداخت‌های اینترنتی‌تان را انجام دهید. کدام‌‌یک را ترجیح می‌دهید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا