اخبار

دوربین آیفون ۸ ، ۴K با نرخ ۶۰fps خواهد بود

شایعات در مورد آیفون ۸ بسیار داغ شده است به طوری که روزانه بالغ بر چندین خبر مختلف از این گوشی به گوش می رسد. چند وقت پیش مشخصات فنی آن به طور غیر رسمی فاش شد و حالا به نظر می رسد که دوربین آیفون ۸ نیز با کیفیت ۴K و با نرخ ۶۰fps باشد.
بسیار جالب است که بدانید ه هر دو دوربین سلفی و اصلی این گوشی می توانند با کیفیت ۴K فیلمبرداری کنند.
این اطلاعات در مجموعه‌ای از کد‌های مربوط به کدگذاری HEVC یا H.265 دیده شده است که از پاییز امسال هر دو سیستم عامل iOS 11 و macOS از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. الگوریتم‌های پیشرفته شامل HEVC با حفظ کیفیت ویدیو، حجم فایل‌ها را بسیار کاهش می‌دهد و باعث می‌شود دستگاه‌هایی که با محدودیت فضای ذخیره‌سازی یا توان پردازشی مواجه هستند، بتوانند راحت‌تر ویدیوهای ۴K را پخش کنند.
اگر تمامی این ادعاها صحت داشته باشد باید ببینیم که اپل چگونه می تواند دو دوربین ۴K را با پردازنده هماهنگ کند، چرا که تصویربرداری ۴K برای هر پردازنده ای غول مرحله اخر محسوب می شود.
از طرفی به دلیل محدودیت‌های طراحی، تمام دوربین‌های جلو در گوشی‌های آیفون اپل نسبت به دوربین اصلی رزولوشن پایین‌تری دارند. این موضوع از زمان معرفی اولین دوربین سلفی در آیفون ۴ تاکنون صادق است. حتی آیفون ۷ و ۷ پلاس که دارای دوربین اصلی با توانایی فیلم‌برداری ۴K و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه هستند، به دوربین جلو با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده‌اند.
باید در اوایل پاییز معرفی آیفون ۸ به همراه نسخه جدید آیفون ۷ یا آیفون ۷ SE باشیم. شایعاتی منتشر شده است که آیفون ۸ به نمایشگر اولد، سخت‌افزار دوربین سه‌بعدی، شارژ بی‌سیم و چند قابلیت جذاب دیگر مجهز خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا