اخبار

دیوایس های اندرویدی بیش از ای او اس کرش می کنند و سامسونگ با %۲۷ گزارش خرابی در صدر جدول

چند سال پیش، تحقیقی نشان داد که بطور معمول iOS دو برابر بیش از Android کرش می‌کند؛ اما متاسفانه شرکتی که این تحقیقات را انجام داده بود دیگر پیگیر این پروژه تحقیقاتی نشد و نتایج بیشتری منتشر نکرد. اما یک شرکت دیگر به تازگی مشکلات عمومی تلفن‌های هوشمند را مورد بررسی قرار داده و نشان داده که در اغلب موارد، مشکلاتی که کاربران در گجت ها و گوشی‌های خود با آنها مواجه می‌شوند نه به دلیل ایراد سخت‌افزاری، بلکه به خاطر اشتباه‌‌های خود کاربر هنگام استفاده از ابزارهاست.

Untitled

این تحقیق نشان می دهد که برخلاف آنچه شرکت نخست گزارش کرده بوده، در آخرین فصل سال ۲۰۱۵، ۸۵٪ مشکلاتی که گزارش شدند از طرف دیوایس‌های اندرویدی بود! چنین عددی بسیار بد بنظر می‌رسد اما از طرفی اگر بخاطر بیاوریم که ۸۰٪ دیوایس‌های موجود در بازار اندرویدی هستند؛ آنگاه رقم ۸۵٪ چندان بد یا غیر منطقی نمی باشد.
علاه بر این، چیزی که گزارش از آن به عنوان «مشکل» نام می‌برد شامل همه چیز است، از مشکلات اپلیکیشن‌ها تا کارایی سیستم یا عمر باتری. این نشان می‌دهد که تمام تمرکز کاربران بر سخت‌افزار نبوده است.
این گزارش ها در مورد سامسونگ که ۲۲.۵٪ بازار تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۵ را در اختیار داشت ۲۷٪ گزارش شده که بیشترین مقدار گزارش‌ها بوده است. از طرف دیگر اپل با سیستم عامل iOS در حالیکه ۱۵٪ بازار را در اختیار داشته تنها ۱۶٪ گزارش دریافت کرده است.
در این مشکلات گزارش شده اطلاعات جالبی وجود دارد. مثلا دیوایس‌های Lenovo تا ۲۱٪ و Motorola تا ۱۸٪ گزارش خرابی دریافت کرده‌اند. چنین ارقامی وقتی به خاطر بیاوریم که آنها روی هم رفته تنها ۵٪ از بازار ۲۰۱۵ را در اختیار داشته اند، قابل توجه می‌شود و نشان می‌دهد که این ابزارها بیش از آنچه انتظار می‌رود دچار خرابی و مشکل می‌شوند. Xiaomi و Asus نیز به ترتیب با ۱۱ و ۸ درصد خطا وضعیتی مشابه دارند. سهم هر کدام از این دو نیز ۵٪ بازار است.
در نهایت با وجود این که هیچ کدام از این اعداد و ارقام نشان از بد بودن یا بالاتر بودن خرابی های دستگاه های گزارش شده نیست، اما یک نتیجه گیری به دست آید و آن این که اغلب این خرابی ها و اشکالات گزارش شده به دلیل خطاهای کاربران است مثلا شارژ کردن بیش از حد باتری ، بروز نکردن اپلیکیشن‌ها که منجر به کرش کردن سیستم می‌شود، استفاده از اپلیکیشن های غیر استاندارد و …. پس مواظب ابزارهای خود باشید و آن را به روز رسانی کنید تا بدین ترتیب از بروز از مشکلات بعدی پیشگیری کرده باشید.
منبع: Phonearena

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا