بررسی‌ تخصصیراهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲)

در این مقاله می خواهیم تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. برای اینکه یک لپ تاپ بتواند در لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ قرار بگیرد باید به اندازه کافی قوی باشد که همانند بهترین پی سی های گیمینگ، جدیدترین و بهترین بازی ها را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

لپ تاپ های گیمینگ در چند سال اخیر پیشرفت فراوانی داشتند. ما بیشتر این ها را مدیون پردازنده های قوی و کاربردی Nvidia و AMD هستیم. همچنین پردازنده های Intel Arc نیز روانه بازار شده و وارد این رقابت شدند.

ما در این لیست می خواهیم ۹ تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ را به شما معرفی کنیم. لازم به ذکر است که شما ابتدا باید بدانید دقیقا به دنبال چه لپ تاپی هستید و برای چه گیم هایی از آن استفاده خواهید کرد سپس براساس معیارهای خود بهترین لپ تاپ گیمینگ برای خود را انتخاب کنید.

شما باید در نظر باشید که از میان قابل حمل بودن و قدرت کدام یک معیار اصلی شما است. همچنین باید به چیزهایی چون طول عمر باتری و نمایشگر آن توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین نکات که نباید از قلم انداخت این است که چقدر بودجه محدودی دارید تا بتوانید یک راه میانه بین چیزی که می خواهید و قیمتی که می توانید پرداخت کنید پیدا کنید.

لازم به ذکر است که برخی از این دستگاه ها چند کاره هستند این به این معنا است که هم برای کار و هم برای گیمینگ می توانید از آن ها استفاده کنید شما باید در نظر داشته باشید که دقیقا برای چه کارهایی می خواهید از آن استفاده کنید.

ما در این مقاله علاوه بر اینکه یک لیست از بهترین لپ تاپ های گیمینگ را در اختیار شما قرار دادیم، نقاط ضعف و قوت آن ها را نیز در کنار ویژگی های مهم و اصلی این دستگاه ها به صورت جدا گانه دسته بندی کردیم تا بتوانید بهتر و دقیق تر لپ تاپ مد نظر خود را پیدا و خریداری کنید.

 

این هم از لیست بهترین لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار:

 

Asus ROG Zephyrus G14

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Asus ROG Zephyrus G14
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Asus ROG Zephyrus G14

(بهترین لپ تاپ گیمینگ به طور کلی)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۴ اینچ (۲۵۶۰ x 1600) mini-LED

پردازنده: AMD Ryzen 9 7940HS

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4090 laptop GPU

رم: ۳۲ GB

حافظه داخلی: ۱TB SSD

وزن: ۳.۷۹ پوند

 

نقاط قوت

نمایشگر درخشان و زنده ۱۲۰Hz

کیبورد راحت

طول عمر باتری خوب

 

نقاط ضعف

وبکم ۷۲۰p بد

عملکرد گیمینگ آن خوب است ولی نسبت به رقبای هم قیمت اش عالی نیست

 

لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 یک لپ تاپ گیمینگ خیلی خوب است که ویژگی های مهمی که مد نظر بسیای از افراد است را به صورت یکجا هم دارد. برای مثال این دستگاه در عین حال که عملکرد خوبی دارد، قابل حمل و قدرتمند نیز است.

این دستگاه قدرت این را دارد که بسیاری از بازی ها را به راحتی و با کیفیت خوب باز کند. همچنین علاوه بر لپ تاپ گیمینگ می توانید از این دستگاه به عنوان یک لپ تاپ کار نیز استفاده قرار کنید. این دستگاه از بیشتر لپ تاپ ها قابل حمل تر است که این مسئله این امکان را به شما می دهد که آن را با خود حمل کرده و به بیرون ببرید و از آن استفاده کنید.

نمایشگر mini-LED مدل ۲۰۲۳ این دستگاه نیز یک نمایشگر درخشان و جذاب و خیلی خوب است که یکی از نقاط قوت آن به شمار می آید. اسپیکر های خوب و عملکرد خوب این دستگاه از چند تا قابلیت خوب دیگر آن است.

این دستگاه با وجود اینکه از جهت طول عمر باتری از مدل های پیشین خود با ۱۱ ساعت طول عمر باتری عقب مانده است می توان گفت که نمایشگر درخشان آن ارزشش را داشت. با این حال هنوز می توان گفت که طول عمر باتری خوبی دارد.

وب کم این دستگاه نیز چندان تعریفی ندارد اما به طور کلی این لپ تاپ بهترین لپ تاپ گیمینگی است که در حال حاضر می توانید خریداری کنید.

 

MSI Cyborg 15

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - MSI Cyborg 15
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – MSI Cyborg 15

(بهترین لپ تاپ گیمینگ نسبت به قیمتی که دارد)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۵.۶ اینچ ۱۴۴Hz FHD (1920 x 1080)

پردازنده: Intel Core i7-13620H

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4050

رم: ۱۶ GB

حافظه داخلی: ۵۱۲ GB

وزن: ۴.۳۷ پوند

 

نقاط قوت

مقرون به صرفه

طراحی جذاب و مدرن

کیبورد عالی

عملکرد گیمینگ خیلی خوب

 

نقاط ضعف

وبکم ۷۲۰p نه چندان خوب

نمایشگر متوسط

 

لپ تاپ MSI Cyborg 15 یک لپ تاپ گیمینگ خیلی خوب است که در عین داشتن قابلیت های خوب و عملکرد گیمینگ خیلی خوب به بودجه شما فشار چندانی وارد نمی کند. شما می توانید این لپ تاپ خوب را با قیمت ۹۹۹ دلار خریداری کنید. پردازنده و کارت گرافیک خیلی خوب این دستگاه از اصلی ترین دلایل این عملکرد قوی هستند.

این دستگاه ظاهر جذاب و متفاوتی دارد. نمایشگر متوسط ۱۵.۶ اینچی در کنار وب کم نه چندان خوب آن از برخی ویژگی های دیگر این دستگاه است. همچنین نمایشگر این لپ تاپ می توانست کمی درخشان تر و رنگی تر باشد و همچنین طول عمر باتری آن نیز تعریفی ندارد.شما برای خرید یک دستگاه خوب باید هم ویژگی های خوب و هم ویژگی های بد آن را در نظر بگیرید.

این دستگاه بهترین لپ تاپ گیمینگی است که با چنین قابلیت های می توانید با کمتر از ۱۰۰۰ دلار آن را خریداری کنید.

 

Alienware m18

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Alienware m18
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Alienware m18

(بهترین لپ تاپ گیمینگ صفحه بزرگ)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۸ اینچ QHD+ 165Hz

پردازنده: Intel Core i9-13980HX

پردازنده: Nvidia GeForce RTX 4090

رم: ۳۲ GB

حافظه داخلی: ۱TB SSD

ابعاد: ۱۶.۱ x12.6 x 1.05 اینچ

وزن: ۸.۵ – ۸.۹ پوند

 

نقاط قوت

عملکرد گیمینگ فوق العاده

کیبورد رضایت بخش CherryMX

اسپیکرهای خوب و قوی

صفحه بزرگ مناسب برای کار و گیمینگ

 

نقاط ضعف

بزرگ تر و سنگین تر از تقریبا تمام لپ تاپ های دیگر

جایگاه درگاه غیر عادی

 

لپ تاپ Alienware m18 بزرگ ترین و قوی ترین لپ تاپ گیمینگی است که در حال حاضر می توانید خریداری کنید. از برخی قابلیت های خوب این دستگاه می توان به اسپیکرهای خوب و کیبورد راحت آن اشاره کرد که از دلایلی هستند که این دستگاه را به یک لپ تاپ گیمینگ خیلی خوب تبدیل می کنند.

شما می توانید در این لپ تاپ قوی جدیدترین گیم ها را بازی کنید. مسئله این است که این دستگاه این کار را به خوبی برخی از بهترین پی سی های گیمینگ انجام می دهد.

این لپ تاپ سنگین تر از باقی لپ تاپ های ۱۸ اینچی است و کمی جایگاه درگاه های این دستگاه غیر عادی است.

ابن لپ تاپ گزینه خوبی برای افرادی نیست که به دنبال یک لپ تاپ کوچک و قابل حمل هستند. در صورتی که شما تنها به قدرت و عملکرد لپ تاپ خود اهمیت می دهید این لپ تاپ می تواند همان چیز باشد که به دنبالش هستید.

 

Alienware x14

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Alienware x14
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Alienware x14

(بهترین لپ تاپ گیمینگ باریک)

مشخصات

نمایشگر: ۱۴ اینچ ۱۹۲۰ x 1080 144Hz

پردازنده: Intel Core i7-12900HK

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3060

رم: ۱۶GB

حافظه داخلی: ۲TB M.2 NVMe PCle SSD

وزن: ۴.۱ پوند

 

نقاط قوت

نمایشگر ۱۴ اینچی خیلی خوب

طراحی شیک و مدرن

عملکرد تحسین برانگیز به نسبت سایز

 

نقاط ضعف

نمایشگر ۱۰۸۰p غیر قابل ارتقا

عملکرد متوسط نسبت به لپ تاپ های گیمینگ بزرگ تر

 

این لپ تاپ با ۰.۶ اینچ باریک ترین لپ تاپ این لیست است و به صورت خلاصه بهترین لپ تاپ گیمینک باریک موجود در بازار است که در حال حاضر می توانید خریداری کنید. ظاهر شیک و مدرن این دستگاه یکی از چندین نقاط قوت آن است.

در نتیجه اگر باریک بودن لپ تاپ و یا ظاهر آن برایتان اهمیت دارد این دستگاه می تواند یک گزینه خیلی خوب برای شما باشد. این دستگاه نسبت به اندازه ای که دارد عملکرد تحسین برانگیزی دارد. لازم به ذکر است در صورتی که عملکرد این دستگاه را با دستگاه های بزرگ تر مقایسه کنیم عملکرد متوسطی دارد.

خوشبختانه با تکنولوژی جدیدی که در آن به کار برده شده است این دستگاه قابلیت این را دارد درعین حال که عملکرد بالا و قوی دارد، داغ نکند و خود را خنک نگه دارد.

با وجود اینکه این دستگاه از نظر سایز صفحه و عملکرد به خوبی دستگاه های بزرگی چون Alienware m18 نیست اما هنوز قیمت کمتری دارد و همین مسئله این دستگاه را در دسترس افراد بیشتری قرار می دهد و آن را تبدیل به ترجیح و انتخاب افرادی زیادی کرده است.

 

Samsung Galaxy Book 3 Ultra

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Samsung Galaxy Book 3 Ultra
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Samsung Galaxy Book 3 Ultra

(بهترین لپ تاپ گیمینگ سامسونگ)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۶ اینچ ۳K (2,880 x 1,800) Dynamic AMOLED 2X، ۱۶:۱۰، ۱۲۰Hz

پرازنده:  Intel Core i7-13700H | Intel Core i9-13900H

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4050 | Nvidia GeForce RTX 4070

رم: ۳۲GB | 16GB

حافظه داخلی: ۱TB | 512GB

ابعاد: ۱۳.۹ x 9.8 x 0.6 اینچ

 

نقاط قوت

نمایشگر زیبای ۱۶ اینچی AMOLED

طراحی باریک و سبک وزن

عملکرد قوی

کیبورد وسیع

 

نقاط ضعف

ویژگی های سامسونگ ممکن است به نظر برخی از کاربران زیادی بیایند

 

لپ تاپ Samsung Galaxy Book 3 Ultra یکی از آن لپ تاپ های قوی است که می توانید برای کارهای متفاوت از آن استفاده کنید و در همه آن ها عملکرد خوبی خواهد داشت. برای مثال شما می توانید از این لپ تاپ برای کارهای روزانه و ویرایش ویدیو و حتی گیمینگ استفاده کنید.

علاوه بر عملکرد فوق العاده، این دستگاه دارای یک نمایشگر زیبای ۱۶ اینچی AMOLED است که لذت بازی و استفاده از آن را چند برابر می کند.

به طور کلی این دستگاه، یک لپ تاپ فوق العاده Windows 11 است. از بیشتر قابلیت های این دستگاه می توانید تنها در صورتی استفاده کنید که دستگاه های دیگر شما نیز سامسونگ باشند برای مثال دارای یک گوشی سامسونگ باشید.

بزرگ ترین رقیب لپ تاپ Samsung Galaxy Book 3 Ultra، لپ تاپ MacBook Pro 16-inch است. به طور کل این لپ تاپ سبک وزن تر است و دارای یک درگاه USB فول سایز و همچنین یک نمایشگر رنگی تر است. در عین حال کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4050 این دستگاه برای گیمینگ مناسب تر است.

این در حالی است که MacBook Pro طول عمر باتری بیشتری دارد و برای ویرایش فیلم نیز بهتر است. حال با در نظر گرفتن این موارد می توانید هر کدام را که برای شما مناسب تر است انتخاب و خریداری کنید.

 

Razer Blade 15 (2022)

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Razer Blade 15 (2022)
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Razer Blade 15 (2022)

(بهترین بهترین لپ تاپ گیمینگ OLED 2023)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۵.۶ اینچ ، تا ۴K، تا ۳۶۰Hz

پردازنده: تا Intel Core i9-12900H

کارت گرافیک: تاNvidia GeForce RTX 3080 Ti

رم: تا۳۲GB

حافظه داخلی: تا ۱ TB SSD

وزن: ۴.۴ – ۴.۶ پوند

ابعاد: ۱۴.۰ x 9.3 x 0.7 اینچ

 

نقاط قوت

عملکرد گیمینگ خوب

طراحی شیک

چندین درگاه

گزینه های زیاد برای تنظیمات و تغییرات

 

نقاط ضعف

کیبورد و تاچ پد خسته کننده

داغ کردن در حین گیمینگ

 

لپ تاپ Razer Blade 15 (2022) یک لپ تاپ گیمینگ خیلی خوب و گران قیمت است. همانند مدل های پیشین خود، این دستگاه نیز یک لپ تاپ سبک وزن و باریک است که با طراحی شیک و جذاب و عملکرد قوی خود می تواند نظر شما را به خود جلب کند.

متاسفانه در عین حال که این دستگاه قیمت زیادی دارد، طول عمر باتری طولانی ندارد و سریع شارژ خالی می کند و در حین گیمینگ نیز داغ می کند. کیبورد و تاچ پد این دستگاه نیز می توانست کمی بهتر باشد.

در صورتی که بتوانید از این چند مورد چشم پوشی کنید می توانید با خرید این لپ تاپ صاحب یک لپ تاپ گیمینگ خوب با نمایشگر OLED بشوید. در واقع این لپ تاپ بهترین لپ تاپ گیمینگ با نمایشگر OLED است.

 

Alienware x16

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Alienware x16
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Alienware x16

(شیک ترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۶ اینچ (۲,۵۶۰ x 1,600) 165Hz

پردازنده: ۱۳th  Gen Intel Core i7-13620H

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4050

رم: ۱۶ GB

حافظه داخلی: ۵۱۲ GB

وزن: ۶ پوند

 

نقاط قوت

عملکرد گیمینگ فوق العاده

نمایشگر بزرگ مناسب برای کار و گیمینگ

کیبورد CherryMX شیک

اسپیکرهای قوی

 

نقاط ضعف

نمایشگر می توانست درخشان تر و رنگی تر باشد

جایگاه جک هدفون غیرعادی

در حین گیمینگ داغ می کند

 

Alienware x16 یک لپ تاپ خیلی شیک و قدرتمند است. این دستگاه یکی از باریک ترین لپ تاپ های گیمینگی است که در حال حاضر می توانید پیدا کنید.

طراحی این دستگاه به گونه ای است در عین حال که عملکرد گیمینگ فوق العاده ای دارد و یک لپ تاپ گیمینگ خیلی خوب است می توانید از آن در محیط کار خود و یا کافه نیز استفاده کنید. ابعاد آن در کنار باریک بودن این امکان را به شما می دهد که به راحتی آن را بردارید و با خود حمل کنید و به جای مد نظر خود ببرید.

ظاهر زیبای این دستگاه تنها نقطه قوت آن نیست بلکه این دستگاه یک لپ تاپ قدرتمند با پردازنده و کارت گرافیک قوی و خوب است. از بدی ها این دستگاه می توان به قیمت بالای آن و گرم شدنش در حین گیمینگ اشاره کرد.

 

Alienware m15 R4

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Alienware m15 R4
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Alienware m15 R4

(یک لپ تاپ گیمینگ ۴K خوب و شیک)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۵ اینچ، ۴K OLED

پردازنده: Intel Core i7-10870H CPU @ 2.20GHz، ۲.۲۱ GHz

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 3070

رم: ۱۶GB

حافظه داخلی: ۱TB SSD

وزن: ۵.۳ پوند

 

نقاط قوت

طراحی شیک

عملکرد قوی

کیبورد و تاچ پد خوب

 

نقاط ضعف

فن پر سر و صدا

طول عمر باتری کوتاه

 

لپ تاپ Alienware m15 R4 یک لپ تاپ گیمینگ شیک و کاربردی است. این لپ تاپ دارای یک کارت گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3070 تحسین برانگیز است.

این دستگاه یک لپ تاپ شیک و به نسبت سبک وزن است که دارای یک کیبورد RGB است. تاچ پد این دستگاه نیز به اندازه کافی خوب است. این لپ تاپ هم برای گیمینگ و هم برای کار بسیار مناسب است.

در صورتی که می خواهید این دستگاه را خریداری کنید این نکته را در نظر داشته باشید که فن آن می تواند بسیار پر سر و صدا باشد و طول عمر باتری کوتاهی دارد و باید همیشه شارژر آن را همراه خود داشته باشید. همچنین قیمت بالایی نیز دارد.

در صورتی که این چند نکته منفی را بتوانید نادیده بگیرید و با آن ها کنار بیایید می توانید این لپ تاپ گیمینگ خوب را صاحب شوید و از قابلیت های خوب آن لذت ببرید.

 

Asus ROG Strix Scar 17

بهترین لپ تاپ گیمینگ 2023 - Asus ROG Strix Scar 17
بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۳ – Asus ROG Strix Scar 17

(بهترین لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچ)

 

مشخصات

نمایشگر: ۱۷.۳ اینچ ۲,۵۶۰ x 1,440 IPS LCD (240Hz)

پردازنده: AMD Ryzen 9 7945HX

کارت گرافیک: Nvidia GeForce RTX 4090 Laptop (16GB)

رم: ۳۲GB

حافظه داخلی: ۱TB SSD

وزن: ۶.۶ پوند

 

نقاط قوت

عملکرد گیمینگ تحسین برانگیز

کیبورد و تاچ پد خوب

 

نقاط ضعف

صفحه می توانست روشن تر باشد

گاهی می تواند خیلی گرم بشود

وبکم متوسط

 

لپ تاپ Asus ROG Strix Scar 17 آخرین لپ تاپ گیمینگی است که در این لیست به شما معرفی کنیم این لپ تاپ بهترین لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی موجود در بازار است. این دستگاه دارای کارت گرافیکی و پردازنده قوی است که به این دستگاه این امکان را می دهد که عملکرد قوی داشته باشد و بتوان برای گیمینگ از آن استفاده کرد.

اگر برای مدت طولانی برای گیمینگ از آن استفاده کنید شاهد داغ کردن آن خواهید بود، در نتیجه برای اینکه روی پای خود بگذارید و از آن استفاده کنید مناسب نیست.

وبکم این دستگاه نیز چندان تعریفی ندارد. در نتیحه انتظار نداشته باشید که بتوانید با استفاده از آن تماس های تصویری خوب و با کیفیت بگیرید و در آن ها خوب بنظر بیایید. در صورتی که حاضر هستید این پول را پرداخت کنید و نکات منفی آن را نادیده بگیرید این دستگاه یک لپ تاپ گیمینگ ۱۷ اینچی خیلی خوب با عملکرد بالاست که کیبورد و تاچ پد خوبی دارد.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برایتان مفید و سودمند بوده باشد. برای مطالعه مقالات بیشتر با ما همراه باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا