اخبار

حفظ سیاست قیمت گذاری سال گذشته برای تعیین قیمت گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال

در حالی که کمتر از یک ماه به رونمایی از دو گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) و گوگل پیکسل ایکس ال (Google Pixel XL) باقی مانده است، یکی از نویسندگان مطرح دنیای تکنولوژی ادعا می‌کند که گوگل قصد دارد نسخه ۱۲۸ گیگابایتی مدل ایکس ال گوشی‌های خود را با قیمتی حدود ۶۴۹ دلار روانه بازار کند. بدون شک اگر چنین ادعایی درست باشد می‌توانیم شاهد حضور محصولی قدرتمند در بازار موبایل باشیم.
پرده برداری از دو گوشی گوگل پیکسل ایکس و پیکسل ایکس ال که تا پیش از این ما آن‌ها را با نام نکسوس سیلفیش و نکسوس مارلین می‌شناختیم، خیلی نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. اگر شایعات به واقعیت بپیوندد ما کمتر از یک ماه دیگر نخستین گوشی‌های حاوی لوگوی گوگل (به جز گوشی‌های نکسوس) را از نزدیک مشاهده خواهیم کرد و به نظر می‌رسد هر روزی که می‌گذرد، اطلاعات ما از این محصولات بیش از پیش خواهد شد.
اخیراً ما متوجه شده‌ایم که دو گوشی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال نخستین نمایندگان بین‌المللی تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ در خاک آمریکا خواهند بود و اینک شایعات جدید خبر از درز قیمت گوشی ایکس ال می‌دهد.
به گزارش دوید رودوک (David Ruddock) خبرنگار و نویسنده وب‌سایت معتبر اندروید پلیس، گوشی گوگل پیکسل ایکس ال در بدو ورود خود به بازار موبایل ایالات متحده برچسب قیمت ۶۴۹ دلاری را ارائه خواهد کرد؛ اگر چه هنوز مشخص نیست که این قیمت برای کدام نسخه از گوشی Google Pixel XL در نظر گرفته شده است. با این حال ما معتقدیم که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این هندست می‌تواند از چنین قیمت بالایی برخوردار باشد.
 
قیمت گوشی گوگل پیکسل ایکس ال
رودوک همچنین عنوان کرده است که گوگل قیمت گذاری متفاوتی را بر روی محصولات تازه تولیدی خود قرار خواهد داد اما حداقل در اینجا چنین چیزی صدق نمی‌کند. متأسفانه هیچ صحبتی در خصوص قیمت مدل اصلی این خانواده به نام گوشی گوگل پیکسل (Google Pixel) انجام نشده است اما احتمالاً این محصول ارزان قیمت‌تر از مدل ایکس ال خواهد بود.
گوگل سال گذشته گوشی نکسوس ۶ پی ۵٫۷ اینچی را در سه نسخه ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۴۹۹ دلار، ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۵۴۹ دلار و ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۶۴۹ دلار روانه بازار موبایل ایالات متحده کرد. این در حالی است که برادر کوچک‌تر آن گوشی نکسوس ۵ ایکس با قیمت‌های ۳۷۹ دلاری (مدل ۱۶ گیگابایتی) و ۴۲۹ دلاری (مدل ۳۲ گیگابایتی) به فروش می‌رسد.
با این اوصاف به نظر می‌رسد که گوگل برای قیمت گذاری محصولات جدید خود نیز از همان سیاست قیمت گذاری سال گذشته تبعیت کرده است. در حال حاضر گوشی هوشمند آیفون ۷ با قیمت‌های ۶۴۹ دلار (۳۲ گیگابایتی)، ۷۴۹ دلار (۱۲۸ گیگابایتی) و ۸۴۹ دلار (۲۵۶ گیگابایتی) و همچنین آیفون ۷ پلاس نیز با قیمت‌های ۷۶۹، ۸۶۹ و ۹۶۹ دلار با سه مدل مختلف مشابه آیفون ۷ به فروش می‌رسد. حال فروش گوشی گوگل پیکسل ایکس ال با قیمتی برابر ۶۴۹ دلار می‌تواند نشانه‌ای از ظرفیت داخلی ۱۲۸ گیگابایتی برای آن باشد تا بتواند به نوعی رقابتش را با محصولات جدید اپل در سطوح بالا و قیمت مناسب‌تر آغاز کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا