اخبار

دوربین سلفی آیفون ۲۰۲۰ زیر نمایشگر قرار می گیرد

آیفون ایکس، با داشتن بریدگی نمایشگر عصر جدیدی از طراحی گوشی های هوشمند را به نمایش گذشت. پس از این دستگاه شرکت های مختلف نیز اقدام به استفاده کردن از بریدگی نمایشگر در دستگاه های خود کردند. این موضوع نیز رفته رفته پیشرفت کرد و تا جایی که امروز این برش به ناچ قطره ای تبدیل شده است. البته که شرکت های مختلف با استفاده کردن از راه کارهایی مثل دوربین پاپ توانسته اند که حتی ناچ قطره ای را نیز حذف کنند، اما این موضوع باعث شده است که یک فرایند مکانیکی به دستگاه ها اضافه شود. از طرفی در روزهای گذشته در خبرهای منتشر داشتیم که برش نمایشگر آیفون های جدید نزدیک نیز کوچکتر می شود.

اما به نظر می رسد که شرکت های مختلف درحال کار کردن بر روی راه کاری جامع و جذاب هستند. پس از این که سامسونگ موفق شد که سنسور تشخیص اثرانگشت را زیر صفحه نمایش OLED جای دهد، این جرقه در ذهن افراد شکل گرفت که با توجه به ویژگی های مناسب این پنل ها، چرا نشود که دوربین های سلفی را نیز در زیر آن ها جای داد. اگر چه این مطلب در ابتدا بسیار بلند پروازانه بود، اما با رونمایی شدن از طرح اولیه شرکت اوپو در نمایشگاه MWC شهر شانگهای به نظر می رسد که این فناوری به زودی به صورت رسمی به گوشی های هوشمند راه خواهد یافت. این موضوع نشان می دهد که شرکتی مثل اوپو نیز توانسته است که به چنین فناوری پیچیده دسترسی پیدا کند، از طرفی تا به امروز سامسونگ و اپل نیز پتنت هایی را به ثبت رسانده اند که نشان می دهد آن ها نیز به دنبال حذف بریدگی نمایشگر هستند.

گزارش های جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد اپل یکی از مدل های آیفون ۲۰۲۰ را به نمایشگر تمام صفحه مجهز خواهد کرد که در زیر خود دوربین سلفی را جای داده است. همانطور که گفته شد انتظار می رود در این آیفون هیچ گونه بریدگی در نمایشگر نبوده و فناوری های موجود در این ناچ به زیر نمایشگر منتقل شوند. علاوه بر این تحلیلگران موسسه Credit Suisse پس از انجام بررسی هایی ادعا کرده اند که اپل در این سال، از یک اسکنر اثرانگشت یکپارجه با نمایشگر نیز رونمایی خواهد کرد تا کاربران سرانجام به یک راه کار مناسب امنیتی برسند.

به هر ترتیب اطلاعات موجود نشان می دهد که اپل نیز در کنار سایر شرکت ها به سختی در حال کار کردن بر روی فناوری ذکر شده است. باید دید که از میان اپل، سامسونگ، ال جی و سایرین کدام یک می توانند که به صورت قطعی از گوشی های هوشمند با دوربین زیر نمایشگر رونمایی کنند. همچنین برخی نیز اعتقاد دارند که این شرکت های بزرگ به جای تلف کردن وقت برای جای دادن دوربین در زیر صفحه نمایش بهتر است که نوآوری های جدیدی فکر کنند.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا