اخبار

دستیار هوشمند صوتی گوگل، رقیبی نیرومند برای سیری

دستیار هوشمند صوتی گوگل، رقیبی نیرومند برای سیری

دستیار هوشمند صوتی

کمپانی گوگل قصد دارد تا دستیار صوتی خود را که تاکنون تنها بر روی تلفن هوشمند پیکسل از آن استفاده شده بود گسترش داده و دسترسی به آن را برای تمامی کاربران تلفن‌های همراه مجهز به آخرین نسخه از اندروید ممکن سازد.

سیستم یاد شده که Google Assistant نام دارد درواقع پاسخ گوگل به دستیار مجازی کمپانی اپل یعنی سیری (Siri) است به کاربران اجازه می‌دهد تا با فرمان‌های صوتی و پرسش سوالات مختلف با تلفن‌های همراه خود در ارتباط باشند.

به نظر می‌رسد که اولین دریافت کننده این دستیار صوتی کمپانی گوگل پرچم‌دار جدید ال‌جی یعنی ال‌جی G6 است و سپس بعدازآن تمامی تلفن‌های همراه مجهز به اندروید نسخه ۶٫۰ و ۷٫۰ یعنی اندروید مارشمالو و اندروید نوقا نیز به این سیستم دسترسی پیدا خواهند کرد.

گامی هفستینسون به‌عنوان رهبر پروژه دستیار هوشمند گوگل دراین‌باره اظهار داشت که: «با این به‌روزرسانی، صدها هزار کاربر اندروید می‌توانند از دستیار گوگل استفاده کنند.» بازار دستیارهای دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر با روی کار آمدن هوش‌های مصنوعی جدید مانند الکسای کمپانی آمازون و راه‌اندازی آن بر روی تلفن‌های همراه هوشمند هواوی بسیار داغ شده است. در همین راستا نیز شرکت‌هایی مانند تلفونیکا از دستارهای هوشمند جدید خود پرده‌برداری کرده‌اند.

با این حال دستیار هوشمند گوگل برخلاف سایر رقبای خود، به نحوی طراحی‌شده است که می‌تواند با درگیر شدن در گفتگوهای پیچیده‌تر، هوشمندتر شود. هم‌اکنون این سرویس تنها به زبان انگلیسی و برای کاربرانی از ایالات متحده آمریکا، استرالیا، کانادا و انگلستان فعال است. با این حال گوگل در حال حاضر در حال تلاش برای اضافه کردن زبان‌های بیشتر به این سرویس خود است.

با این حال هنوز زمان عرضه رسمی این محصول برای تمامی دستگاه‌های اندرویدی اعلام نشده است و به همین دلیل نیز باید همچنان به انتظار نشست تا شرکت گوگل این قابلیت ویژه را به ترتیب برای دستگاه‌های مختلف عرضه کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا