اخبار

دراپ باکس هم اکنون ۵۰۰ میلیون کاربر دارد

سرویس‌های ذخیره سازی ابری می‌توانند کمک شایانی به ذخیره فضای داخلی دستگاه‌ها و کامپیوتر‌ها کنند. در حال حاضر ما شاهد ارائه خدمات توسط سرویس‌های فضای ذخیره سازی ابری متعددی هستیم که شاید پیدا کردن مناسبترین آنها کمی شما را به دردسر اندازد. اما به نظر می‌رسد که سرویس Dropbox از دیگر رقبای خود یک گام جلوتر است. این کمپانی به تازگی اعلام کرده که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد.
درحال حاضر آنقدر سرویس‌های ذخیره سازی ابری مختلفی به کاربران سرویس می‌دهند که شاید انتخاب یکی از آنها کمی سخت باشد. به عنوان مثال اگر از محصولات اپل استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود تا از فضای ذخیره ابری مخصوص خودش نظیر iCloud استفاده کنید، یا گوگل درایو برای پلتفرم اندروید و یا وان درایو برای محصولات مایکروسافت. هرچند که همیشه سرویس‌های اختصاص یافته به پلتفرم‌ها بهترین گزینه برای شما نخواهند بود. اینجاست که بحث حضور سایر سرویس‌های خدماتی مانند Dropbox به میان می‌آید.
جدا از هرگونه مالکیت توسط پلتفورم خاصی، دراپ باکس توانسته است تا با عملکردی مناسب کاربران زیادی را جذب کند. این کمپانی اعلام کرده است که هم اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر ثبت نام شده دارد. اگر چه نمی‌توان انتظار داشت که ۱۰۰درصد تمامی کاربران ثبت نام شده از این سرویس استفاده کنند، اما رقم ۵۰۰ میلیون می‌تواند به تنهایی یک میزان بالایی از استفاده را شکل دهد.
با توجه به داده‌های دراپ باکس، به نظر می‌رسد که بیش از ۴۴ درصد کاربران تازه ثبت نام شده توسط معرفی کاربران قدیمی این سرویس اقدام به ایجاد حساب کاربری نموده اند. این سرویس همچنین مورد علاقه قشر وسیعی از فیلم سازان نیز قرار گرفته است. بیش از ۶۵ درصد فیلم سازان شرکت کننده در فستیوال فیلم ساندنس بر این باور بوده اند که دراپ باکس خدمات باارزشی را ارائه می‌دهد.
نکته جالب این جاست که با توجه به انجام اکثر پروژه‌های دراپ باکس در خاک ایالات متحده، بسیاری از کاربران و کمپانی‌های سایر نقاط دنیا نیز به استفاده از این سرویس روی آورده اند. هرچند که به طور قطع نمی‌توان گفت چند درصد از این کاربران در قبال دریافت خدمات مبالغی را می‌پردازند، اما با این وجود می‌توان دراپ باکس را یکی از قدرتمندترین سرویس‌های فضای ذخیره ابری جهان دانست.
شایعات جدیدی نیز حوالی این سرویس به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد که دراپ باکس در نظر دارد تا از یک ویژگی جدید مانند یک محیط کاری چت برای پلتفرم خودش رونمایی کند.
منبع: ubergizmo

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا