آموزش و ترفنداخبار

حالت Low Battery در آیفون چیست و به چه دردی می خورد !؟

حالت Low Batterty در گوشی های ایفون باعث کاهش مصرف باطری می شود. در این قسمت آموزش فعال کردن آن را برای تان آورده ایم. اپل برای ios 9 حالتی به اسم Low battery اضافه کرده است تا هنگامی که باطری موبایل شما به ۲۰ درصد برسد آن را فعال کنید. البته می توانید قبل از رسیدن به بیست درصد هم آن را فعال کنید تا موبایل شما باطری کم تری مصرف کند.
 
این تغییر اضافه شده به ایفون باعث شده که بسیاری از کاربران ایفون تنظیمات گوشی خود را تغییر دهند و از این ویژگی جدید استفاده کنند. البته این ویژگی و حالت جدید فقط در ایفون وجود دارد و در ipad ها موجود نیست.
 
آموزش فعال کردن و غیر فعال کردن حالت low battery
هنگامی که باطری ایفون شما به بیست درصد برسد، گزینه ای به اسم Low Battery Mode در صفحه گوشی شما ظاهر می شود و به شما می گوید که با فعال کردن این مورد، چه بخش ها و نرم افزار هایی از ایفون شما غیر فعال می شوند. شما می توانید گزینه continue را انتخاب کنید تا این حالت برای شما فعال شود و بین دو تا سه ساعت گوشی شما را روشن نگه دارد و یا می توانید گزینه Cancel را بزنید و این حالت را فعال نکنید.
البته شما هر موقع که بخواهید می توانید این حالت را فعال کنید. فرض کنید که قصد مسافرت یا تفریح به خارج از شهر را دارید و می دانید که روز طولانی در پیش دارید و دسترسی شما به شارژر غیر ممکن است. در این حالت از ابتدای روز گوشی خود را در این حالت قرار می دهید تا در مصرف باطری صرف جویی کنید. برای این کار به بخش تنظیمات ایفون خود رفته و گزینه Battery را انتخاب کنید، در این بخش بر روی گزینه Low Battery Mode کلیک کرده و آن را فعال کنید. هنگامی که این گزینه را فعال کنید، آیکون نشان دهنده باطری در بالای گوشی شما به رنگ زرد تبدیل تبدیل خواهد شد.
این حالت همیشگی نیست و به محض این که گوشی تان را به شارژر متصل کنید این حالت غیر فعال می شود.
 
حالت Low Battery چه کار هایی انجام می دهد؟
این حالت برای ذخیره کردن باطری و کاهش مصرف آن یک سری کار ها از قبیل دریافت نکردن ایمیل ها، کاهش نور زمینه موبایل، قفل کردن خودکار گوشی و خاموش کردن سریع صفحه گوشی را انجام می دهد. برخی از نرم افزار ها که از این حالت ساپورت می کنند، برخی از ویژگی های اضافی خود را غیر فعال می کنند. در این حالت کاغذ دیواری های متحرک هم غیر فعال می شوند و شبکه های تلفن همراه هم قطع می شوند (اینترنت) و به صورت خودکار مصرف cpu و gpu هم کاهش پیدا می کندکه باعث کند شدن گوشی شما تا ۴۰ درصد و البته ذخیره کردن باطری می شود.
پیشنهاد ما به شما این است که فقط در صورت نیاز و در مواقع ضروری از این حالت استفاده کنید.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا