اخبار

حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت ۱۵ ترابایت وارد بازار شد

شرکت کره ای سامسونگ سال گذشته اعلام کرد تصمیم دارد حافظه SSD با بالاترین ظرفیت ذخیره سازی را برای مصارف تجاری روانه بازار کند. سامسونگ در واقع درباره یک SSD با ظرفیت ۱۵٫۳۶ ترابایت صحبت می کند که از هر چیزی که تا به امروز در این حوزه دیده ایم قدرتمندتر است. خرید این حافظه فقط برای کاربردهای تجاری و کلان مقرون به صرفه است و به همین دلیل است که سامسونگ چنین ظرفیت بالایی را عرضه کرده است.
بر همین اساس، سامسونگ امروز اعلام کرد که عرضه این حافظه پرظرفیت را آغاز کرده است. اگر جزییات این تصمیم سامسونگ را به خاطر ندارید، یک بار دیگر شما را در جریان جزییات آن قرار می دهیم. سامسونگ این حافظه SSD را در همایش جهانی فلش مموری سال ۲۰۱۵ معرفی کرد. این حافظه SSD دارای رابط SCSI از نوع اتصال سریالی با ظرفیت ۱۲ گیگابیت بر ثانیه است که برای کاربردهای کلان تجاری طراحی شده است.
همچنین، اندازه این حافظه به ۲٫۵ اینچ می رسد، به این معنا که در مقایسه با حافظه های ۳٫۵ اینچی، مدیران شبکه قادر خواهند بود تا تعداد بیشتری از این درایوها را در رک ها قرار دهند. در نتیجه بدون نیاز به توسعه فضای رک، به حافظه ذخیره سازی بالاتری دسترسی پیدا می کنید. این راه حلی ایده آل برای شرکت های کوچک و با محدودیت مکانی است.
براساس اظهارات جانگ بای لی معاون تیم مهندسی تولید حافظه ذخیره سازی در سامسونگ، این شرکت با معرفی نسل تازه ای از حافظه های SSD به پیشتازی در این عرصه ادامه خواهد داد. سامسونگ با استفاده از فناوری ۳D V-NAND انحصاری خود به رشد این بازار کمک می کند و کارایی و بهره وری کسب و کار مشتریان خود را توسعه خواهد داد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا