راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱)

در این مقاله ما تعدادی از بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۲ را گرد هم آوردیم. تا شما بتوانید تنها با مطالعه این مقاله و دریافت اطلاعاتی چون قابلیت های این گوشی ها و قیمت آن ها به راحتی گوشی مورد نظر خود را پیدا کنید و آن را خریداری کنید.

گوشی های موجود در این لیست به گونه ای انتخاب شده اند که هر کسی با هر بودجه ای می تواند این مقاله را مطالعه کند و گوشی مد نظر خود را در میان بهترین های اندروید بیابد.

در انتخاب یک گوشی خوب هر کسی ممکن است معیارهای متفاوتی داشته باشد برای مثال برخی افراد یک گوشی با دوربین خوب را یک گوشی خوب می دانند و برخی دیگر به طول عمر باتری آن بسیار اهمیت می دهند و حتی تعدادی از افراد هنگام خرید به قیمت آن گوشی توجه می کنند. در نتیجه در صورتی که شما نیز جزو این افراد هستید نگران نباشید چرا که گوشی مد نظر خود را در این لیست پیدا خواهید کرد.

بالاخره پس از مدت ها تعدادی از مورد انتظار ترین گوشی های اندروید ۲۰۲۲ روانه بازار شدند. این گوشی ها توانستند با قابلیت های جدید و منحصر به فرد خود به همین زودی نظر افراد زیادی را به خود جلب کنند. در این مقاله بهترین گوشی های اندروید در انواع شکل، سایز و قیمت بررسی خواهند شد.

گوشی های جدیدی که در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شدند لیست بهترین گوشی های اندروید را  تاحد زیادی تغییر دادند. در ادامه می خواهیم به تعدادی از بهترین گوشی های اندروید موجود در حال حاضر بپردازیم.

گوشی های موجود در این لیست از زیر ۵۰۰ دلار تا ۱۸۰۰ دلار قیمت دارند و همین مسئله دست شما را در انتخاب یک گوشی خوب که مناسب بودجه شما نیز هست باز می گذارد. برای بررسی قابلیت ها و ویژگی های این گوشی ها در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

بهترین گوشی های اندروید که می توانید امروز خریداری کنید :

  1. Samsung Galaxy S22 Ultra
  2. Google Pixel 6
  3. Google Pixel 6 Pro
  4. Google Pixel 5a
  5. Samsung Galaxy S22 Plus
  6. OnePlus 9 Pro
  7. Moto G Power
  8. Samsung Galaxy S21 FE
  9. Samsung Galaxy A32 5G
  10. Samsung Galaxy Z Fold 3

 

 

حال در ادامه می خواهیم به بررسی برخی از قابلیت ها و قیمت های گوشی های موجود در لیست بالا بپردازیم.

 

  1. Samsung Galaxy S22 Ultra

Samsung Galaxy S22 Ultra

(بهترین گوشی اندرویدی که می توانید خریداری کنید)

 

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۸ اینچ Dynamic AMOLED (1440 در ۳۰۸۸)

نسخه اندروید: ۱۲، One UI 4.1

CPU: Snapdragon 8 gen 1

RAM: 8GB، ۱۲GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB، ۵۱۲GB، ۱TB

دوربین های عقب: ۱۰۸MP (f/2.2) اصلی، ۱۲MP (f/2.2) اولتراواید، ۱۰MP (f/2.4) تله فوتو ۱۰ برابر، ۱۰MP (f/2.4) تله فوتو ۳ برابر

دوربین جلو: ۴۰MP (f/2.2)

عمر باتری: ۸:۵۰ (تطبیق پذیر)، ۱۰:۱۸ (۶۰Hz)

 

قیمت:

۱,۱۹۹ دلار

 

مزایا:

قلم S pen داخلی سریع تر

نمایشگر فوق العاده روشن

عملکرد بهتر نور کم دوربین ها

 

معایب:

قیمت به نسبت بالا

عمر باتری کم تر از S21 Ultra

 

بدون شک لیست بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۲ را باید با Samsung Galaxy S22 Ultra آغاز کنیم که پس از روانه بازار شدن تبدیل به شاه جدید گوشی های اندروید شده است. تقریبا تمام آن چیزی را که در یک گوشی به دنبال آن هستید را می توانید در این گوشی فوق العاده پیدا کنید.

در صورتی که قیمت گوشی که می خواهید خریداری کنید برایتان اهمیتی ندارد و به راحتی می توانید از پس هزینه های بالا بر بیایید ما گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra را به شدت به شما توصیه می کنیم. خریداری این گوشی و پرداخت ۱,۱۹۹ دلار برای آن ارزشش را خواهد داشت با خرید این گوشی شما صاحب بهترین گوشی اندروید موجود درحال حاضر خواهید شد که با قابلیت ها و عملکرد بالای خود شما را شگفت زده خواهد کرد.

اگر بخواهیم به طور خلاصه به قابلیت های این گوشی جذاب بپردازیم می توانیم بگوییم کهSamsung Galaxy S22 Ultra یک گوشی با دوربین های بسیار قوی، نمایشگر فوق العاده جذاب، گزینه های فراوان ذخیره سازی و پردازنده رده بالای Snapdragon 8 gen 1 است.

یکی از جذاب ترین بخش های این گوشی جدید، قلم S Pen داخلی سریع تر آن است که نظر مثبت افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

اما این گوشی با وجود قابلیت های چشمگیری که دارد هنوز کاستی ها و ایراداتی دارد که باید کمی بیشتر بر روی آن ها کار شود. یکی از این کاستی ها طول عمر باتری به نسبت کم آن است.

طبق بررسی های Tom’s Guide طول عمر باتری این گوشی در حالت نرخ سرعت ۶۰ هرتز تا ۱۰ ساعت و ۱۸ دقیقه دوام می آورد. این مسئله در حالی است که در حالت تطبیق پذیر ۱۲۰ هرتز تنها به مدت ۸ ساعت و ۵۰ دقیقه دوام می آورد.

با این حال بدون شک در میان گوشی های اندروید موجود در حال حاضر گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra بهترین گوشی موجود است. پس اگر به دنبال بهترین گوشی اندروید در سال ۲۰۲۲ هستید می توانید آن را با پرداخت ۱,۱۹۹ دلار خریداری کنید.

 

  1. Google Pixel 6

(تعداد زیادی قابلیت خوب با یک قیمت مناسب)

Google Pixel 6

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۴ اینچ OLED (1080 در ۲۴۰۰، ۹۰Hz)

نسخه اندروید: ۱۲

CPU: Tensor

RAM: 8GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB

دوربین های عقب: ۵۰MP (f/1.85) اصلی، ۱۲MP (f/2.2) اولتراواید

دوربین جلو: ۸MP (f/2.0)

عمر باتری: ۸:۱۳

 

قیمت:

۶۸۰ دلار

 

مزایا:

چیپ Tensor

قابلیت های ویرایش عکس عالی

اندروید ۱۲

طراحی منحصر به فرد

 

معایب:

کم بودن عمر باتری در ۵G

 

سری گوشی های جدید Google به راحتی و به سرعت توانستند جایگاه خود را در میان بهترین گوشی های ۲۰۲۲ پیدا کنند. گوشی Google Pixel 6 یک دستگاه جدید با طراحی جدید است که به راحتی می توان متوجه ارتقا یافتن دوربین های آن شد.

همچنین این گوشی دارای چیپ Tensor نسل اول نیز است. تمام قابلیت های این گوشی در کنار هم توانستند از آن یک دستگاه محبوب و کاربردی بسازند. یکی دیگر از خوبی های این گوشی قیمت مناسب آن است که به شما این امکان را می دهد که با حداقل قیمت ۵۹۹ دلار آن را خریداری کنید.

البته نباید فراموش کنید که با وجود تمام این مزیت ها این دستگاه نیز مانند اکثر گوشی ها کاستی هایی دارد. برای مثال نبود دوربین تله فوتو و نمایشگر ۱۲۰Hz کمی از محبوبیت این گوشی کم می کند. لازم به ذکر است که در صورتی که به دنبال یک گوشی با این قابلیت ها هستید می توانید در Pixel 6 Pro آن ها را بیابید.

یکی دیگر از معایب این گوشی که گاهی حتی می تواند کمی آزاردهنده باشد، عمر باتری کم آن است. در نتیجه بررسی های انجام شده مشخص شد که در زمینه طول عمر باتری این گوشی بدتر از سایر گوشی های موجود در این لیست عمل می کند.

البته بخشی از این مشکل ناشی از ۵G است چرا که بعد از تغییر آن به LTE تا حد زیادی این مشکل رفع شد.

طول عمر کم باتری برای اکثر کاربران می تواند یک مشکل بزرگ به حساب بیاید چرا که در زندگی امروزه که مردم در طی روز مشغله کاری فراوانی دارند، وقت چندانی برای دوباره شارژ کردن گوشی خود در طی روز پیدا نمی کنند. در نتیجه شارژ نگه داشتن گوشی در طی روز برای اکثر افراد می تواند یک معیار مهم برای خریداری گوشی باشد.

در صورتی که این چند مورد کاستی را نادیده بگیریم می توانیم بگوییم که گوشی Google Pixel 6 تمام آنچه را که از یک گوشی اندروید انتظار دارید را برایتان انجام خواهد داد. فراموش نکنید که با خریداری این گوشی قیمت مناسب صاحب یک گوشی با قابلیت های خوب و کاربردی فراوان خواهید بود.

 

  1. Google Pixel 6 Pro

(بهترین تجربه استفاده از اندروید)

Google Pixel 6 Pro

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۷ اینچ OLED (1440 در ۳۱۲۰، ۱۰-۱۲۰Hz)

نسخه اندروید: ۱۲

CPU: Tensor

RAM: 12GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB، ۵۱۲GB

دوربین های عقب: ۵۰MP (f/1.85) اصلی، ۱۲MP (f/2.2) اولتراواید، ۴۸MP (f/3.5) تله فوتو ۴ برابر زوم اپتیکال

دوربین جلو: ۱۱.۱MP (f/2.2)

عمر باتری: ۷:۴۹

 

قیمت:

حداقل قیمت ۸۹۹ دلار

 

مزایا:

دوربین های فوق العاده

عملکرد خوب Tensor

طراحی جدید زیبا

مقرون به صرفه تر از باقی پرچم داران

 

معایب:

داشتن طول عمر باتری کوتاه تر از باقی رقبا

 

برای کسب بهترین تجربه ممکن از استفاده اندروید در حال حاضر، بدون شک باید به سراغ Google Pixel 6 Pro بروید.

از برخی قابلیت های خوب این برنامه می توان به نمایشگر ۶.۷ اینچی، دوربین های قوی، چیپ Tensor و طراحی جدید که یک ظاهر جذاب و نو به آن بخشیده اشاره کرد. تمام این ها این گوشی را تبدیل به یکی از بهترین ها در این زمینه کردند.

در واقع این گوشی بهترین دوربین هایی که تاکنون در Pixel دید شده است را در  کنار لنز تله فوتو با زوم اپتیکال ۴ برابر را صاحب است. با وجود این که پیش از این در مورد باتری این دستگاه نیز چیزهایی گفته می شد اما متاسفانه پس از تست کردن آن، انتظاراتی که از آن داشتیم براورده نشد و به نظر می آید عملکرد آن برای زمین زدن باقی رقبای خود کافی نخواهد بود. البته نمی توان گفت که باتری این گوشی عملکرد بدی دارد و یا طول عمر باتری آن بسیار کم است اما انتظاراتی که ما از یک پرچم دار داشتیم را نتوانست براورده کند.

در نتیجه می توان گفت که این گوشی بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال یک گوشی با دوربین های قوی برای عکاسی هستند و یا حتی افرادی که همیشه به دنبال بهترین و جدید ترین گوشی ها موجود هستند.

لازم به ذکر است که اندروید ۱۲ در این گوشی به خوبی می درخشد. شما می توانید با حداقل قیمت ۸۹۹ دلار این گوشی را که یکی از اقتصادی ترین و ارزان قیمت ترین پرچم دار موجود درحال حاضر است خریداری کنید.

 

  1. Google Pixel 5a

Google Pixel 5a

(بهترین تجربه استفاده از اندروید با قیمت زیر ۵۰۰ دلار)

 

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۴۳ اینچ OLED (1080 در ۲۴۰۰)

نسخه اندروید: ۱۱

CPU: Snapdragon 765G

RAM: 6GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB

دوربین های عقب: ۱۲.۲MP (f/1.7)، ۱۶MP (f/2.2) اولتراواید

دوربین جلو: ۸MP (f/2.0)

عمر باتری: ۹:۴۵

 

قیمت:

۴۴۹ دلار

 

مزایا:

دوربین های فوق العاده

نمایشگر درخشان OLED

۱۲۸GB فضای ذخیره سازی

 

معایب:

چیپست (Chipset) قدیمی

محدود به ایالت متحده آمریکا و ژاپن

 

می توان گفت که Google Pixel 5a به دلیل دوربین های فوق العاده، تجربه نرم افزار عالی و قیمت مناسبی که دارد توانست به یکی از بهترین گوشی های اندروید که در حال حاضر می توانید آن را خریداری کنید تبدیل شود.

علاوه بر این، گوشی Google Pixel 5a بزرگ تر از گوشی های ما قبل خود است و توانسته با نمایشگر گسترده و درخشان ۶.۴۳ اینچ OLED خود نظر مثبت کاربران را به خود جلب کرد.

پردازنده Snapdragon 765G موجود در این گوشی، همان پردازنده گوشی Pixel 5 است. همچنین برخلاف موردهای قبلی می توان گفت که این گوشی عمر باتری به نسبت خوبی دارد.

با وجود این که Pixel 4a یک گوشی فوق العاده خوب بود نمی توان منکر این مسئله شد که Pixel 5a یک گوشی حتی بهتر از آن است. این گوشی با عمر باتری طولانی و دومین دوربین اولتراواید خود بدون شک بهترین گوشی اندروید موجود در حال حاضر است که با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار می توانید خریداری کنید.

در نتیجه در صورتی که به دنبال یک گوشی اقتصادی با قابلیت های فراوان هستید و می خواهید که یک تجربه عالی در استفاده از اندروید داشته باشید ما به شدت توصیه می کنیم که هر چه زودتر بروید و با پرداخت تنها ۴۴۹ دلار این گوشی فوق العاده را خریداری کنید.

 

  1. Samsung Galaxy S22 Plus

(بهترین پرچم دار مقرون به صرفه Samsung با صفحه بزرگ)

Samsung Galaxy S22 Plus

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۶ اینچ Dynamic AMOLED (1080 در ۲۳۴۰)

نسخه اندروید: ۱۲، One UI 4.1

CPU: Snapdragon 8 gen 1

RAM: 8GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB

دوربین های عقب: ۵۰MP (f/1.8) واید، ۱۲MP (f/2.2) اولتراواید، ۱۰MP (f/2.4) تله فوتو ۳ برابر اپتیکال زوم

دوربین جلو: ۱۰MP (f/2.2)

عمر باتری: ۹:۴۶ (تطبیق پذیر)، ۹:۵۷ (۶۰Hz)

 

قیمت:

۹۹۹ دلار

 

مزایا:

نمایشگر زیبای بسیار درخشان

عملکرد قوی

شارز سریع تر ۴۵W

دوربین تله فوتو قوی

 

معایب:

عمر باتری تنها کمی بهتر از سال گذشته

 

گوشی Samsung Galaxy S22 Plus نیز یکی دیگر از گوشی های فوق العاده اندروید است. از نمایشگر زیبا و درخشان آن گرفته تا عملکرد قوی و دوربین های ارتقا یافته، تمام این ویژگی های این گوشی را تبدیل به یک گوشی فوق العاده کردند و آن را در میان بهترین گوشی های اندروید قرار دادند.

اگر در سال گذشته از طراحی گوشی Galaxy S21 خوشتان آمده بود بدون شک امسال نیز عاشق طراحی Galaxy S22 Plus خواهید شد. در واقع این اصلاح شده زبان طراحی جدید Samsung است.

در کنار تمام این ها لازم به ذکر است که در طی بررسی هایی که در زمینه طول عمر باتری این گوشی انجام شده است به یک نتیجه شگفت انگیز و فوق العاده دست نیافتیم، به زبان ساده می توانیم بگوییم که تنها کمی بهتر از مدل ها قبلی خود عمل می کند که همین کمی برای ما ناامید کننده بود.

با قیمت ۹۹۹ دلار Samsung Galaxy S22 Plus وارد یک رقابت سخت با رقبای خود می شود. در واقع می توان گفت اگر به دنبال تجربه استفاده از Galaxy با صفحه بزرگ هستید و به دلایلی نمی خواهید Galaxy S22 Ultra را خریداری کنید این گوشی یک گزینه عالی برای شما خواهد بود.

 

  1. OnePlus 9 Pro

(هنوز یک گزینه معرکه)

OnePlus 9 Pro

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۷ اینچ  AMOLED (1440 در ۳۱۶۸، ۱-۱۲۰Hz)

نسخه اندروید: ۱۱

CPU: Snapdragon 888

RAM: 12GB

حافظه داخلی: ۲۵۶GB

دوربین های عقب: ۴۸MP (f/1.8) واید، ۵۰MP (f/2.2) اولتراواید، ۸MP (f/2.4) تله فوتو ۳ برابر اپتیکال، ۲MP تشخیص عمق

دوربین جلو: ۱۶MP (f/2.4)

عمر باتری: ۱۰:۴۰ (۱۲۰Hz)، ۱۰:۳۸ (۶۰Hz)

 

قیمت:

۷۹۹ دلار

 

مزایا:

طراحی باشکوه و جذاب

نمایشگر زیبای ۱۲۰Hz

عملکرد عالی

شارز سیمی و بی سیم بسیار سریع

 

معایب:

عکاسی در شب نه چندان خوب

 

به زبان ساده OnePlus 9 Pro یک گوشی بزرگ، زیبا و قدرتمند است. در واقع ویژگی های این گوشی از نمایشگر جذاب و طراحی ظاهری چشم گیر آن گرفته تا قابلیت هایی چون طول عمر باتری و شارژ شدن سریع، در کنار هم باعث شدند که این گوشی تبدیل به یک گوشی عالی و شگفت انگیز شود.

تجربه استفاده از سیستم عامل OxygenOS که همه چیز را عالی تر می کند با استفاده از ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می دهد به شما این امکان را می دهد که گوشی را واقعا متعلق به خود بکنید.

علاوه بر تمام این ها این گوشی در نتیجه همکاری جدید با Hasselblad دوربین های فوق العاده ای دارد. با استفاده از این گوشی می توانید عکس های جذاب با رنگ های طبیعی و محدوده دینامیکی عالی بگیرید. چندین قابلیت کاربردی و خوب دیگر در باره دوربین های این گوشی وجود دارد که توانسته این گوشی را به یکی از بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۲ بکند و از همه مهم تر این که این گوشی را تبدیل به یک گوشی ایده ال برای افرادی بکند که به عکاسی علاقه دارند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر گوشی OnePlus 10 Pro نیز در چین موجود است و به زودی نیز انتظار می رود که در همه جا در دسترس باشد. با وجود این که مدل های جدید و گوشی های جدید زود به زود وارد بازار می شوند OnePlus 9 Pro هنوز بدون شک یکی از بهترین ها است بخصوص در زمینه طراحی جذاب و دوربین قوی که دارد.

براساس این که یکی از کاستی ها و ایرادات گوشی های امروزه طول عمر باتری کم و شارژ نه چندان سریع آن ها است، طول عمر باتری خوب این گوشی در کنار قابلیت شارژ شدن سریع آن به صورت بی سیم و سیمی، خود می تواند یک دلیل خوب برای خرید و استفاده از این گوشی باشد.

 

  1. Moto G Power

(بادوام ترین گوشی اندروید)

Moto G Power

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۶ اینچ LCD (720 در ۱۶۰۰)

نسخه اندروید: ۱۱ با My UX

CPU: Snapdragon 662

RAM: 3GB، ۴GB

حافظه داخلی: ۳۲GB، ۶۴GB

دوربین های عقب: ۴۸MP (f/1.7) اصلی، ۲MP (f/2.4) ماکرو، ۲MP (f/2.4) عمق

دوربین جلو: ۸MP (f/2.0)

عمر باتری: ۱۴:۰۴

 

قیمت:

۱۹۹ دلار (حداقل قیمت)

 

مزایا:

طول عمر تمام روز باتری

ارزان قیمت بودن

ظاهر جذاب

 

معایب:

تنها یک به روز رسانی نرم افزار Android

عملکرد نه چندان جالب

 

در طی سال های اخیر همیشه در میان کاربران گوشی Moto G Power به عنوان یک گوشی با طول عمر باتری بسیار خوب شناخته می شد که در نتیجه همین مسئله هر کسی که به دنبال بهترین گوشی در زمینه طول عمر باتری بود بدون شک این گوشی را خریداری می کرد.

ویرایش ۲۰۲۱ این گوشی فرق چندانی با گوشی های قبل از آن ندارد و هنوز باتری ۵۰۰۰mAh دارد.

در طی بررسی های که توسط Tomsguide انجام داد شده است به این نتیجه رسیدند که Moto G Power (2021) بیش از ۱۴ ساعت در تست باتری دوام می آورد. که این به این معنا است که باتری این گوشی حدود ۴ ساعت بیشتر از گوشی های هوشمند میان رده دوام آورده است.

در نتیجه می توان گفت که در زمینه عمر باتری می توان به این گوشی بدون ذره ای تردید اعتماد کرد. پس اگر معیار شما برای خرید یک گوشی خوب طول عمر باتری آن است Moto G Power برای شما یک گزینه عالی خواهد بود.

البته نمی توان این مسئله را نیز نادیده گرفت که Motorola یک تغییر اساسی در گوشی Moto G Power نیز داده است که آن تغییر قیمت آن است.

شما می توانید آن نسخه گوشی که ۴GB حافظه و ۶۴GB حافظه داخلی را به قیمت ۲۴۹ دلار در اختیار شما قرار می دهد خریداری کنید. این در صورتی است که اگر به حافظه و RAM آن اهمیت نمی دهید، می توانید آن را حتی با یک قیمت پایین تر یعنی ۱۹۹ دلار خریداری کنید.

همانطور که می دانید این یک قیمت فوق العاده شگفت انگیز برای دستگاهی است که در طول روز شارژ نگه می دارد و دیر به دیر نیاز به شارژ کردن دارد.

پس به راحتی می توانید در لیست بهترین گوشی های اندرید در سال ۲۰۲۲، گوشی Moto G Power (2021) را بهترین گوشی اندروید در زمینه طول عمر باتری بنامیم.

 

  1. Samsung Galaxy S21 FE

(ارزان ترین پرچم دار Samsung)

Samsung Galaxy S21 FE

نمایشگر: ۶.۴ اینچ OLED (1080 در ۲۴۰۰)

نسخه اندروید: Android 12 با One UI 4

CPU: Snapdragon 888

RAM: 6GB، ۸GB

حافظه داخلی: ۱۲۸GB، ۲۵۶GB

دوربین های عقب: ۱۲MP (f/1.8) اصلی، ۱۲MP (f/2.2) اولتراواید، ۸MP (f/2.2) تله فوتو

دوربین جلو: ۳۲MP (f/2.2)

عمر باتری: ۷:۴۶

 

قیمت:

۷۰۰ دلار

 

مزایا:

داشتن چیپست یکسان Snapdragon 888 با باقی گوشی های سطح بالای اندروید

داشتن قیمت پایین تر از سایر مدل های S21

توانایی گرفتن عکس های عالی

 

معایب:

عمر باتری ضعیف

با سرعت کم نرخ نوسازی (Refresh Rate) 120Hz

 

همانطور که همیشه می گویند دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است، ما خوشحالیم که بالاخره Samsung Galaxy S21 FE روانه بازار شد. این گوشی نیز همانند گوشی های قبل خود یک گوشی خوب است که قابلیت های پرچم دار را با یک قیمت پایین تر در اختیار شما قرار می دهد.

از برخی قابلیت های خوب گوشی Samsung Galaxy S21 FE می توان به پردازنده Snapdragon 888 و دوربین سه گانه آن اشاره کرد. یکی دیگر از نکات مثبت این گوشی این است که تمام این قابلیت ها را می توانید با پرداخت یک قیمت خیلی خوب و مناسب به دست بیاورید.

این گوشی توانایی گرفتن عکس هایی را دارد که ما انتظار داریم تنها بتوان به وسیله یک گوشی گران قیمت تر گرفت، همین مسئله توانسته دوربین این گوشی را به یکی از برجسته ترین و بهترین قابلیت های این گوشی تبدیل بکند.

همانند موردهای قبلی باید به کاستی ها و نقاط ضعف این گوشی نیز بپردازیم. متاسفانه در این مورد نیز با طول عمر باتری به نسبت کم روبرو هستیم.

اما به طور خلاصه می توان گفت که این گوشی یک گوشی بسیار خوب و قیمت مناسب است که ارزش خرید و پرداخت آن پول را خواهد داشت.

 

  1. Samsung Galaxy A32 5G

(مقرون به صرفه ترین با گزینه ۵G)

Samsung Galaxy A32 5G

مشخصات:

نمایشگر: ۶.۵ اینچ LCD (720 در ۱۶۰۰)

نسخه اندروید: ۱۱ با One UI 3.1

CPU: MediaTek Dimensity 720

RAM: 4GB

حافظه داخلی: ۶۴GB

دوربین های عقب: ۶۸MP (f/1.8) اصلی، ۸MP (f/2.2) اولتراواید، ۵MP (f/2.4) ماکرو، ۲MP (f/2.34) عمق

دوربین جلو: ۱۳MP (f/2.2)

عمر باتری: ۱۱:۳۹ (تطبیق پذیر)، ۱۲:۲۲ (۶۰Hz)

 

قیمت:

۲۷۹ دلار

 

مزایا:

عمر باتری زیاد

دستگاه ۵G ارزان قیمت

 

معایب:

عملکرد ضعیف

روشنایی نه چندان خوب نمایشگر

 

به دلایلی در طی سال گذشته قیمت گوشی های که با شبکه ۵G کار می کنند تا حد زیادی افت داشته است که Samsung Galaxy A32 5G یکی از نمونه های بارز این اتفاق است. به گونه ای که حال شما می توانید تنها با پرداخت ۲۷۹ دلار یک گوشی با قابلیت ۵G خریداری کنید که این حتی کم قیمت تر و ارزان تر از گوشی قیمت مناسب Google یعنی Pixel 5a است.

البته لازم به ذکر است که برخی از ویژگی های این گوشی نیز ما را به فکر فرو برده که شاید این افت قیمت تا حدودی منطقی باشد. برای مثال پردازنده MediaTek Dimensity 720 که به این گوشی قدرت می دهد قوی ترین چیپست موجود در حال حاضر نیست اما می توان گفت که انقدرها هم بد نیست.

در کنار تمام این ها یکی دیگر از قابلیت های این گوشی که حتما باید به آن اشاره کنیم عمر طولانی باتری آن است که طی بررسی ها به ما اثبات کرده است که دوام بسیار خوب و راضی کننده ای دارد.

به طور کل می توان گفت این گوشی یک گوشی خوب است که می توانید آن را با یک قیمت واقعا کم خریداری کنید و از همه مهم تر این که همانند اکثر گوشی ها نیاز نیست که زود به زود و به صورت مداوم آن را شارژ کنید.

 

  1. Samsung Galaxy Z Fold 3

(بهترین گوشی اندروید تاشو)

Samsung Galaxy Z Fold 3

مشخصات:

نمایشگر: ۷.۶ اینچ OLED (1768 در ۲۲۰۸) اصلی، ۶.۲ اینج OLED (832 در ۲۲۶۸) کاور

نسخه اندروید: ۱۱ با One UI 3.1

CPU: Snapdragon 888

RAM: 12GB

حافظه داخلی: ۲۵۶GB، ۵۱۲GB

دوربین های عقب: ۱۲MP (f/1.8) واید، ۱۲MP (f/2.2) اولتراواید، ۱۲MP (f/2.4) تله فوتو

دوربین جلو: ۱۰MP (f/2.2)، ۴MP (f/1.8)

عمر باتری: ۷:۵۲ (۶۰Hz)، ۶:۳۵ (۱۲۰Hz)

 

قیمت:

۱,۷۹۹ دلار

 

مزایا:

بادوام تر

طراحی مقاوم در برابر آب

نمایشگرهای دو تایی ۱۲۰Hz

بهبود چندکارگی

 

معایب:

گران قیمت بودن

نداشتن S Pen

عمر باتری ناامید کننده

 

به جرات می توان گفت که گوشی Samsung Galaxy Z Fold 3 بهترین گوشی تاشویی است که تاکنون سامسونگ تولید کرده است. این گوشی به نسبت گوشی Z Fold 2 که پیش از آن روانه بازار شده بود نیز بهبود یافته است. هر دو نمایشگر این گوشی در ۱۲۰Hz نوسازی می شوند که یک تجربه بهتر در استفاده از این گوشی را برای شما فراهم می کنند.

همچنین سامسونگ به طور کلی این گوشی را بادوام تر طراحی کرده است. تنها یک نکته کمی آزار دهنده در مورد این گوشی وجود دارد که آن هم این است که با وجود این که از S Pen پشتیبانی می کند و همین مسئله به قابلیت و کاربرد های این دستگاه اضافه می کند، این قلم در جعبه به همراه گوشی در اختیار شما قرار نمی گیرد و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید.

گوشی های تاشو اخیر سامسونگ در زمینه طول عمر باتری متاسفانه نتوانستند بسیار خوب عمل کنند، البته این مسئله به خاطر قابلیت های زیاد و جدید این گوشی ها تا حدودی قابل درک است.

دوربین های این گوشی با مدل قبلی آن فرقی نکرده است. اما این بار یک پردازنده سریع تر و پشتیبانی بهتر از اپلیکیشن ها برای صفحه تاشو به آن اضافه شده است.

این گوشی تاشو خوب را شما می توانید با قیمت ۱,۷۹۹ دلار خریداری کنید. زیاد بودن قیمت این گوشی ممکن است کمی خریداران آن را محدود کند. در صورتی که به دنبال یک گوشی تاشو با قیمت کمتری هستید ما به شما Galaxy Z Flip 3 را توصیه می کنیم که با قیمت ۹۹۹ دلار می توانید آن را خریداری کنید.

 

حال پس از مطالعه این مقاله شما به راحتی می توانید براساس بودجه و قابلیت های مد نظرتان گوشی مورد نظر خود را از میان بهترین گوشی های اندروید در سال ۲۰۲۲ انتخاب کنید و آن را خریداری کنید.

البته لازم به ذکر است که گوشی های خوب دیگری نیز به زودی روانه بازار خواهند شد و ما بی صبرانه منتظر آن ها نیز هستیم و شاید حتی برخی از آن ها بتوانند لیست بهترین گوشی ها را تا حدی تغییر دهند.

 

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات موجود در آن برای شما مفید و سودمند بوده باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا