اخبار

در صورت افزایش ظرفیت تولید آلتِک، آیفون ۷ از دوربین با لنز دوگانه بهره خواهد برد


 
 
 

آخرین گزارش‌ منتشر شده در رسانه‌های تایوانی که برگرفته از سخنان شیارو ون است، حکایت از این دارد که اپل طی سه سال اخیر در حال تحقیق و بررسی روی دوربین‌ با لنز دو‌گانه بوده است. به نظر می‌رسد در صورت بالا بودن تیراژ تولید این لنزها و برابری آن با میزان تولید آیفون، شاهد استفاده از دوربین با لنز دو‌گانه در آیفون ۷ خواهیم بود.

 
 
کمپانی آلتک تولیدکننده‌ای است که ماژول‌های دوربین با لنز دوگانه را برای گوشی‌های هوشمند نظیر اچ تی سی و هواوی توسعه داده است. شیارو ون، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرده که در سه سال گذشته اپل در حال تحقیق و بررسی در خصوص استفاده از دوربین‌ها با لنز دوگانه روی گوشی‌های هوشمند خود بوده است.
 
 
براساس اطلاعات ارائه شده توسط ون، اپل درصدد حصول اطمینان از این نکته است که نرم‌افزار‌هایی برای پشتیبانی از این فناوری وجود دارد. در حال حاضر شایعات متعددی در خصوص توسعه‌ی چندین اپلیکیشن توسط اپل برای بهره‌گیری از ویژگی‌های استفاده از دو لنز توسعه داده شده است. در صورتی که اپل از این فناوری در گوشی‌های هوشمندش استفاده کند، باید دید که چگونه این فناوری به‌عنوان یک ویژگی در امر بازاریابی پررنگ خواهد شد.
 
 
به نظر می‌رسد تنها موضوعی که تاحدودی مانع اپل برای بهره‌گیری از دوربین با لنز دوگانه در آیفونمی‌شود، عدم اطمینان از توانایی تولیدکننده برای تولید این ماژول در تیراژ بالا است.
 
 
همچنین باید به برخی از مشکلات فنی ایجاد شده نیز اشاره کرد. براساس شنیده‌ها، اپل به دلیل یک مشکل فنی که انحراف معیار نوری خوانده می‌شود، در برخی شرایط شاهد ثبت تصاویری تار توسط این ماژول است. گمانه‌ها حکایت از این دارد که فناوری LinX که اپل آن را با پرداخت ۲۰ میلیون دلار تصاحب کرد، قادر است این مشکل را از طریق نرم‌افزار حل کند.
 
 
در همین گزارش، به تغییر ظرفیت تولید Lorgan نیز اشاره شده است. لورگان کمپانی است که وظیفه‌ی تولید بیش از ۸۰ درصد لنز‌های مورد استفاده در دوربین آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را دارد. این کمپانی برنامه‌هایی را برای دو برابر کردن ظرفیت تولید خود به اجرا گذاشته است.
 
 
همه‌ی شواهد حکایت از این دارد که اپل در پی استفاده از دوربین با لنز دوگانه در گوشی‌های هوشمندش است؛ هرچند نباید انتظار داشت در آیفون ۶ پلاس شاهد استفاده از این ماژول باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟
 
 
 
زومیت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا