ریپورتاژ آگهی

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

یکی از مشکلاتی که همه گوشی‌های هوشمند کم و بیش با آن مواجه هستند، داغ شدن دستگاه است. حتی گوشی‌های محبوب و بادوامی مانند محصولات سامسونگ نیز از این مسئله مستثنی نیستند و برخی کاربران از گرم شدن بیش از حد آنان شکایت دارند. از این رو تصمیم گرفتیم، مقاله پیش رو را به بررسی دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ و روش‌های حل مشکل اختصاص دهیم تا شما را در صورت مواجه شدن با این مشکل شایع، راهنمایی کنیم.

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

به نظر می‌رسد که مهم‌ترین علت داغ شدن گوشی سامسونگ، وارد آمدن فشار بیش از حد به سخت‌افزار آن به خصوص سی‌پی‌یو و باتری است؛ اما چه عواملی باعث بروز چنین اتفاقاتی می‌گردند؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

شارژر غیر اورجینال

استفاده از شارژرهای فیک و تقلبی یکی از دلایل مهم داغ شدن گوشی سامسونگ است. این کار به باتری نیز آسیب می‌زند و عمر مفید آن را کاهش می‌دهد.

توجه کنید که گاهی اوقات استفاده از شارژر گوشی‌های دیگر نیز موجب گرم شدن بیش از حد موبایل سامسونگ می‌گردد؛ زیرا برای دستگاه قوی‌تر یا متفاوتی طراحی شده است.

قاب نامناسب

هر چند که استفاده از قاب یا کاور برای محافظت از گوشی لازم است؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که گوشی موبایل، یک دستگاه الکترونیکی است و بر اثر مصرف باتری، گرم می‌شود. قاب‌های نامناسبی که از مواد عایق ساخته شده‌اند، مانع دفع گرما از بدنه گوشی شده و بدیهی است که در این حالت دستگاه، داغ می‌شود.

بازی کردن هنگام شارژ

در هنگام شارژ شدن گوشی، دستگاه انرژی مصرف می‌کند، تا باتری را شارژ کند. اگر در حین انجام این فرآیند، از گوشی استفاده شود، فشار زیادی بر آن وارد می‌گردد. حال، بازی کردن با گوشی، فعالیتی است که فشار مضاعفی به دستگاه تحمیل می‌کند. توصیه اکید این است که در زمان شارژ شدن، گوشی خاموش باشد.

دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ

اجرای برنامه های سنگین

نوع و تعداد برنامه‌هایی که بر روی گوشی نصب می‌شوند، باید با توان و ظرفیت آن تناسب داشته باشند. نصب برنامه‌های سنگین و انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا، می‌تواند، موجب داغ شدن موبایل شود؛ زیرا در این حالت سی‌پی‌یو به طور کامل درگیر است.

اگر به هر دلیل قصد اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را دارید، حواستان به داغ شدن گوشی باشد و به مدت طولانی از آن استفاده نکنید.

قرارگیری گوشی در زیر نور مستقیم خورشید

یکی دیگر از دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ که شاید کمتر به آن توجه شود، قرار گرفتن دستگاه در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا مکان گرم است. با توجه به این که هر گوشی موبایل در حالت عادی، گرما تولید می‌کند، مواجه شدن آن با نور و گرمای محیطی، موجبات داغ شدن آن را فراهم می‌نماید.

وجود ویروس در گوشی

یکی دیگر از دلایل رایج داغ کردن گوشی سامسونگ که شاید افراد متوجه آن نشوند، ویروسی شدن دستگاه است. اگر به تازگی برنامه خاصی را دانلود کرده و متوجه شده‌اید که گوشی شما داغ می‌شود، توصیه می‌کنیم، به منبع دانلود توجه کرده و در صورتی که از معتبر بودن آن اطمینان ندارید، برنامه را پاک کنید.

استفاده از چند اپلیکیشن به طور همزمان

زمانی که چندین برنامه یا اپلیکیشن را در گوشی خود باز کرده و مشغول استفاده از آنها می‌شوید، سی‌پی‌یو مجبور می‌شود، از حداکثر توان خود استفاده کند؛ نتیجه این کار داغ شدن گوشی است.

عدم آپدیت سیستم عامل گوشی

آپدیت نبودن سیستم عامل گوشی، موجب کندی عملکرد آن می‌گردد؛ در نتیجه CPU مجبور است، بیشتر کار کند و احتمال دارد، دستگاه داغ شود.

خرابی باتری

داغ شدن گوشی، همیشه به خاطر مشکلات نرم ‌افزاری نیست. گاهی اوقات با خرابی یک قطعه داخلی به خصوص باتری مواجه هستیم و باید به فکر تعمیر گوشی سامسونگ باشیم. اگر گوشی شما علاوه بر داغ کردن، علائمی مانند خالی شدن سریع شارژ از خود نشان می‌دهد، به احتمال زیاد باتری آن خراب است و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

راه های رفع داغ شدن گوشی سامسونگ

بی تردید، پس از یافتن دلیل داغ شدن گوشی سامسونگ، به راحتی می‌توان مشکل را رفع نمود؛ اما گاهی اوقات پی بردن به علت، دشوار است. در اینجا به مهم‌ترین اقداماتی اشاره می‌کنیم که در برای رفع مشکل مورد بحث باید انجام دهید.

استفاده از شارژر اصلی

اگر گوشی شما در هنگام شارژ شدن، داغ می‌شود، به احتمال زیاد ایراد از شارژر است. توصیه می‌شود که از شارژر اصل و اورجینال خود گوشی استفاده کنید، تا مشکل برطرف گردد.

استفاده از قاب مناسب

استفاده از قاب مناسب و استاندارد از آسیب دیدن گوشی جلوگیری کرده و به دستگاه اجازه می‌دهد که گرمای اضافه را از طریق بدنه و منفذها دفع کند؛ بنابراین یکی از راهکارهای حل مشکل گرم شدن گوشی، تعویض قاب نامناسب با قابی است که حالت عایق شده به گوشی نمی‌دهد.

بستن اپلیکیشن‌های اضافه

بر اساس آنچه در قسمت قبل گفته شد، یکی از کارهایی که برای برطرف کردن داغی گوشی باید انجام دهید، بستن اپلیکیشن‌های اضافه است؛ همچنین برای جلوگیری از وارد آمدن فشار به سخت افزار دستگاه، توصیه می‌شود، همواره فقط اپلیکیشنی را باز نگه دارید که از آن استفاده می‌کنید.

خنک کردن گوشی

نخستین اقدامی که در هنگام داغ شدن گوشی باید انجام دهید، این است که اگر در معرض نور و گرما قرار دارد، مکان آن را تغییر دهید؛ همچنین قاب آن را باز کنید؛ با قرار دادن آن در محیط خنک و عدم استفاده از آن اجازه دهید، به دمای عادی خود برگردد.

نصب آنتی ویروس

از آنجا که یکی از علت‌های داغ شدن گوشی، وجود ویروس است، نصب آنتی ویروس و ویروس کشی دستگاه، یکی از راه حل‌های رفع مشکل به شمار می‌رود. علاوه بر این توصیه می‌کنیم، به منظور پیشگیری از اتفاق مذکور، همواره یک آنتی ویروس معتبر و آپدیت شده بر روی موبایل خود داشته باشید.

بروزرسانی سیستم عامل

در بسیاری از موارد مشکل داغ شدن گوشی سامسونگ با آپدیت سیستم عامل برطرف می‌گردد. توصیه می‌کنیم، علاوه بر اندروید گوشی، سایر برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها را نیز بروزرسانی کنید؛ زیرا معمولاً در نسخه‌های جدیدتر ایرادات نسخه‌های قبلی برطرف می‌شوند؛ در حالی که باقی ماندن سیستم عامل یا برنامه قدیمی و ایراد داشتن آن از عوامل اصلی داغی دستگاه است.

کلام آخر

در قسمت‌های قبل تلاش کردیم، برخی از مهم‌ترین دلایل داغ شدن گوشی سامسونگ را بیان کرده و راهکارهایی برای رفع مشکل ارائه دهیم. اگر با رعایت این موارد و انجام اقدامات گفته شده، دستگاه همچنان داغ می‌کرد، توصیه می‌شود، کار اضافه‌ای انجام ندهید و از یک مرکز تخصصی تعمیر گوشی سامسونگ کمک بگیرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا