ریپورتاژ آگهی

خرید گوشی به صورت اینترنتی یا حضوری؟

خرید گوشی از مهمترین خریدها به حساب می‌آید و کوچکترین اشتباه در حین انجام آن می‌تواند موجب خرید محصول نامناسب و ضرر شود. از جهتی امروزه با فراهم شدن امکان خرید اینترنتی گوشی، بسیاری از افراد در دوراهی قرار گرفته و نمی‌دانند خرید گوشی آنلاین بهتر است یا حضوری؟ در ادامه این مطلب با بررسی جوانب مختلف ویژگی‌های خرید حضوری و آنلاین، به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

خرید گوشی به صورت حضوری

خرید حضوری روشی سنتی است که بسیاری از افراد همچنان آن را به هر خرید دیگری ترجیح می‌دهند. برای آن‌ها گشتن در بازار و پاساژها از لذت‌بخش‌ترین کارهای جهان است. البته زمانی که بحث خرید گوشی می‌شود، این مسئله دیگر اهمیت چندانی ندارد. خرید آن باید به‌گونه‌ای باشد که بهترین محصول را با مناسب‌ترین قیمت پیدا کنید و در نهایت از خرید خود رضایت داشته باشید.

با خرید حضوری گوشی می‌توانید از فروشنده بخواهید مدل‌های مختلف را با توجه به بودجه مورد نظرتان به شما پیشنهاد دهد. سپس وزن، نمایشگر، طراحی ظاهری و خوش‌دستی هر یک را حضوری بررسی کنید.

البته کم پیش می‌آید که خرید را از همان مغازه اول انجام دهید و باید برای مقایسه قیمت‌ها و تنوع مدل‌ها به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنید. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید حضوری گوشی را دارید، با در نظر گرفتن شلوغی خیابان‌ها و ترافیک حداقل یک یا دو روز کامل را به این کار اختصاص دهید.

خرید آنلاین گوشی

در مقابل افرادی که از خرید حضوری لذت می‌برند، افراد دیگری خرید آنلاین را به هر چیزی ترجیح می‌دهند. این افراد زمان کوتاهی را برای بررسی محصول از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی اختصاص می‌دهند. سپس از این سایت به سایت دیگری رفته و نظرات خریداران را بررسی می‌کنند. به این شکل بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند و خرید مطمئنی را رقم می‌زنند.

خرید آنلاین گوشی هم لذت و مزایای خود را دارد. برای مثال در هنگام این خرید ناگهان با سایت یا فروشگاهی مواجه می‌شوید که قیمت مناسب‌تری را عرضه می‌کند یا حتی ممکن است با سایت‌های معتبری که امکان خرید اقساطی گوشی را فراهم کرده‌اند، مواجه شوید. به این ترتیب امکان خرید مدل‌های بهتری وجود دارد.

مهمترین تفاوت های خرید گوشی به صورت آنلاین با حضوری

در این قسمت به مقایسه خرید اینترنتی گوشی و خرید حضوری گوشی می‌پردازیم تا از این طریق امکان تصمیم‌گیری آسان‌تر برای شما فراهم شود.

مهمترین تفاوت های خرید گوشی به صورت آنلاین با حضوری

نحوه مقایسه

برای خرید حضوری نهایتاً بتوانید دو یا سه مدل را دست بگیرید، صفحه نمایش آن‌ها را روشن کنید و دوربین و سرعت را بررسی کنید. به عبارتی نمی‌توانید در همان لحظه مدل پردازنده و گرافیک را به طور کامل بررسی کنید و باید به حرف فروشنده بسنده کنید. از آنجایی که بسیاری از فروشندگان هم در زمینه فروش یکی از برندهای معروف و برای مثال برای خرید گوشی سامسونگ یا شیائومی فعالیت بیشتری دارند، نظر خود را بدون جانبداری بیان نخواهند کرد.

در مقابل برای خرید آنلاین گوشی می‌توانید اطلاعات دقیق هر محصول را در سایت فروشنده ببینید. سپس آن را با بیش از ده‌ها محصول مقایسه کنید و حتی از مطالبی که به مقایسه آن‌ها پرداخته‌اند، کمک بگیرید. در خصوص هر ویژگی هم می‌توانید جداگانه در اینترنت جستجو کنید و خصوصیات و عملکرد آن را بسنجید. برای مثال می‌توانید پردازنده دو گوشی را جستجو و مقایسه کنید.

صرفه‌جویی در زمان

در خرید آنلاین در کسری از ثانیه می‌توانید گوشی را بردارید و مدل‌های دلخواه را جستجو کنید، سپس در هر ساعت از شبانه روز پس از بررسی دقیق بهترین گزینه را سفارش دهید. این کار را حتی می‌توانید در زمان استراحت ناهار خود در یک روز کاری انجام دهید چراکه زمان زیادی لازم ندارد.

در حالی که برای خرید حضوری حتماً باید یک روز غیرکاری یا استراحت خود را به گشتن در بازار اختصاص دهید. حتی اگر در شهر شلوغی مثل تهران زندگی می‌کنید، باید زمان زیادی را هم در رفت‌وآمد و ترافیک سر کنید.

میزان تنوع

درست است که اگر برای خرید حضوری موبایل به بازار موبایل مراجعه کنید با تنوع چشمگیری مواجه خواهید شد، اما همچنان در این رقابت برد با خرید اینترنتی است. میزان تنوع گوشی موبایل در فروشگاه‌های آنلاین چندین برابر است؛ چراکه محدود به لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی نخواهید بود.

در واقع اگر برای خرید حضوری بروید، می‌توانید به فروشندگان منطقه و شهر خود دسترسی پیدا کنید. اما با خرید آنلاین اگر در شهرستان و شهرهای مختلف ایران باشید هم می‌توانید سفارش آنلاین گوشی را از شهرهای دیگر هم انجام دهید.

قیمت‌ها

خرید اینترنتی گوشی با قیمت مناسب‌تری است. از آنجایی که فروشندگان یک منطقه در اعمال قیمت خرید حضوری باید تعرفه سایر فروشگاه‌ها، کرایه مغازه و سایر موارد مشابه را هم در نظر بگیرند، قیمت محصولات آن‌ها نسبت به فروشگاه آنلاین بیشتر است. حتی در بسیاری از موارد همان فروشگاه‌ها دارای فروشگاه آنلاین هم هستند و برای خرید آنلاین تعرفه کمتری ارائه می‌کنند.

 

امکان خرید اقساطی

برای یافتن فروشگاه‌های حضوری که از قابلیت پرداخت اقساطی برخوردار باشند باید به میزان زیادی تحقیق و جستجو انجام دهید. بسیاری از آن‌ها قابل‌اعتماد نیستند یا چک و سفته دریافت می‌کنند. در حالی که از مهمترین مزایای خرید آنلاین گوشی می‌توانیم به امکان خرید اقساطی گوشی اشاره کنیم. نیازی به ارائه چک و سفته نخواهد بود و حتی به مراجعه حضوری هم نیاز نیست. تنها باید هر ماه از طریق درگاه‌های ایمن پرداخت خود را انجام دهید.

میزان دسترسی

برای بررسی ویژگی‌ها، مقایسه قیمت‌ها، دیدن تصاویر و امکانات هر گوشی در خرید آنلاین به زمان و مکان محدود نخواهید بود. به عبارتی به انواعی از محصولات در هر زمان و لحظه دسترسی خواهید داشت و می‌توانید سفارش را ثبت کنید. در نتیجه اگر با فروشگاه در یک شهر باشید، پس از چند ساعت و در غیر این صورت پس از چند روز به دست شما خواهد رسید.

در مقابل در خرید حضوری نمی‌توانید هر لحظه از شبانه‌روز به فروشگاه مراجعه کنید، اما هر زمان که خرید را انجام دهید، محصول را هم آنی دریافت خواهید کرد. در نهایت باید با توجه به این موارد در خصوص خرید اینترنتی گوشی یا خرید حضوری تصمیم بگیرید و بر اساس ترجیح و دلخواه خود یکی را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا