اخبار

دونالد ترامپ مدعی است که اوباما تلفن او را شنود می‌کند

دونالد ترامپ مدعی است که اوباما تلفن او را شنود می‌کند

ترامپ

ظاهرا رییس‌جمهور فعلی آمریکا به‌شدت به رییس‌جمهور پیشین این کشور مشکوک است و حتی به‌تازگی اعلام کرده است که اوباما تلفن همراه او را شنود کرده است. او حتی به آرنولد شوارتزینگر نیز رحم نکرده و از این فرصت استفاده کرده و دوباره به فرماندار سابق کالیفرنیا حمله کرده است.

بااین‌وجود نکته جالب است که ترامپ هیچ مدرکی مبنی بر دلیل این‌که فکر می‌کند اوباما تلفن همراه او را دست‌کاری کرده و شنود می‌کند به رسانه‌ها ارائه نکرده است. ترامپ که پیش‌ازاین نیز بارها نشان داده است که در استفاده از فناوری چندان خبره نیست و این بار نیز دوباره جنجال‌آفرین شده و مدعی است که اوباما با دست‌کاری فیزیکی تلفن همراه هوشمند او اقدام به سرقت اطلاعات رییس‌جمهور فعلی این کشور کرده است. جالب اینجاست که ترامپ به بدبینی بسیار شدیدی دچار است و حتی چند روز پیش نیز مایکل فین که یک متخصص امنیت ملی و مشاور او بود را به دلیل بدبینی به او از کار برکنار کرد.

ترامپ در توییتر خود این متن را منتشر کرده بود: «افتضاح است، متوجه شدم که اوباما قبل از پیروزی من در انتخابات، تلفن‌های برج من را شنود می‌کرده است.» با این حال متخصصان امنیتی این اقدام ترامپ را نادرست ارزیابی کرده و معتقدند که این اتهام‌ها تنها در راستای عوام‌فریبی است و شنود تلفن‌های ترامپ توسط اوباما یا هرکس دیگری به‌راحتی قابل‌ردیابی بوده است و به همین دلیل نیز با توجه به عدم وجود شواهدی در این زمینه، عملا نمی‌توان به گفته این فرد اعتماد داشت.

یکی از نکاتی که از ابتدای دوره ریاست جمهوری ترامپ به‌شدت مورد اعتراض قرار گرفته بود، استفاده او از یک همراه اندرویدی عادی و غیرامنیتی بوده است که از نظر متخصصان امنیتی به‌شدت خطر افشای اطلاعات دولتی و محرمانه را بالا می‌برد. ترامپ که از یک دستگاه گلکسی اس ۳ سامسونگ استفاده می‌کرد، سرانجام تسلیم فشار متخصصان امنیتی شده و یک تلفن همراه ویژه امنیتی دریافت کرد تا کارهای خود را با آن انجام بدهد. بااین‌وجود و با توجه به این‌که این دستگاه توسط متخصصان امنیت ملی آمریکا ساخته شده است و یکی از امن‌ترین دستگاه‌های موجود در جهان به‌حساب می‌آید ولی بازهم کمبود امکانات در آن به چشم می‌خورد. این دستگاه نمی‌تواند موسیقی پخش کرده، عکس گرفته و یا پیام متنی ارسال کند.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا